Perforowany sklep - Sztuka architektury

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Kilka głównych ulic handlowych w Tokio – to nie tylko uczta dla bogatych miłośników zakupów. Przyjemne doznania czekają tu też na wielbicieli architektury. Bo wiele ze światowych marek akurat w Tokio zbudowało swoje sklepy flagowe, projektowane przez znanych architektów. Niedawno do tego grona dołączyła firma Louis Vuitton, której sklep zaprojektowało biuro Aoki Jun and Associates.

 

Wspomnienie art deco

Ale nie tylko. Architekci logo Louis Vuitton nieco zmodyfikowali, nadając mu kształt przypominający wzory graficzne znane z epoki art deco. I to nawiązanie nie jest przypadkowe: dzielnica Tokio, w której stanął sklep słynie z zabytków tej epoki, niegdyś uznawana była za „serce” nurtu art deco w Japonii. Stylizowany wzór na elewacji sklepu jest więc zarazem ukłonem w stronę historii tego miejsca. Foto: Daici Ano, www.aokijun.com

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

CWA House – nieregularna bryła architektoniczna od Beczak / Beczak Architekci
CWA House – nieregularna bryła architektoniczna od Beczak / Beczak Architekci

CWA House – realizacja architektoniczna z pracowni Beczak / Beczak Architekci – powstała niedaleko W ...

Dom Kota – niezwykła realizacja architektoniczna pod Szczecinem
Dom Kota – niezwykła realizacja architektoniczna pod Szczecinem

Dom Kota – to budynek dla zwierząt. Powstał na terenie schroniska w miejscowości Dobra pod Szczecine ...

Mieszkanie Plus w Krakowie 2018 - wyniki konkursu architektonicznego
Mieszkanie Plus w Krakowie 2018 - wyniki konkursu architektonicznego

Wyniki konkursu architektonicznego na projekt osiedla w programie Mieszkanie Plus w Krakowie ogłoszo ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera