UnSchool Copenhagen - wyniki międzynarodowego konkursu architektonicznego
Data dodania: 06.05.2020 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 06.05.2020 Czas czytania: ~ 2 min
Międzynarodowy konkurs architektoniczny o nazwie „UnSchool Copenhagen” został zorganizowany przez służącą konkursom architektonicznym właśnie platformę Switch. Spośród nadesłanych projektów jury wybrało trzy, które zdobyły nagrody oraz dziesięć, które w opinii sądu konkursowego zasłużyły na wyróżnienie.
Zadaniem uczestników tego konkursu architektonicznego było zaprojektowanie szkoły przyszłości. Wytyczne były sprecyzowane: szkoła miałaby powstać obok jednego z parków w Kopenhadze i służyć dzieciom od 5 do 12 roku życia. Jej przestrzeń miała odbiegać o tradycyjnego podziału na sale lekcyjne – organizatorzy konkursu przyszłość edukacji widzą raczej we współpracy, współdziałaniu dzieci w bryle, uwzględniającej rozmaite ich potrzeby. Dlatego też projektowana szkoła miała oferować dostosowaną do skali i gustu najmłodszych elastyczną przestrzeń, nadającą się do wykorzystywania na wiele sposobów i nie zamykającą uczniów w klasach.
Pierwszą nagrodę w konkursie architektonicznym „UnSchool Copenhagen” zdobyli Miriam Fenner i Oliver Fenner z Wielkiej Brytanii. Zaproponowali oni „Kreatywny Ekosystem”, wielokondygnacyjną bryłę, złożoną z szeregu połączonych ze sobą, a nawet przenikających się ze sobą kameralnych przestrzeni, które służyć mają rozmaitym funkcjom (od sali teatralnej po szklarnię do hodowli owoców i warzyw).
I nagroda: Miriam Fenner i Oliver Fenner z Wielkiej Brytanii.
II nagroda: Guenter Barczik, Farzad Akhavan, Stephan Griese, Niemcy
III nagroda: Kang MinWoo, Koo DongWon, Kong MinKyu, Korea Płd.
Wyróżniony w konkursie projekt architektoniczny Seweryna Trzyny nosi nazwę „Miasto Dzieci” i jest ulepszoną i pomniejszoną do skali dziecka wersją prawdziwego miasta. Składa się z licznych, niewielkich budynków, wokół których przewidziano wiele przestrzeni publicznych i półprywatnych, akwenów wodnych, zieleńców, placów. Szkolne pawilony „grają rolę” ratusza, fabryki, biblioteki, restauracji – oddają wiele znanych z przestrzeni zurbanizowanych obiektów. To „miasto dzieci” architekt widzi jako zbudowane z drewna klejonego krzyżowo CLT, co uczyni szkołę znacznie bardziej przyjazną środowisku. Podzieloną na 9 modułów przestrzeń miasteczka-szkoły (strefa sztuki, sportu, technologii, przyrody itd.) zaplanowano jak opartą o układ osiowy kompozycję z wykonanych w oparciu o te same moduły obiektów.
Wyróżnienie: Seweryn Trzyna, Polska
Wyróżnienie: Seweryn Trzyna, Polska
Wyróżnienie: Seweryn Trzyna, Polska
Wyróżnienie: Seweryn Trzyna, Polska
Źródło: switchcompetition.com
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Wyniki Konkursu Architektonicznego , Projekt Architektoniczny , Hot
Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...
Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...
Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...
25 marca 2025 roku poznaliśmy...
14 marca 2025 roku w Muzeum II...
21 lutego 2025 roku poznaliśmy...
Jak co dwa lata poznaliśmy naj...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz