Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Hymn dla konsumpcji ?

 

Czas czytania: ~2 min


ylbeyGHZzG3pblcTn7cNSOyFpL0bkbYSxhI1gzq131wiBXGGStveFyjrXokz_benetton.jpg
Młody, portugalski architekt – Luis Pereira Miguel, wygrał konkurs Colordesigner, w którym architekci i projektanci mieli za zadanie stworzenie koncepcji sklepu dla dużej międzynarodowej firmy odzieżowej. Teraz zwycięski projekt zostanie zrealizowany w Omsku w Rosji. Będzie to dom handlowy Bennetona. Colordesign to konkurs organizowany przez POLI.design – Konsorcjum Politechniki w Mediolanie. Zgodnie z wymogami konkursu, projekty miały proponować nowoczesny sposób kreowania przestrzeni handlowych, nie tylko jako miejsca kupowania i sprzedawania, ale komunikacji i interakcji między użytkownikami a pracownikami i skoncentrowanymi tu funkcjami. Projektanci mieli za zadanie zaadaptować na potrzeby „sklepu przyszłości” historyczny budynek. Miguel, który w ubiegłym roku został przez włoski portal newitalianblood.com zaliczony do grona 10 najlepszych architektów w Portugalii, pokonał uczestników z 46 państw z całego świata. Jego projekt został jednogłośnie wybrany przez jury, które doceniło zaproponowany przez Portugalczyka mariaż oryginalności i płynnego połączenia dwóch poziomów. Do położonej niżej strefy prowadzą schody ukształtowane na wzór amfiteatru, dzięki czemu został zapewniony swobodny do niej dostęp. Zachowano istniejące w starym budynku filary oraz zastany podział wnętrza. Ingerencja architekta widoczna jest przede wszystkim na poziomie komunikacji i integracji przestrzeni. We wnętrzach dominującym kolorem będzie biel. Pojawi się ona zarówno na ścianach, sufitach, jak i podłogach. Dzięki temu będą one sprawiały wrażenie jasnych, czystych i nowoczesnych. Biel, jako neutralny kolor, będzie też dobrym tłem dla prezentowanych ubrań. Transformacja wnętrz i wynikający z niej system ekspozycji towaru doskonale odpowiadają potrzebom funkcjonalnym i komunikacyjnym domu handlowego. Projekt Miguela – Combispace, łączy rozwiązania ekologiczne z wysoką jakością przestrzeni, podkreślającą jakość produktów i obsługi. Jego celem było stworzenie obiektu, który zmieni poglądy na kupowanie i doprowadzi do humanizacji handlu poprzez postrzeganie go przez pryzmat doświadczenia socjologicznego i psychologicznego. Zakupy nie będą już traktowane jako zwyczajne nabywanie produktów, ale jako moment samozadowolenia i przyjemności. Pozostaje tylko pytanie, czy taka zmiana jest bezinteresownym dążeniem do zapewnienia klientowi komfortu, czy raczej jest kolejnym chwytem marketingowym, służącym nobilitacji zakupów i konsumpcji.
q9s6F5lMDDFCSjFb0sZtpFTfrH0nvon2hN8RnCmsjDjcYTzgss8g5akLQevW_benetton2.jpg
sO8QALzIoFF8jGTFNjgizCCQ9c9J9WfHd1JpbC17y9a2kye1HVEaIVM7ST2r_benetton3.jpg
0GZZqVcL0YgRiA2WnNai86uLab0wt2SI9sbkUPT3geFjl9yVGfCCS4ELaYFw_benetton4.jpg

Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

tagi

Niezwykły dom dla gości
Niezwykły dom dla gości

Dom dla gości, jaki pracownia Studio 512 zaprojektowała w Teksasie sami autorzy projektu architekton ...

Skra – wyniki konkursu architektonicznego
Skra – wyniki konkursu architektonicznego

Konkurs architektoniczny na projekt nowego zagospodarowania terenu sportowego Skra w Warszawie władz ...

Architektura Roku Województwa Śląskiego 2018 – znamy wyniki konkursu architektonicznego
Architektura Roku Województwa Śląskiego 2018 – znamy wyniki konkursu architektonicznego

Architektura Roku Województwa Śląskiego 2018 oraz Najlepsza Przestrzeń Publiczna 2018 – to dwa konku ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera