Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Artyści i finansiści

 

Czas czytania: ~2 min


Artyści i finansiści

 

Historia jest prawie zawsze taka sama. Pięciu studentów architektury zwycięża w konkursie, zakładają biuro i realizują swój projekt. Po pierwszej euforii przychodzi dzień codzienny. Trzeba zdobyć nowe zlecenia, wygrywać w kolejnych konkursach i radzić sobie na rynku. Być zarówno artystą, jak i księgowym. Okazuje się, że żeby dać klientowi ciekawe pomysły przestrzenne i plastyczne, chronić go przed katastrofą budowlaną i zapewnić mu zbudowanie obiektu, który nie zestarzeje się zbyt szybko - trzeba stworzyć trwałą strukturę organizacyjną – biuro. To pociąga za sobą konieczność zdobywania wiedzy z zakresu prawa podatkowego i budowlanego, zarządzania projektami i ludźmi, akwizycji zleceń, zarządzania jakością, finansów itd. Dla wielu architektów, wychowanych w zupełnie innej tradycji i wartościach jest to bariera nie do przeskoczenia. Bariera mentalna. Marketing to podstawa Pytaniem podstawowym jest tak naprawdę pytanie marketingowe: kim jesteśmy ? O to powinno zapytać każde biuro architektoniczne. Co odróżnia nas od innych ? Odpowiedzią na te pytania są analizy biura i rynku, które pozwolą na dokonanie segmentacji, a następnie pozycjonowania na rynku. Jakie posiadam kompetencje, a jakich wymaga ode mnie rynek, co oferują inni, jakie uplasowanie się na rynku jest korzystne, Okazuje się, że obok klasycznej aktywności możliwe są jeszcze inne – zarządzanie projektami, facility management czy usługi wizualizacji. Okazuje się także, że oprócz jakości architektury może liczyć się jakość obsługi klienta oraz poziom opracowań projektowych. I dopiero wtedy tak naprawdę możemy pokusić się o zdobywanie nowych zleceń – kiedy wiemy kim jesteśmy i co mamy do zaoferowania. Bez komunikacji ani rusz Oprócz marketingu rozumianego jako strategia tożsamości ważny jest także marketing rozumiany jako komunikacja: przetransportowanie wypracowanej tożsamości i pozycjonowania na rynku na wizerunek pożądany, który przesyłany będzie do klienta. Tożsamość to to, wszystko, co klient widzi – wizualizacje, plany, wizytówki, papier firmowy, strona internetowa, broszury, informacje prasowe itd. To, jakie metody i narzędzia będą zastosowane do komunikacji marketingowej jest uwarunkowane strategią akwizycji nowych klientów: strategią dotarcia do wybranej grupy docelowej. Reklama architektury ze swej natury – w niektórych krajach są w tej dziedzinie obwarowania prawne – musi odnosić się do kreatywności. Dobrymi narzędziami dla architektów są serwisy internetowe, broszury, spotkania, debaty architektoniczne czy wystawy. Akwizycja jak powietrze Zbudowana struktura tożsamości i komunikacji z rynkiem są podstawą udanej akwizycji klientów. Jednak nie gwarantują sukcesu. Niezbędne są tutaj specjalne szkolenia w technikach sprzedaży. W najbliższym czasie nasz portal zaproponuje Państwu cykl dedykowanych dla architektów szkoleń z zakresu umiejętności zarządzania projektami i komunikacji. Pozwolą one na zdobycie międzynarodowego certyfikatu z zakresu Project Management. Już dziś zapraszamy !!!!

Podepnij swój artykuł

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

tagi

Urodziny Szybu Krystyna
Urodziny Szybu Krystyna

Budowa wieży wyciągowej szybu Kaiser Wilhelm II na terenie kopalni węgla kamiennego Hohenzollern zak ...

Kultura w kasynie
Kultura w kasynie

Kasyno Kultury, placówka kulturalna działająca w Kwidzynie od końca 2023 roku mieści się w budynku o ...

E-konferencja Skorupa budynku: dachy, fasady, drewno i prefabrykacja w architekturze.
E-konferencja Skorupa budynku: dachy, fasady, drewno i prefabrykacja w architekturze.

Regulacyjne i technologiczne zmiany w zakresie metod wznoszenia budynków doprowadziły w ostatnich la ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Biuro
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera