Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Złote Lwy rozdane

 

Czas czytania: ~2 min


e8xi7NGCV1xbG7zKdo9aUECLwasEAa3RBXTTcbEgHPVZZnBxVz7eJGJ0x4fh_lew111.jpg
W sobotę, 28 sierpnia, podczas oficjalnego otwarcia Biennale Architektury w Wenecji i 12 Międzynarodowej Wystawy Architektury, ogłoszono laureatów tegorocznych weneckich Lwów: złotych i srebrnego. Złotą statuetkę za osiągnięcia życia odebrał też Rem Koolhaas.

Złotego Lwa za najlepszy pawilon narodowy otrzymała wystawa Królestwa Bahrajnu, którą można oglądać w Artiglierie dell’Arsenale. Jej kuratorami są Noura Al-Sayeh i Fuad Al-Ansari, którzy do współpracy zaprosili Zespół Badań Urbanistycznych Bahrajnu(Tamadher Al Fahal; Muna Yateem; Fay Al Khalifa; Deena Ashraf; Fatema Al-Hammadi; Mohammed Al-Qari), biuro LAPA (Harry Gugger; Leopold Banchini; Simon Chessex; Russell Loveridge; Ning Liu) oraz fotografkę i inżyniera Camillę Zakharię i producenta Mohammeda Bu Ali.

Jurorzy docenili przede wszystkim wybór tematu ekspozycji – w sytuacji wielkiego rozwoju urbanistycznego Królestwa Bahrajnu, autorzy zdecydowali się na klarowną i poważną analizę relacji miedzy społeczeństwem a szybkimi zmianami na terenach nadmorskich. Sezonowe formy architektury zostały przez nich przedstawione jako sposób na odzyskanie wybrzeża jako przestrzeni publicznej, co sędziowie uznali za nadzwyczaj prostą, ale zajmującą odpowiedź na hasło przewodnie wystawy People meet in Architecture.

Złotego Lwa za najlepszy projekt w ramach wystawy People meet in architecure otrzymała japońska pracownia junya.ishigami+associates za instalację Architektura jak powietrze: studia nad château la coste, prezentowaną w Corderie dell’Arsenale. W tym przypadku z uznaniem jury spotkała się unikatowa i bezkompromisowa wizja autora, którego praca „przekracza granice materialności, widzialności, tektoniki i w końcu samej architektury”.

Srebrnego Lwa dla najlepiej zapowiadających się młodych uczestników wystawy odebrała pracowania OFFICE Kersten Gees i Davida Van Severena współpracująca z fotografem Basem Princenem. Pracę holendersko-belgijskiego zespołu – 7 rooms 21 perspectives – można oglądać w Giardino delle Vergini. W tym przypadku jurorzy byli pod wrażeniem umiejętności połączenia analizy fotograficznej i interwencji projektantów w spójną wizję odwołującą się to tematu przewodniego wystawy.

Honorowe wyróżnienia przyznano: Amateur Architecture Studio (Chiny) za pracę Decay of a Dome; Studio Mumbai z Indii za Work Place oraz Piet Oudolf z Holandii za Il Giardino delle Vergini.

W jury oceniającym wystawy tegorocznego biennale zasiadali: Beatriz Colomina (Hiszpania) – przewodnicząca jury, Francesco Dal Co (Włochy), Joseph Grima (Włochy), Arata Isozaki (Japan), Moritz Küng (Szwajcaria) and Trinh T. Minh-ha (Wietnam).

Zobacz info o polskim projekcie.

Podepnij swój artykuł

tagi

Apartamenty Niemcewicza 17 – nowa realizacja architektoniczna JEMS
Apartamenty Niemcewicza 17 – nowa realizacja architektoniczna JEMS

Na Starej Ochocie, w otoczeniu przedwojennej zabudowy mieszkaniowej dwa lata temu powstała nowa real ...

Szkoła z betonu od Zbigniewa Maćkowa
Szkoła z betonu od Zbigniewa Maćkowa

V Liceum Ogólnokształcące we Wrocławiu – to realizacja architektoniczna warta uwagi z wielu powodów. ...

Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia
Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia

Projekt architektoniczny tego domu jednorodzinnego zdeterminowało jego położenie: na stoku skarpy, n ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera