Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Konkurs Generalnego Konserwatora Zabytków 14.09.16

 

Czas czytania: ~2 min


Konkurs Generalnego Konserwatora Zabytków na projekt edukacyjny o dziedzictwie kulturowym

 

AAOEiSipkLt8H2WWyHciEgO6H4111aeQrtU0Mjw0jC6ewsoUxm7eRSRTeHTf_konkurs-gkz.jpg

Generalnego Konserwatora Zabytków na projekt edukacyjny o dziedzictwie kulturowym

Organizator konkursu
1. Konkurs jest ogłaszany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
2. Nadzór nad Konkursem w imieniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego sprawuje Generalny Konserwator Zabytków.
3. Podmiotem realizującym procedurę konkursową w imieniu Generalnego Konserwatora Zabytków jest Narodowy Instytut Dziedzictwa z siedzibą w Warszawie, przy ul. Kopernika 36/40 (zwany dalej Organizatorem).

Cel konkursu
Celem Konkursu jest promocja działań związanych z upowszechnianiem wiedzy o dziedzictwie kulturowym i wzmocnienie świadomości społecznej dotyczącej wartości zabytków poprzez wybieranie, nagradzanie i promowanie najlepszych działań edukacyjnych podejmowanych w tym zakresie przez właścicieli, posiadaczy i zarządców zabytków lub realizowanych we współpracy z nimi w 2014 roku.

Adresaci konkursu
Konkurs skierowany jest do właścicieli, posiadaczy i zarządców obiektów zabytkowych wpisanych do rejestru zabytków. Z możliwości udziału w konkursie wyłączone są wszystkie muzea w rozumieniu ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r., poz. 987 ze zm.).

Kategorie konkursu
Projekty edukacyjne mogą być zgłaszane do Konkursu w następujących kategoriach:
a. prelekcje, wykłady, warsztaty,
b. publikacje,
c. aktywności plenerowe,
d. wystawy i projekty multimedialne,
gdzie przez kategorie konkursowe rozumiane są:
Kategoria a – wszelkiego rodzaju projekty angażujące uczestników na terenie zabytku, takie jak: prelekcje, wykłady, warsztaty, lekcje tematyczne, teczki edukacyjne, karty zadań, oprowadzanie itp.;
Kategoria b – projekty, których finalnym produktem pozostają publikacje książkowe: podręczniki, mapy, przewodniki, baśnie, opowiadania, komiksy lub gry itp.;
Kategoria c – projekty plenerowe, które w nowatorski i wyjątkowy sposób aktywizują odbiorców, np. Flash mob, LARP, quest, gry terenowe, Geocaching, piknik historyczny, rajd turystyczny, street art, performance itp.;
Kategoria d – wszelkie wystawy, a także inne działania, które wykorzystują szeroko pojęte multimedia: filmy (klipy, wideo), projekty fotograficzne, strony i portale internetowe, aplikacje informatyczne, projekty wykorzystujące rzeczywistość rozszerzoną (Augmented Reality), gry komputerowe, nagrania audiowizualne, blogi, media społecznościowe itp.

Nagrody
zwycięzca – 20 tysięcy złotych brutto
wyróżniony – 10 tysięcy złotych brutto

Termin
Termin zgłaszania Projektów edukacyjnych do Konkursu upływa z dniem 14 września 2015 r. (decyduje data stempla pocztowego).
Ogłoszenie listy nominowanych nastąpi w terminie do 30 października 2015 r.

Więcej na: nid.pl


Podepnij swój artykuł

tagi

Dom z czterema tarasami
Dom z czterema tarasami

Kameleonlab jest odpowiedzialny za projekt architektoniczny domu jednorodzinnego, który stanąć ma na ...

Niezwykły projekt wśród biurowców
Niezwykły projekt wśród biurowców

Kilka tygodni temu została podpisana umowa na realizację projektu architektonicznego amfiteatru, któ ...

Nowa cegła klinkierowa w ofercie marki Röben
Nowa cegła klinkierowa w ofercie marki Röben

W odpowiedzi na rosnące oczekiwania architektów i inwestorów, którzy poszukują do swoich projektów u ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera