Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Powrót bulwaru

 

Czas czytania: ~1 min


FA0WhosAFgthjLEXOZfKCFOynhPy92vFhr6GsmRAcaVAV8rKxGmhaKxVBiTg_pkin-01.jpeg
Kolisty bulwar wokół PKiN może zastąpić prostoliniową zabudowę obowiązującego planu zagospodarowania placu Defilad. Władze miasta wracają do koncepcji sprzed lat - Obecny plan to raczej podział geodezyjny niż atrakcyjne zagospodarowanie centrum - mówił wiceprezydent Warszawy Jacek Wojciechowicz podczas wczorajszego spotkania Towarzystwa Przyjaciół Warszawy w Pałacu Branickich. - Dlatego zaprosiliśmy Andrzeja Skopińskiego i Bartłomieja Biełyszewa, by zaktualizowali swoją koncepcję sprzed kilkunastu lat tak, by zachować istniejące ustalenia, czyli np. nie blokować budowy Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Koncepcja placu opracowana przez Andrzeja Skopińskiego i Bartłomieja Biełyszewa wygrała konkurs architektoniczny ogłoszony przez miasto w1992 r. Projekt został w końcu odrzucony przez rządzącą Warszawą ekipę Lecha Kaczyńskiego. - Jednym z powodów było zwiększenie ruchu samochodowego, który mogłaby wymusić proponowana zabudowa -przypomina architekt Grzegorz Buczek z warszawskiego oddziału Stowarzyszenia Architektów Polskich. Koncepcja Skopińskiego i Biełyszewa stworzy atrakcyjne miejsce spacerowe dla warszawiaków i parki od północnej i południowej strony placu. Zapowiedź prezydenta wywołała aplauz warszawiaków. -Ten projekt minimalizuje agresję Pałacu Kultury i Nauki. A autorzy gwarantują wysoki poziom architektury, są autorami m.in. sekretariatu i parlamentu europejskiego w Brukseli - cieszy się architekt Wiesław Rzepka z TPW. Jeśli zaktualizowany plan zostanie zaakceptowany przez urzędników, o jego losach będzie musiała zadecydować Rada Warszawy. Miasto planuje zmiany także na innych warszawskich placach. - Chcemy ogłosić konkursy architektoniczne dla newralgicznych punków miasta - zapowiada Wojciechowicz. Jako priorytety wymienia place Bankowy i Teatralny: - Zastanawiamy się np., czy samochody powinny jeździć po placu Teatralnym. Przy okazji planowania podziemnego parkingu rozważymy puszczenie ruchu pod placem. Źródło: Rzeczpospolita

Podepnij swój artykuł

tagi

Webinarium Geberit: Łazienka bez barier
Webinarium Geberit: Łazienka bez barier

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie dla architektów, studentów, wykonawców i wszystkich zainteresowany ...

Brabank – architektura mieszkaniowa obok Muzeum II Wojny Światowej
Brabank – architektura mieszkaniowa obok Muzeum II Wojny Światowej

Brabank – to nazwa składającego się z trzech budynków niewielkiego kompleksu zabudowy mieszkaniowej, ...

B3000 – projekt architektoniczny z koleją w tle
B3000 – projekt architektoniczny z koleją w tle

B3000 – tak nazwano projekt przebudowy i rozbudowy dawnego budynku wielopoziomowego parkingu, jaki o ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera