Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Kilka głównych ulic handlowych w Tokio – to nie tylko uczta dla bogatych miłośników zakupów. Przyjemne doznania czekają tu też na wielbicieli architektury. Bo wiele ze światowych marek akurat w Tokio zbudowało swoje sklepy flagowe, projektowane przez znanych architektów. Niedawno do tego grona dołączyła firma Louis Vuitton, której sklep zaprojektowało biuro Aoki Jun and Associates.

 

Wspomnienie art deco

Ale nie tylko. Architekci logo Louis Vuitton nieco zmodyfikowali, nadając mu kształt przypominający wzory graficzne znane z epoki art deco. I to nawiązanie nie jest przypadkowe: dzielnica Tokio, w której stanął sklep słynie z zabytków tej epoki, niegdyś uznawana była za „serce” nurtu art deco w Japonii. Stylizowany wzór na elewacji sklepu jest więc zarazem ukłonem w stronę historii tego miejsca. Foto: Daici Ano, www.aokijun.com

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia
Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia

Projekt architektoniczny tego domu jednorodzinnego zdeterminowało jego położenie: na stoku skarpy, n ...

Budynek jako pomnik
Budynek jako pomnik

Budynek – pomnik, miejsce pamięci połączone z dziełem architektonicznym – to pomysł, który nie jest ...

Mies van der Rohe Award: polskie nominacje
Mies van der Rohe Award: polskie nominacje

EU Prize for Contemporary Architecture - Mies van der Rohe Award – to najważniejsza nagroda architek ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera