Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Gdańskie inwestycje

 

Czas czytania: ~2 min


0ICJ8VJKiruLovaPjSVHLw9Rb3GcWuhO91CTP4d7XSzooYPfySI9qabOVsni_targ-rakowy-i-sienny.jpg
Inwestycje w Gdańsku nabierają rozmachu. Po Młodym Mieście przyszła kolej na Targ Rakowy i Sienny. We wtorek 29.07.08 podpisano porozumienie kończące wieloletnie spory o zagospodarowanie jednego z najatrakcyjniejszych w mieście terenów, położonego tuż przy historycznym centrum. W rozmowy zaangażowane były rząd (Ministerstwo Infrastruktury), samorządy (Gdańsk i Województwo Pomorskie) i trzy spółki z grupy PKP (PKP SA, Polskie Linie Kolejowe i SKM). Dwa główne punkty porozumienia dotyczą budowy na tym obszarze nowej stacji Szybkiej Kolei Miejskiej (Gdańsk Śródmieście) oraz kompleksu handlowo-usługowo-mieszkaniowego. Przeznaczony pod zabudowę teren ma 190 tysięcy m². Tak duża powierzchnia zostanie uzyskana dzięki przykryciu betonową płytą biegnących w głębokim wykopie torów kolejowych. Targ Rakowy i Sienny zostaną zabudowane przez firmę deweloperską, wyłonioną w konkursie, który ma zostać ogłoszony w październiku tego roku. Będzie ona miała do dyspozycji działkę o powierzchni 47 tysięcy m². Inwestycja nie obejdzie się bez ofiar - najprawdopodobniej zostanie wyburzona należąca do miasta kamienica, w której mieszka 12 rodzin a także Centrum Handlowe Gildia. Znikną też prawie wszystkie tymczasowe obiekty i parking. Z dzisiejszej zabudowy pozostaną budynki Biblioteki Wojewódzkiej i Miejskiej, dyrekcji poczty oraz kamienica należąca do sióstr elżbietanek. Zmiany nie dotkną też skweru na skrzyżowaniu Huciska i Wałów Jagiellońskich. Charakter zabudowy został określony w przyjętym pięć lat temu planie zagospodarowania przestrzennego. Zgodnie z nim, może tu powstać zespół mieszkaniowy o całkowitej powierzchni 30 tysięcy m², centrum handlowe mające 20 tysięcy m² i parkingi na co najmniej 2 tysiące miejsc. Ściśle określona jest również wysokość zabudowy. Najwyższy obiekt, który stanie przy budynku dyrekcji poczty, może mieć najwyżej 35 m. Podpisane porozumienie jest też pierwszym krokiem w stronę budowy przystanku SKM Gdańsk Śródmieście, o potrzebie którego mówi się od 70 lat. Linia kolejowa SKM zostanie przedłużona od dworca PKP Gdańsk Główny do nowego przystanku, który znajdzie się pod wiaduktem, wzdłuż al. Armii Krajowej. Na wiadukcie natomiast powstanie węzeł integrujący komunikację miejską i kolejową. Inwestycje na Targu Siennym i Rakowym mają się zakończyć w latach 2015-16.

Podepnij swój artykuł

tagi

Webinarium Geberit: Łazienka bez barier
Webinarium Geberit: Łazienka bez barier

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie dla architektów, studentów, wykonawców i wszystkich zainteresowany ...

Brabank – architektura mieszkaniowa obok Muzeum II Wojny Światowej
Brabank – architektura mieszkaniowa obok Muzeum II Wojny Światowej

Brabank – to nazwa składającego się z trzech budynków niewielkiego kompleksu zabudowy mieszkaniowej, ...

B3000 – projekt architektoniczny z koleją w tle
B3000 – projekt architektoniczny z koleją w tle

B3000 – tak nazwano projekt przebudowy i rozbudowy dawnego budynku wielopoziomowego parkingu, jaki o ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera