Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Astrum Business Park – w stronę przyjaznej ekologii

 

Czas czytania: ~4 min


Lekka zabudowa o niskiej intensywności, dogodny dojazd oraz komfortowe wnętrza to walory nowego kompleksu biurowego Astrum Business Park w Warszawie. Odpowiednio dobrane przeszklenia marki Pilkington zapewniają dogodne warunki do pracy,przyczyniając się tym samym do spełnienia najwyższych wymagań w zakresie efektywności energetycznej.

 

Astrum Business Park to nowy kompleks biurowy położony na terenie dzielnicy Warszawa Włochy. Tworzy go 6-kondygnacyjny budynek usytuowany wzdłuż ulicy Łopuszańskiej i trzy niższe segmenty o 4 kondygnacjach, znajdujące się w głębi. "Położenie obiektu i charakter działki umożliwiły lekką zabudowę o niskiej intensywności. Jest to walor inwestycji, który pozwala na konkurowanie z położonymi w centrum wysokościowcami" – mówi Małgorzata Kraszewska, architekt z biura projektowego Prochem.

Astrum Business Park

Astrum Business Park w Warszawie

Pilkington

Lekkość nadają obiektowi efektowne, duże przeszklenia oraz pionowe elementy szklanej elewacji, które dzielą poziome wstęgi okien. Przeszklenia wykonano z wysoko selektywnego szkła przeciwsłonecznego Pilkington Suncool™, które pozwoliło wykreować komfortowe wnętrza i zwiększyć efektywność energetyczną obiektu.

 

Przeszklenia zgodne z różą wiatrów 
Dobór szkła w budynku został zróżnicowany w zależności od umiejscowienia przeszkleń w budynku, położenia względem stron świata i ekspozycji na słońce. Na najbardziej nasłonecznionej fasadzie wschodniej i południowej obiektu Astrum Buisness Park, zastosowano hartowane szkło przeciwsłoneczne Pilkington Suncool™ 66/33 THS. Ten rodzaj szkła zapewnia wysoką przepuszczalność światła, niską przepuszczalność energii słonecznej (niski współczynnik g) oraz wysoką izolacyjność cieplną (niski współczynnik przenikania ciepła Ug = 1,0 W/m2K). Taka charakterystyka szkła sprawia, że latem pomieszczenia w kompleksie chronione będą przed nadmiernym nagrzewaniem się od słońca, zmniejszając zapotrzebowanie na chłodzenie. Natomiast w okresie zimowym właściwości niskoemisyjne szkła zabezpieczą wnętrza przed utratą ciepła do otoczenia. Dodatkowo szkło zostało poddane wygrzewaniu cieplnemu (tzw. HeakSoak Test), co pozwoli zmniejszyć ryzyko samoistnego pękania szyb hartowanych. 

Astrum Business Park

Astrum Business Park w Warszawie

Pilkington

Ciepło pod kontrolą
Aby spełnić wszystkie wymagania projektowe i użytkowemniej nasłoneczniona fasada północno-zachodnia została wykonana z szyb zespolonych Pilkington Insulight™Protect ze szkła hartowanego Pilkington Optifloat™Clear THSo grubości 8mm oraz niskoemisyjnego szkła laminowanego Pilkington Optilam™Therm S1. Wysokość przeszkleń od podłogi do sufitu wymagała zastosowania od zewnątrz szkła o podwyższonej wytrzymałości, którą zapewniło szkło hartowane również poddane testowi wygrzewania cieplnego. Od wewnątrz użyto szkła laminowanego z powłoką niskoemisyjną. Tego typu rozwiązanie łączy bezpieczeństwo użytkowania z izolacją cieplną. Niski współczynnik przenikania ciepła tego rozwiązania, Ug na poziomie 1,0 W/m2K, sprawia, że obiekt generuje niskie koszty eksploatacyjne. Zastosowanie szkła laminowanego pozwoliło zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa, a przy okazji wpłynęło na poprawę właściwości akustycznych obiektu.

 

Nowy wymiar ekologii
W biurowcu, oddanym do użytku na początku 2017 roku, wykorzystano nowoczesne rozwiązania techniczne i materiały budowalne, dzięki którym obiekt już na etapie projektu uzyskał certyfikat BREEAM Interim na poziomie "bardzo dobry". Nowoczesne przeszklenia, systemy segregacji odpadów, energooszczędne oświetlenie z czujnikami ruchu, udogodnienia dla rowerzystów, stanowisko ładowania pojazdów elektrycznych czy nowoczesne systemy klimatyzacji – wszystko to sprawia, że budynek jest w pełni funkcjonalny, a jednocześnie przyjazny dla środowiska.

 

Pilkington zajmuje się produkcją szkła od roku 1826. W roku 2006 firma Pilkington została przejęta przez japoński koncern NSG Group. Marka Pilkington została zachowana jako nazwa produktów Grupy przeznaczonych dla przemysłu budowlanego i motoryzacyjnego. NSG Group jest obecnie jednym z największych światowych producentów szkła i produktów szklanych, działającym w dwóch podstawowych sektorach: motoryzacyjnym (rynek części oryginalnych i zamiennych) oraz w obszarze szkła technicznego i architektonicznego, które obejmują szkło i produkty szklane do budynków nowych i poddawanych renowacji, szeroką gamę produktów o wartości dodanej, a także zaawansowane produkty dla technologii informatycznych i komunikacyjnych, zastosowań technicznych i energetyki słonecznej. Produkcja odbywa się w 28 krajach na czterech kontynentach. Produkty Grupy sprzedawane są w 105 krajach. W roku podatkowym zakończonym 31 marca 2016 r. sprzedaż Grupy wyniosła ok. 4,8 miliarda euro. Z łącznej sprzedaży Grupy 36% zrealizowano w Europie, 32% w Azji, 32% w Ameryce Północnej i Południowej.

Źródło: materiał prasowy


Podepnij swój artykuł

tagi

Fasada

Park of Poland – gigantyczny park rozrywki
Park of Poland – gigantyczny park rozrywki

Park of Poland – to, jak zapewnia jego inwestor - pierwszy park rozrywki na dużą skalę w Polsce i w ...

Konkurs 120 Hours – nagroda dla Polaków
Konkurs 120 Hours – nagroda dla Polaków

Konkurs 120 Hours – to dowód na to, że młodzi architekci i studenci architektury są żądni wyzwań i l ...

Monopolis – nowe życie fabryki
Monopolis – nowe życie fabryki

Monopolis – to nazwa nowej inwestycji, związanej z rewitalizacją zabytków poprzemysłowych. Kompleks ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera