Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Betonowy dom gier

 

Czas czytania: ~3 min


4e8KOuzxBrKF5JluW37XuK2mrRtvBb16aHkNzh2s28peZ0bcFnQ7YxdXpnpb_infinite-dreams-6.jpg

Firma Infinite Dreams zajmuje się tworzeniem gier i aplikacji na telefony komórkowe. Zatrudnia grafików, specjalistów od gier, osobowości oryginalne, odważne i wyprzedzające trendy, nic więc dziwnego że i nowa siedziba firmy została zaprojektowana jako nowoczesny, nietuzinkowy i nie przypominający standardowego biurowca.

0dFro35U9jhZCtD1xTCDJo1j1vlRcFsH0dwrAq16P2hERjfqyJJpiChcTPuN_infinite-dreams-11.jpg
3ZZ1hkS5HRhMQzyNxx3mTU9Ms2MUcaZvJ9GATVF4pYo7PljxTDrjoe2HoxKc_infinite-dreams-20.jpg
8uI28GcmnRD4Yc01zG0s4STMD5jUAVWzKCFfGY7kXHHSqhwLLMYCmqQmjmJY_infinite-dreams-34.jpg


Projekt architektoniczny nowego budynku stworzył zespół Przemo Łukasika – pracownia Medusa Group. Śląscy architekci od lat w niezwykle udany sposób łączą inspiracje tradycyjną architekturą tego regionu z najnowszymi światowymi trendami i oryginalnymi rozwiązaniami stylistycznymi. Nie inaczej stało się w przypadku biurowca Infinite Dreams, który stanął w pobliżu ceglanego budynku, zaprojektowanego przez Emila i Georga Zillmannów, autorów słynnego Nikiszowca. „Nasz dialog z historią polega na tym, że estetykę przemysłową wykorzystujemy do zupełnie nowych celów”, mówią architekci z Medusa Group i tworzą surową bryłę z prefabrykatów, która – jak sami to rozumieją – jest dosadną i szczerą emanacją przemysłowego charakteru okolicy. To wyraz innego rozumienia architektury industrialnej, bo bracia Zillmanowie czy inni architekci w tamtych latach projektowali obiekty przemysłowe „ubierając" je w formy ozdobne, dekoracyjne, niejako tuszując ich surowy wyraz detalem i ozdobnikami.

yHxV62DhXR3Ob3lFF04Q1AF7TS6EXdYAFcl0thgJydseagigiNLFUBvPTNwL_infinite-dreams-41.jpg
TAWRz4z3Ab5Pfjvf3UJECGjgR0jy0hC3W8p682jI5sFaQk3OYrhDdvqmPvwq_infinite-dreams-54.jpg
eU9VIe2eiFHoy2s8YX3T5Jskv37Qu5qJiuVnGVGal0pI429VlfnSMxyoEWC2_infinite-dreams-72.jpg

Biurowiec Infinite Dreams nie ma żadnych ozdobników. To prosta bryła z ciemnego betonu, gładka, płaska i chłodna. Podobno niektórzy nazywają go bunkrem, inni są przekonani, że gmach jest nieskończony, ale taki los zazwyczaj spotyka budynki odróżniające się do przeciętnej. Pracownicy firmy Infinite Dreams są zadowoleni z nowej siedziby: jak sami mówią, potrzebny był im gmach pobudzający kreatywność, sprzyjający tworzeniu rzeczy nowych, oryginalnych, nietypowych. Biurowiec, zaprojektowany przez pracownię Medusa Group te oczekiwania spełnia.

VGq5ZB31C301tBlfCiYxywvQWOCX60VjPSmYxs03r9P6XCQgAHIuys9If6z9_infinite-dreams-7.jpg
xWVMIPgwO4MLo0nPNXyruwIJmgVwNDBhXG7KmXaHrckYiPvvMHyqyQld1wbB_infinite-dreams-16.jpg
OVEyRbsulMAFTUODkWQV5VqkqyHpRZl6yEvlF83gNNNAF8qxITlRu9ATRhMN_infinite-dreams-26.jpg


Ważnym elementem tego projektu są wnętrza budynku – ich wystrój jest dopełnieniem koncepcji, jej rozwinięciem. W wielu częściach gmachu pojawia się motyw piksela, bo – jak mówią architekci – to kształt, który nieodłącznie kojarzy się z pracą autorów gier. Owe piksele w jednych miejscach są mało widoczne, stanowią tło dla otwartych przestrzeni, w innych pomieszczeniach (np. w toaletach) mają intensywne kolory i silniej wpływają na charakter przestrzeni, dynamizują ją.



Tomasz Kostrzewski z firmy Infinite Dreams mówił katowickiej „Gazecie Wyborczej”: „powiedzieliśmy {architektom], że jeśli chodzi o architekturę, mogą jechać po bandzie. Przecież sami zajmujemy się branżą kreatywną, szukamy pomysłów, które są nowe i świeże”. Taki też powstał budynek. Tę świeżość surowości i chłodu betonu doceniło też jury, przyznając gmachowi Grand Prix w konkursie Architektura Roku Województwa Śląskiego 2012.


Budynek usługowo-biurowy Infinite Dreams
Lokalizacja: Gliwice, ul. Bojkowska
Inwestor: Infinite Dreams Sp. z o.o.
Projektanci: Medusa Group: Przemo Łukasik, Łukasz Zagała, współpraca autorska: Dawid Beil, Grzegorz Pietraszuk, Jarosław Przybyłka, Bartosz Komraus, Michał Sokołowski, Konrad Basan
Konstrukcja: Statyk
Instalacje: CEG
Wykonawca: Jantar
Prefabrykacja: Baumat
Powierzchnia: 474,25 m²
Projekt: 2011
Realizacja: 2012
Ilustracje: medusagroup.pl


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

tagi

Pałac Saski – czy jest potrzebny?
Pałac Saski – czy jest potrzebny?

„Odbudowany Pałac Saski ma się stać swego rodzaju pomnikiem upamiętniającym stulecie odzyskania niep ...

Webinarium Elastolith – najlżejsze systemy klinkierowe
Webinarium Elastolith – najlżejsze systemy klinkierowe

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie dla architektów, studentów, wykonawców i wszystkich zainteresowany ...

VELUX Archi-Vizje: Inteligentne budynki. Webinarium
VELUX Archi-Vizje: Inteligentne budynki. Webinarium

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie dla architektów, studentów, wykonawców i wszystkich zainteresowany ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera