Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Pracownia AAdesign opracowała wizję biurowca w Teheranie. Budynek jest bardzo duży – mieści 4 tysięcy pracowników – projektanci chcieli jednak uniknąć wielkiej sakli oraz poczucia monotonii. Ważne było też to, żeby w bryle budowli pojawiało się szkło – biurowiec jest siedzibą firmy je produkującej.

 

Trochę reklama

Szklany biurowiec ma więc w tym wypadku zupełnie inny sens: szkło na elewacjach budynku pojawiło się nie tylko ze względów praktycznych, ale i jako swoista reklama zajmującej budynek firmy. To dlatego właśnie architekci zamienili fasadę budynku w wielobarwną mozaikę ze szklanych paneli – kolorowa płaszczyzna stała się znakiem rozpoznawczym budynku.

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia
Dom jednorodzinny JRV2 z drewna i betonu ze studia de.materia

Projekt architektoniczny tego domu jednorodzinnego zdeterminowało jego położenie: na stoku skarpy, n ...

Budynek jako pomnik
Budynek jako pomnik

Budynek – pomnik, miejsce pamięci połączone z dziełem architektonicznym – to pomysł, który nie jest ...

Mies van der Rohe Award: polskie nominacje
Mies van der Rohe Award: polskie nominacje

EU Prize for Contemporary Architecture - Mies van der Rohe Award – to najważniejsza nagroda architek ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera