Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Perforowany sklep

 

Czas czytania: ~ min


Kilka głównych ulic handlowych w Tokio – to nie tylko uczta dla bogatych miłośników zakupów. Przyjemne doznania czekają tu też na wielbicieli architektury. Bo wiele ze światowych marek akurat w Tokio zbudowało swoje sklepy flagowe, projektowane przez znanych architektów. Niedawno do tego grona dołączyła firma Louis Vuitton, której sklep zaprojektowało biuro Aoki Jun and Associates.

 

Wspomnienie art deco

Ale nie tylko. Architekci logo Louis Vuitton nieco zmodyfikowali, nadając mu kształt przypominający wzory graficzne znane z epoki art deco. I to nawiązanie nie jest przypadkowe: dzielnica Tokio, w której stanął sklep słynie z zabytków tej epoki, niegdyś uznawana była za „serce” nurtu art deco w Japonii. Stylizowany wzór na elewacji sklepu jest więc zarazem ukłonem w stronę historii tego miejsca. Foto: Daici Ano, www.aokijun.com

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nagroda Architektoniczna Prezydenta m.st. Warszawy vol. 10 - wyniki konkursu architektonicznego
Nagroda Architektoniczna Prezydenta m.st. Warszawy vol. 10 - wyniki konkursu architektonicznego

To była jubileuszowa, dziesiąta edycja konkursu o Nagrodę Architektoniczną Prezydenta m. st. Warszaw ...

Budowa Kulturoteki coraz bliżej
Budowa Kulturoteki coraz bliżej

W warszawskiej dzielnicy Wesoła być może już niedługo powstanie wyczekany budynek łączący bibliotekę ...

E-konferencja Skorupa budynku: dachy, fasady, drewno i prefabrykacja w architekturze.
E-konferencja Skorupa budynku: dachy, fasady, drewno i prefabrykacja w architekturze.

Regulacyjne i technologiczne zmiany w zakresie metod wznoszenia budynków doprowadziły w ostatnich la ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera