Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Kaszmir na plastrze

 

Czas czytania: ~2 min


OvhXnwnXded50pT6NOLRCdIVXJkESwyEgSxNtAtCV5ZpsvMoNELUAXNW7Vno_lpfosaka.jpg
Świat mody w Osace i Tokio łączą relacje podobne do tych, jakie można zaobserwować w przypadku Los Angeles i Nowego Jorku. W obu miastach lansowany jest zupełnie inny styl życia i obowiązują inne kody ubioru, przy czym w Osace panuje pod tym względem znacznie większa swoboda i dowolność. Właśnie one urzekły francuskiego projektanta mody, Luciena Pellat-Fineta, bo świetnie pasują do tworzonych przez niego kreacji w stylu pop, w których często powtarzają się jego ulubione motywy – czaszki i liście konopii. Na początku grudnia 2009 r. nazywany królem kaszmiru projektant otworzył swój pierwszy sklep w Osace i trzeci w Japonii. Czteropiętrowy butik, który stanął w dzielnicy Shinsaibashi, gotowy był na świąteczne zakupy. Zaprojektowanie sklepu Lucien Pellat-Finet powierzył jednej z czołowych postaci japońskiej architektury – Kengo Kumie, z którym współpracował już wcześniej, otwierając butik w Tokio (w dzielnicy Roppongi). Projektując wnętrza sklepu, znany z zamiłowania do lekkich, naturalnych form, Kuma chciał przede wszystkim oddać naturalność i delikatność kaszmirowej dzianiny. Sięgnął więc po organiczny wzór przypominający swoją budową plaster miodu. Wykonana z giętej sklejki struktura pojawia się we wszystkich wnętrzach – na ścianach i sufitach – tworząc rodzaj przestrzennego ornamentu, a jednocześnie pełniąc utylitarną funkcję regałów, na których eksponowane są drobne przedmioty dekoracyjne i książki. Nieco inaczej zaaranżowana jest położona na najwyższej kondygnacji przestrzeń dla VIP-ów, którą z kolei oplatają białe włókna, przypominającej pnący się po ścianach bluszcz. Chcąc nawiązać do tradycji miejsca, w którym istniała wcześniej kawiarnia, Pellat-Finet i Kuma zdecydowali się przeznaczyć część parteru butiku na niewielką Lucien Pellat-Finet Café. Z niskim sufitem, małym barem, migoczącym światłem świec i zaledwie ośmioma krzesłami, wpisuje się w intymny klimat japońskich knajpek. Menu jest jednak francuskie, a lista dań i napojów to autorski wybór projektanta mody. Podobnie jak cała zawartość sklepu (począwszy od ubrań, akcesoriów i wyposażenia domu po książki), również serwowane jedzenie potraktowane zostało jako element prezentacji i rozpowszechniania stylu życia kreowanego przez firmę LPF.
uOPqHLSZt7EJRZTk2DkKVFnbe0lyEnhObwSRcvoJBe9Q8HJbbhQxWMNLLKMT_lpfosaka-2.jpg
x5zRvAhtbAVEhW401guKh23CEJcULq23sm2XVITf3qlJ5qyC9nOd00LSSDb6_lpfosaka-3.jpg
a5GtaiwWS3oG5OVgIP09p8HizApE7ZxbauBVZCS3CYYLXrx75o2R8Y38BizO_lpfosaka-4.jpg
ezCtF6hz1sL0EkHbgDVARWb4qiSds3wsycp0IjkGBbCnH2EhIOaXolMwk4MZ_lpfosaka-5.jpg
fLl3vD4RNgCG7kby8CcPWSgfXvPt6UnVUCatzScUvTj0m3i18ZnNM0HcQOIk_lpfosaka-6.jpg

Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

tagi

Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia
Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia

Projekt architektoniczny tego domu jednorodzinnego zdeterminowało jego położenie: na stoku skarpy, n ...

Budynek jako pomnik
Budynek jako pomnik

Budynek – pomnik, miejsce pamięci połączone z dziełem architektonicznym – to pomysł, który nie jest ...

Mies van der Rohe Award: polskie nominacje
Mies van der Rohe Award: polskie nominacje

EU Prize for Contemporary Architecture - Mies van der Rohe Award – to najważniejsza nagroda architek ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera