Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Co to jest QMS?

 

Czas czytania: ~2 min


Porady dla biur projektowych

 

Z pracą wysokiej jakości mamy do czynienia wtedy, kiedy klient jest zadowolony z jej poziomu. Znaczy to, że wszystkie procesy w firmie są tak zoptymalizowane, iż to dzięki nim możliwe jest uzyskanie zadowolenia klienta. Taka definicja znajduje się w materiałach do wdrażania systemu ISO 9000. Znaczy to, że: 1. są Państwo w stanie spełnić wszystkie warunki , które uzgodnione zostały z klientem, 2. są Państwo w stanie spełnić te warunki, które klient zakłada jako niezbędne do zapewnienia odpowiedniego poziomu satysfakcji. I tu sprawa staje się trudna. Kto wie bowiem, jakie tajemne życzenia ma zleceniodawca. A jeżeliby się je nawet znało, trudno byłoby je wszystkie spełnić - chociażby z powodów ekonomicznych. W praktyce jednak istnieją środki do oceny poziomu zadowolenia klienta na podstawie rozmów oraz oceny przebiegu pracy nad projektem. Jest to system QMS. Procesy efektywne Największą zaletą systemu pracy zgodnego z wdrożonym QMS jest posiadanie odpowiednich procedur oraz dokumentów adekwatnych do każdego kroku w pracy nad klientem - odpowiednich checklist lub formularzy. Te środki wspomagają Państwa pracę i pozwalają na zaoszczędzenie energii na pracę merytoryczną. W pełni uregulowane są przepływy informacji. Dokumenty i bazy danych łatwo jest znaleźć, a wszelka korespondencja, która opuszcza biuro jest pieczołowicie sprawdzona. Taka organizacja pracy prowadzi do wytyczenia jasnych obszarów odpowiedzialności, do sprawnego określenia obszarów przecięcia kompetencji w biurze i pomiędzy projektantami. Budowa efektywnego systemu QMS Od początku 2000 roku obowiązuje nowa norma ISO 9000 ...., która opiera się na QMS zorientowanym na procesy. Stara struktura 20 elementów obowiązująca w normie ISO 9001 została porzucona. W tej chwili procesy zostały uporządkowane w cztery obszary: 1. Linie wiodące - tworzą podstawy systemu QMS i dotyczą głównie kierownictwa firmy, które ma odpowiedzieć na podstawowe pytanie: co chcemy osiągnąć? 2. Procesy podstawowe - dotyczą całego ciągu zdarzeń związanego z powstawaniem projektu - od pierwszych rozmów z klientem do oddania do użytku. Opisują ten obszar działalności, gdzie "zarabiane są pieniądze". 3. Procesy peryferyjne - wprowadzają porządek do systemu przechowywania dokumentów i ułatwiają dostęp do baz danych i dokumentów. 4. Krąg QMS - pozwala na unikanie błędów oraz daje stałą troskę o rozwój QMS w firmie. Dla zaoszczędzenia kosztów firm konsultingowych, można całkowicie swobodnie pokusić się o zbudowanie systemu QMS w firmie we własnym zakresie.

Podepnij swój artykuł

tagi

Dom dopasowany od 3XB Architekci
Dom dopasowany od 3XB Architekci

Prywatny inwestor, zwracając się do pracowni 3XB Architekci Filipa Banacha z prośbą o projekt archit ...

Wieża kontroli lotów – odwrócony stożek
Wieża kontroli lotów – odwrócony stożek

Wieża kontroli ruchu lotniczego, zbudowana w ubiegłym roku na lotnisku Katowice-Pyrzowice, jest jedn ...

Jacek Lenart laureatem Honorowej Nagrody SARP 2019
Jacek Lenart laureatem Honorowej Nagrody SARP 2019

Jacek Lenart został kolejnym laureatem Honorowej Nagrody SARP. Przyznawana od 1966 roku decyzją złoż ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera