Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Przestrzeń publiczna bez reklam

 

Czas czytania: ~1 min


rHizKD1ewODf6zxi4TdB7M4BHIyv0psgeezruS5gRrdgVOo463ctQ74DSfJE_bez-reklam1.JPG

Projekt „Miasto reklamacja” to inicjatywa poznańskiej artystki Marii Fenrych, która pokazała mieszkańcom miasta, że pod grubą warstwą reklam kryją się harmonijne, czyste przestrzenie. Maria wymazała przy pomocy programu komputerowego szyldy reklamowe z różnych zdjęć, dodała odrobinę roślinności i okazało się, że Poznań to naprawdę piękne miasto!

X5dgcL5SzwC6bclN97sNq65DOyn9IV9mOIjPpVDwidwgsPOSJ6LYEX0EWhGS_bez-reklam2.JPG

Każda kolejna wizualizacja coraz bardziej daje do myślenia. Począwszy od uwolnienia komunikacji miejskiej z obszernych oklein reklamowych, po konkretne skwery czy budynki, które zniknęły pod kolorową abstrakcją. W przypadku tramwajów korzyści mogą być obustronne, tzn. pasażer lepiej widzi to, co za oknami, a przechodzień nie jest atakowany pstrokacizną.

Więcej na: przestrzeń publiczna


Podepnij swój artykuł

tagi

Szkoła z betonu od Zbigniewa Maćkowa
Szkoła z betonu od Zbigniewa Maćkowa

V Liceum Ogólnokształcące we Wrocławiu – to realizacja architektoniczna warta uwagi z wielu powodów. ...

Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia
Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia

Projekt architektoniczny tego domu jednorodzinnego zdeterminowało jego położenie: na stoku skarpy, n ...

Budynek jako pomnik
Budynek jako pomnik

Budynek – pomnik, miejsce pamięci połączone z dziełem architektonicznym – to pomysł, który nie jest ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera