Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Co to jest QMS?

 

Czas czytania: ~2 min


Porady dla biur projektowych

 

Z pracą wysokiej jakości mamy do czynienia wtedy, kiedy klient jest zadowolony z jej poziomu. Znaczy to, że wszystkie procesy w firmie są tak zoptymalizowane, iż to dzięki nim możliwe jest uzyskanie zadowolenia klienta. Taka definicja znajduje się w materiałach do wdrażania systemu ISO 9000. Znaczy to, że: 1. są Państwo w stanie spełnić wszystkie warunki , które uzgodnione zostały z klientem, 2. są Państwo w stanie spełnić te warunki, które klient zakłada jako niezbędne do zapewnienia odpowiedniego poziomu satysfakcji. I tu sprawa staje się trudna. Kto wie bowiem, jakie tajemne życzenia ma zleceniodawca. A jeżeliby się je nawet znało, trudno byłoby je wszystkie spełnić - chociażby z powodów ekonomicznych. W praktyce jednak istnieją środki do oceny poziomu zadowolenia klienta na podstawie rozmów oraz oceny przebiegu pracy nad projektem. Jest to system QMS. Procesy efektywne Największą zaletą systemu pracy zgodnego z wdrożonym QMS jest posiadanie odpowiednich procedur oraz dokumentów adekwatnych do każdego kroku w pracy nad klientem - odpowiednich checklist lub formularzy. Te środki wspomagają Państwa pracę i pozwalają na zaoszczędzenie energii na pracę merytoryczną. W pełni uregulowane są przepływy informacji. Dokumenty i bazy danych łatwo jest znaleźć, a wszelka korespondencja, która opuszcza biuro jest pieczołowicie sprawdzona. Taka organizacja pracy prowadzi do wytyczenia jasnych obszarów odpowiedzialności, do sprawnego określenia obszarów przecięcia kompetencji w biurze i pomiędzy projektantami. Budowa efektywnego systemu QMS Od początku 2000 roku obowiązuje nowa norma ISO 9000 ...., która opiera się na QMS zorientowanym na procesy. Stara struktura 20 elementów obowiązująca w normie ISO 9001 została porzucona. W tej chwili procesy zostały uporządkowane w cztery obszary: 1. Linie wiodące - tworzą podstawy systemu QMS i dotyczą głównie kierownictwa firmy, które ma odpowiedzieć na podstawowe pytanie: co chcemy osiągnąć? 2. Procesy podstawowe - dotyczą całego ciągu zdarzeń związanego z powstawaniem projektu - od pierwszych rozmów z klientem do oddania do użytku. Opisują ten obszar działalności, gdzie "zarabiane są pieniądze". 3. Procesy peryferyjne - wprowadzają porządek do systemu przechowywania dokumentów i ułatwiają dostęp do baz danych i dokumentów. 4. Krąg QMS - pozwala na unikanie błędów oraz daje stałą troskę o rozwój QMS w firmie. Dla zaoszczędzenia kosztów firm konsultingowych, można całkowicie swobodnie pokusić się o zbudowanie systemu QMS w firmie we własnym zakresie.

Podepnij swój artykuł

tagi

Finale Apartments – nowa część osiedla Eco-Park
Finale Apartments – nowa część osiedla Eco-Park

Finale Apartments – to nowa część osiedla Eco-Park, które jest jednym z bardziej znanych nowych osie ...

Widok Tower – wieża obok Rotundy
Widok Tower – wieża obok Rotundy

Widok Tower – tam się nazywać wysoki na 95 metrów gmach, który powstanie obok (też nowej) Rotundy, w ...

Christian de Portzamparc zdobywcą Praemium Imperiale Award
Christian de Portzamparc zdobywcą Praemium Imperiale Award

Praemium Imperiale Award przyznawane jest od 30 lat. W tym roku w gronie laureatów znalazł się franc ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera