Przegląd posadzek żywicznych w butikach na całym świecie
Data dodania: 28.01.2019 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 28.01.2019 Czas czytania: ~ 2 min
Oto przegląd najciekawszych realizacji posadzek żywicznych w butikach i showroomach marek z najdalszych zakątków świata, które wyznaczają trendy w projektowaniu sklepowych wnętrz.
Posadzki żywiczne na dobre zagościły w obiektach handlowych na całym świecie. Podłogi tego typu mają unikalne cechy w zakresie wieloletniej trwałości i wytrzymałości, w tym odporności na ruch pieszy tłumnie odwiedzających sklepy klientów. Są bezspoinowe, co w praktyce oznacza atrakcyjny efekt wizualny gładkiej powierzchni z minimalną liczbą podziałów oraz łatwość utrzymania w czystości. Są dostępne w szerokiej gamie wzorów i kolorów, dzięki czemu dają dużą swobodę projektowania, np. do eleganckiego butiku można dobrać klasyczną posadzkę typu terazzo żywiczne, a w przypadku showroomu młodzieżowej marki zaszaleć z kolorem lub wykorzystać posadzkę w odcieniu szarości do stworzenia minimalistycznego wnętrza.
W kameralnych wnętrzach sklepów takich marek, jak Emilio Pucci czy Hermès, doskonale sprawdzają się wysokiej klasy posadzki typu polerowane i szlifowane terazzo, które powstają na bazie żywicy epoksydowej i np. marmurowego kruszywa. Dzięki tej technologii można wykonywać dowolne wzory przez zestawianie ze sobą pól w różnych kolorach, łączyć z innymi materiałami wykończeniowymi lub uzyskać jednolitą posadzkę bez widocznych podziałów.
Hermes, Korea Płd.
Emilio Pucci, Chiny
Klasyczne posadzki typu terazzo żywiczne nabierają nowoczesnego wyrazu, gdy są wykonywane we wnętrzach zaaranżowanych w minimalistycznym stylu, np. w salonach marek Alexander McQueen lub ASICS. Proste, ale efektowne detale tworzą wyjątkowe wrażenie. Mogą to być np. okruchy szkła lub luster dodane do kruszywa marmurowego, co pozwala uzyskać na posadzce delikatne bliki światła.
Alexander McQueen, Hong Kong
Asics, Australia
Posadzki żywiczne pozwalają uzyskać niemal nieograniczoną liczbę kolorów, zarówno w efekcie barwienia żywic, jak i poprzez zastosowanie różnego rodzaju dodatków, np. kolorowych płatków lub brokatu. W salonach marek o wyrazistym charakterze, jak Miss Sixty, zastosowano np. bezspoinowe posadzki w jaskrawym żółtym odcieniu.
Miss Sixty, Wielka Brytania
Selfridges, Wielka Brytania
Jednobarwne, najczęściej szare, posadzki żywiczne w błyszczącym, satynowym lub matowym wykończeniu, które do niedawna wykonywano głównie w obiektach przemysłowych lub na wielopoziomowych parkingach, coraz częściej można znaleźć w salonach słynnych, światowych marek. Takie rozwiązanie stosuje się zarówno w kameralnych butikach, np. marki Balenciaga, jak i sklepach o dużej powierzchni, jak NK FASHION. Posadzka o neutralnym wyglądzie stanowi optymalne tło dla lepszej ekspozycji towaru.
Balenciaga, Chiny
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...
Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...
Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...
Kiedy myślimy o designerskich...
Wybór materaca to jedna z najw...
Nowoczesne budownictwo przemys...
Betonowe elementy dostarczają...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz