Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Już w starożytnej Mezopotamii jajko było symbolem narodzin, zmiany, odrodzenia. Właściwie w każdej kulturze ma ono swoje znaczenie – w Polsce jest znakiem świąt wielkanocnych. Jednak w architekturze kształt jajka pojawia się rzadko, a jeśli już – budowle takie uważane są ze ekstrawaganckie.

 

Jajowaty sklep

Sam Renzo Piano w 2005 roku zaprojektował sklep dla odzieżowej firmy Peek & Cloppenburg. Gmach stanął w Kolonii, w Niemczech i także przypomina kształtem szklane jajo. Firmy odzieżowe czasami zapraszają do współpracy znanych architektów, by ci projektowali dla nich sklepy. Robi się to nie dlatego, że znany projektant stworzy bardziej funkcjonalne wnętrze (często jest na odwrót) – budynek architektonicznej sławy ma być reklamą firmy. I tak się też stało w Kolonii. Sklep Peek & Cloppenburg jest nie tylko jednym z bardziej znanych obiektów w pięknym przecież, zabytkowym i pełnym atrakcji mieście, jest też punktem orientacyjnym dla całego centrum. Foto: www.architizer.com

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Budynek jako pomnik
Budynek jako pomnik

Budynek – pomnik, miejsce pamięci połączone z dziełem architektonicznym – to pomysł, który nie jest ...

Mies van der Rohe Award: polskie nominacje
Mies van der Rohe Award: polskie nominacje

EU Prize for Contemporary Architecture - Mies van der Rohe Award – to najważniejsza nagroda architek ...

Nowy obiekt architektoniczny od Art-Projekt
Nowy obiekt architektoniczny od Art-Projekt

Szkoła i przedszkole przy ul. Twardowskiego w Stargardzie – to pierwszy obiekt architektoniczny, pow ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera