Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Sztuka (taniego i wydajnego) drukowania w firmie

 

Czas czytania: ~4 min


JiKZly1yxwUb2Xu38CXHnEdAsScP4tR7shG4Ch95LOUm8YV5yfh78DGHJFjD_sztuka-architekturydrukarki.jpg

Planując zakup lub wymianę drukarki w firmie, warto kierować się nie tylko początkową ceną urządzenia. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, dzięki którym nie ucierpią firmowe finanse, a drukowane materiały będą doskonałej jakości.

Niektóre badania wykazują, że europejskie firmy przy stosowaniu druku atramentowego mogą oszczędzić ponad 55 mln euro rocznie. Używanie drukarek atramentowych pozwoli także przedsiębiorstwom zaoszczędzić 4,5 dnia czasu pracy w ciągu roku. Być może dlatego nieustannie wzrasta popyt na drukarki atramentowe. Firma badawcza IDC szacuje, że rynek ten rośnie o 13 proc. rocznie, a w 2019 roku może osiągnąć 34 proc. całkowitego rynku drukarek dla biznesu. Współczesne drukarki atramentowe wykonują wydruki nie tylko tekstowe, ale także graficzne czy fotograficzne w doskonałej jakości.

Atrament coraz popularniejszy także w biurach

Jak szacuje IDC, globalna ilość używanego tuszu pozwala na wydrukowanie w wysokiej jakości około 39 mln fotografii na kartce o formacie A4. Stosując jeszcze bardziej obrazowe porównanie – to ilość atramentu, która pozwoli wypełnić 4,5 basenu o rozmiarach olimpijskich. O ile nawet 85 proc. obecnych na rynku drukarek laserowych to urządzenia monochromatyczne (pozwalające jedynie na druk w czerni), to przeważającą liczbę drukarek atramentowych stanowią urządzenia drukujące w kolorze.

Do tej pory drukarki atramentowe kojarzone były głównie z wykorzystaniem ich w domach prywatnych, gdzie drukuje się rzadziej niż w firmach. Badania wykazują, że 81 proc. gospodarstw domowych używa drukarki rzadziej niż raz w tygodniu. Do codziennego drukowania przyznaje się zaledwie 3 proc. badanych. Tymczasem w przedsiębiorstwach, nawet tych najmniejszych, drukarka jest jednym z podstawowych urządzeń biurowych. Dlatego warto wybrać optymalny sprzęt zarówno pod względem cenowym, jak i późniejszych kosztów eksploatacyjnych (koszt tonera lub cartdridge’a, wykorzystanie papieru, oszczędność energii).

Atrament dorównuje laserowi

Planując zakup urządzenia drukującego do firmy, warto rozważyć drukarkę atramentową. Jedną z ich głównych zalet widocznych już w momencie zakupu jest cena niższa średnio o 50 proc. od urządzenia laserowego. Nie zawsze jednak trzeba kierować się wydatkiem początkowym. Niezwykle istotne są późniejsze koszty eksploatacyjne oraz koszty druku w przeliczeniu na jedną stronę. Wbrew obiegowym opiniom, profesjonalny druk atramentowy w kolorze jest nawet o połowę tańszy niż druk laserowy. Gdy porównamy urządzenia laserowe i atramentowe o zbliżonych parametrach, okaże się, że te drugie zużywają także mniej energii elektrycznej. Podobnie wygląda sprawa związana z wydatkami na materiały eksploatacyjne. Na przykład są na rynku dostępne drukarki, do których tusz wystarcza na wydrukowanie większej liczby stron niż porównywalny cenowo toner w drukarce laserowej. Warto też wspomnieć o szybkości druku. O ile prędkość druku około 15-20 stron na minutę to już obecnie standard przy druku atramentowym, to można znaleźć urządzenie oferujące niespotykaną dotąd w tej klasie prędkość nawet 75 stron na minutę.

Jak oszczędzić na drukowaniu?

– Technologie stosowane w produkcji współczesnych drukarek atramentowych pozwalają na większe niż w poprzednich latach oszczędności na materiałach eksploatacyjnych. W połączeniu z niską ceną i wydajnością na poziomie urządzenia atramentowe stają się interesującą alternatywą dla drukarek laserowych. Wbudowana głowica i system dostarczania atramentu w urządzeniach serii HP PageWide 300 i HP PageWide Pro 400 zapewniają duże oszczędności na zakupie materiałów eksploatacyjnych. Technologia stałej głowicy z atramentami pigmentowymi sprawia, że w procesie druku przesuwa się tylko papier. Dzięki temu, że głowica ma szerokość całej strony i dysponuje aż 42 240 dyszami, nie są wymagane wymiany części eksploatacyjnych, co z kolei przyczynia się do jeszcze większych oszczędności – wyjaśnia Łukasz Rosa IITO Category Manager z firmy HP Polska.

Jak ograniczyć koszty druku w firmie? Wystarczy stosować się do tych kilku prostych zasad.

  1. W miarę możliwości staraj się korzystać z trybu oszczędnościowego (zamiast najwyższej wydajności).
  2. Warto stosować markowe materiały eksploatacyjne (od producenta), których cena jest wyższa od zamienników, ale finalnie koszt druku w przeliczeniu na stronę jest tańszy.
  3. O ile to możliwe, stosuj druk dwustronny.
  4. W przypadku częstego drukowania (powyżej 50 stron na miesiąc) warto obliczyć całkowity koszt użytkowania (TCO) i kierować się nim przy wyborze urządzenia drukującego. Przy podejmowaniu decyzji o zakupie nie należy sugerować się jedynie ceną drukarki.
  5. O ile to możliwe, warto stosować tryb wydruku wielu stron dokumentu na pojedynczej kartce papieru.
  6. Gdy nie potrzebujemy wydruku kolorowego, lepiej zastosować tryb szarości.
  7. Drukując strony WWW, dobrze jest usuwać z ich treści banery, reklamy lub inne niepotrzebne elementy graficzne.

Wokół użytkowania drukarek atramentowych dla potrzeb biznesowych narosło wiele mitów, których efektem jest stereotyp tańszej, wydajniejszej i szybszej drukarki laserowej. Tymczasem drukarki atramentowe mogą być równie wydajne i szybkie jak laserowe, a przy tym nawet o 50 proc. tańsze zarówno w zakupie, jak i w eksploatacji.

Artykuł sponsorowany


Podepnij swój artykuł

tagi

Dom nad morzem
Dom nad morzem

Lato się kończy, ale zakładając, że nadmorski krajobraz nigdy się nie nudzi, przedstawiamy dom, zbud ...

Nowy Rynek w Poznaniu – zamiast PKS
Nowy Rynek w Poznaniu – zamiast PKS

„Nowy Rynek w Poznaniu - to nietuzinkowy projekt, którego realizacja diametralnie zmieni fragment Po ...

Silhouette Lens Lab – minimalistyczna siedziba
Silhouette Lens Lab – minimalistyczna siedziba

Na terenie głównej siedziby firmy optycznej Silhouette w mieście Linz pracownia X Architekten zaproj ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera