Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Już w starożytnej Mezopotamii jajko było symbolem narodzin, zmiany, odrodzenia. Właściwie w każdej kulturze ma ono swoje znaczenie – w Polsce jest znakiem świąt wielkanocnych. Jednak w architekturze kształt jajka pojawia się rzadko, a jeśli już – budowle takie uważane są ze ekstrawaganckie.

 

Jajowaty sklep

Sam Renzo Piano w 2005 roku zaprojektował sklep dla odzieżowej firmy Peek & Cloppenburg. Gmach stanął w Kolonii, w Niemczech i także przypomina kształtem szklane jajo. Firmy odzieżowe czasami zapraszają do współpracy znanych architektów, by ci projektowali dla nich sklepy. Robi się to nie dlatego, że znany projektant stworzy bardziej funkcjonalne wnętrze (często jest na odwrót) – budynek architektonicznej sławy ma być reklamą firmy. I tak się też stało w Kolonii. Sklep Peek & Cloppenburg jest nie tylko jednym z bardziej znanych obiektów w pięknym przecież, zabytkowym i pełnym atrakcji mieście, jest też punktem orientacyjnym dla całego centrum. Foto: www.architizer.com

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

B3000 – projekt architektoniczny z koleją w tle
B3000 – projekt architektoniczny z koleją w tle

B3000 – tak nazwano projekt przebudowy i rozbudowy dawnego budynku wielopoziomowego parkingu, jaki o ...

Najlepsze realizacje architektoniczne Gdańska lat 2016 – 2017
Najlepsze realizacje architektoniczne Gdańska lat 2016 – 2017

Najlepsze realizacje architektoniczne Gdańska lat 2016 – 2017 zostały właśnie docenione. Po raz drug ...

Niezwykły dom dla gości
Niezwykły dom dla gości

Dom dla gości, jaki pracownia Studio 512 zaprojektowała w Teksasie sami autorzy projektu architekton ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera