Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Nowy dworzec w Wolsztynie – wyniki konkursu

 

Czas czytania: ~2 min


Nowy dworzec w Wolsztynie chciało projektować pięć pracowni – tyle koncepcji nadesłano na ogłoszony przez Gminę Wolsztyn konkurs architektoniczny. Celem konkursu było znalezienie najlepszego pomysłu na mające powstać w mieście „zintegrowane centrum komunikacyjne z wielofunkcyjnym dworcem kolejowo – autobusowym, służące również promocji Gminy Wolsztyn i Parowozowni Wolsztyn”.

 

Stan obecny

Stan obecny

Stan obecny

Stan obecny

Nowy dworzec w Wolsztynie nie będzie więc tylko stacją, obsługującą pasażerów. Ma być nowoczesnym obiektem o wielu różnorakich funkcjach, odznaczającym się także starannie zaprojektowaną architekturą. Atrakcyjny architektonicznie i funkcjonalny obiekt infrastruktury komunikacyjnej powstał niedawno w Solcu Kujawskim, znany jest także węzeł przesiadkowy, zbudowany przez Euro 202 we Wrocławiu.

I nagroda: PL.architekci

 

Nowy dworzec w Wolsztynie ma zostać rozbudowany wzdłuż ulicy Dworcowej w kierunku ulicy Fabrycznej. Głównym zadaniem architektów było rozszerzenie funkcji stacji kolejowej do formy węzła przesiadkowego. Wśród głównych założeń konkursu jego organizatory wymieniali m.in. rewitalizację istniejącego dworca kolejowego, „uwzględnienie w rozwiązaniach funkcjonalnych budynku dworca funkcji związanej z promocją Gminy Wolsztyn oraz promocją i funkcjonowaniem Parowozowni Wolsztyn”, urządzenie płyty dworca autobusowego komunikacji ponadlokalnej i lokalnej, urządzenie terenu wokół węzła, wraz z miejscami postojowymi, aranżacja terenów położonych w sąsiedztwie bocznicy kolejowej oraz w sąsiedztwie rampy wyładowczej.

 

Jury, decydujące o tym, który z nadesłanych na konkurs projektów na nowy dworzec w Wolsztynie ma zostać zrealizowany, zdecydowało się nagrodzić trzy prace. Pierwszą nagrodę i „zaproszenie do negocjacji w trybie zamówienia z wolnej ręki na opracowanie dokumentacji projektowej będącej opracowaniem pracy konkursowej” otrzymała pracownia PL.architekci z Poznania (zespół w składzie: Bartłomiej Bajon, Katarzyna Cynka- Bajon, współpraca: Bartosz Stanek, Magdalena Santysiak, Joanna Sypniewska). Hasłem swojego opracowania architekci uczynili dialog nowoczesnej architektury z tradycja i historią. „Cały koncept nowego węzła komunikacyjnego opiera się na bardzo silnym kontraście i kontekście: istniejącego modernistycznego dworca, nawiązań do historii w postaci parowozów i czynnej parowozowni oraz nowoczesną, ekspresyjną linią zadaszeń i nowoczesnych elementów małej architektury” - piszą w projekcie. Nowe obiekty, które mają powstać w sąsiedztwie dworca będą utrzymane w kolorystyce czarno – czerwonej, a dominującym materiałem ma być stal.

II nagroda: NUUA/ Architekci Pracowania Architektury Szymon Gic

 

Drugą nagrodę w konkursie na nowy dworzec w Wolsztynie otrzymali: NUUA/ Architekci Pracowania Architektury Szymon Gic (skład zespołu autorskiego: Szymon Gic, Mateusz Jankowski, Jolanta Olek).

III nagroda: Archikostka Architektoniczna Pracownia Autorska Marek Szapiel

 

Trzecia nagroda została przyznana biuru Archikostka Architektoniczna Pracownia Autorska Marek Szapiel (zespół w składzie: Marek Szapiel, Karolina Szapiel, Ewa Hermanowska –Wnuk).

 

Budowa nowego dworca w Wolsztynie ma się rozpocząć w 2018 roku.

 

Źródło informacji: wolsztyn.pl


Podepnij swój artykuł

tagi

Wyniki Konkursu Architektonicznego

Dom podwójny – recepta na chaos
Dom podwójny – recepta na chaos

Dom podwójny – to nowy projekt biura Kluj Architekci. Nie jest to jednak zwykły dom, obmyślony na zl ...

Drewniana szkoła po norwesku
Drewniana szkoła po norwesku

Drewniana szkoła powstała w mieście Larvkik w Norwegii na zlecenie lokalnych władz samorządowych. Gm ...

Schronienie przed zimnem od Utopia Arkitekter
Schronienie przed zimnem od Utopia Arkitekter

Schronienie – to po islandzku „skýli” - i taką właśnie nazwę nosi projekt, stworzony przez szwedzką ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera