Polak wyróżniony w konkursie architektonicznym UnSchool Copenhagen - Sztuka architektury

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


UnSchool Copenhagen - wyniki międzynarodowego konkursu architektonicznego

 

Czas czytania: ~2 min


Międzynarodowy konkurs architektoniczny o nazwie „UnSchool Copenhagen” został zorganizowany przez służącą konkursom architektonicznym właśnie platformę Switch. Spośród nadesłanych projektów jury wybrało trzy, które zdobyły nagrody oraz dziesięć, które w opinii sądu konkursowego zasłużyły na wyróżnienie.

 

Laureaci konkursu architektonicznego

Zadaniem uczestników tego konkursu architektonicznego było zaprojektowanie szkoły przyszłości. Wytyczne były sprecyzowane: szkoła miałaby powstać obok jednego z parków w Kopenhadze i służyć dzieciom od 5 do 12 roku życia. Jej przestrzeń miała odbiegać o tradycyjnego podziału na sale lekcyjne – organizatorzy konkursu przyszłość edukacji widzą raczej we współpracy, współdziałaniu dzieci w bryle, uwzględniającej rozmaite ich potrzeby. Dlatego też projektowana szkoła miała oferować dostosowaną do skali i gustu najmłodszych elastyczną przestrzeń, nadającą się do wykorzystywania na wiele sposobów i nie zamykającą uczniów w klasach.

 

Pierwszą nagrodę w konkursie architektonicznym „UnSchool Copenhagen” zdobyli Miriam Fenner i  Oliver Fenner z Wielkiej Brytanii. Zaproponowali oni „Kreatywny Ekosystem”, wielokondygnacyjną bryłę, złożoną z szeregu połączonych ze sobą, a nawet przenikających się ze sobą kameralnych przestrzeni, które służyć mają rozmaitym funkcjom (od sali teatralnej po szklarnię do hodowli owoców i warzyw).

Wyniki konkursu UnSchool Copenhagen

I nagroda: Miriam Fenner i Oliver Fenner z Wielkiej Brytanii.

Wyniki konkursu UnSchool Copenhagen

II nagroda: Guenter Barczik, Farzad Akhavan, Stephan Griese, Niemcy

Wyniki konkursu UnSchool Copenhagen

III nagroda: Kang MinWoo, Koo DongWon, Kong MinKyu, Korea Płd.

Zobacz wyjątkowy projekt szkoły

Wyróżniony w konkursie projekt architektoniczny Seweryna Trzyny nosi nazwę „Miasto Dzieci” i jest ulepszoną i pomniejszoną do skali dziecka wersją prawdziwego miasta. Składa się z licznych, niewielkich budynków, wokół których przewidziano wiele przestrzeni publicznych i półprywatnych, akwenów wodnych, zieleńców, placów. Szkolne pawilony „grają rolę” ratusza, fabryki, biblioteki, restauracji – oddają wiele znanych z przestrzeni zurbanizowanych obiektów. To „miasto dzieci” architekt widzi jako zbudowane z drewna klejonego krzyżowo CLT, co uczyni szkołę znacznie bardziej przyjazną środowisku. Podzieloną na 9 modułów przestrzeń miasteczka-szkoły (strefa sztuki, sportu, technologii, przyrody itd.) zaplanowano jak opartą o układ osiowy kompozycję z wykonanych w oparciu o te same moduły obiektów.

Wyniki konkursu UnSchool Copenhagen

Wyróżnienie: Seweryn Trzyna, Polska

Wyniki konkursu UnSchool Copenhagen

Wyróżnienie: Seweryn Trzyna, Polska

Wyniki konkursu UnSchool Copenhagen

Wyróżnienie: Seweryn Trzyna, Polska

Wyniki konkursu UnSchool Copenhagen

Wyróżnienie: Seweryn Trzyna, Polska

Źródło: switchcompetition.com


Podepnij swój artykuł

tagi

Wyniki Konkursu Architektonicznego, Projekt Architektoniczny, Hot

Bardzo zielony budynek
Bardzo zielony budynek

W mieście Ho Chi Minh City w Wietnamie powstała nowa siedziba fabryki, produkującej specjalistyczne ...

Webinarium Stiebel Eltron: Pojemnościowe ogrzewacze wody
Webinarium Stiebel Eltron: Pojemnościowe ogrzewacze wody

Zapraszamy na ósme webinarium firmy Stiebel Eltron, które odbędzie się 20 października 2020 o godz. ...

Webinarium Stefania: Dyle szklane LINIT - parametry techniczne szklenia - nowe rozwiązania termiczne
Webinarium Stefania: Dyle szklane LINIT - parametry techniczne szklenia - nowe rozwiązania termiczne

Dyle szklane LINIT to temat webinarium architektonicznego firmy Stefania, które odbędzie się 21 paźd ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Wyniki konkursów
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera