Hotel PURO w Warszawie z nowoczesną, szklaną fasadą
Data dodania: 13.08.2020 Czas czytania: ~ 4 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 13.08.2020 Czas czytania: ~ 4 min
Hotel PURO w Warszawie to nowoczesny budynek, który jest harmonijnie wpisany w historyczną tkankę staromiejską. Jego autorzy, pracownia JEMS Architekci udowadniają, że do sukcesu niezbędne są zarówno dobry projekt, jak i odpowiednio dopasowane materiały. Zastosowane tu szkło Guardian Glass idealnie wpisuje się w dialog otaczających kamienic, odbijając ich ozdobne fasady w krystalicznej tafli.
Hotele PURO kojarzone są z niebanalną architekturą i dizajnem oraz doskonałą lokalizacją. Od standardowych sieci hotelowych odróżnia je mniej formalna atmosfera, oryginalność bryły i wykończenia wnętrz, a także wyraźne nawiązywanie do kontekstu miejsca. Wszystkie hotele PURO wpisują się w spójną koncepcję marki, a jednocześnie każdy z nich posiada swój indywidualny rys bezpośrednio związany z konkretnym miastem. W ubiegłym roku do obiektów z Wrocławia, Krakowa, Gdańska, Poznania i Łodzi dołączył pierwszy hotel PURO w stolicy. Warszawski projekt powierzono jednej z najbardziej cenionych polskich pracowni – JEMS Architekci. Stanęła ona przed zadaniem wkomponowania nowoczesnego, komfortowego budynku w zabytkową zabudowę. Kluczem okazała się minimalistyczna elewacja z dużymi, rytmicznie rozmieszczonymi przeszkleniami.
Cechą charakterystyczną hoteli PURO jest lokalizacja w centrum dużych miast. Również w Warszawie wybrano działkę przy ul. Widok, na styku handlowej tzw. Strony Wschodniej z okolicą najbardziej atrakcyjną turystycznie w rejonie ul. Chmielnej. Budynek musiał odnaleźć się w przestrzeni zabudowanej historycznymi kamienicami. Jego obrys wyznaczyły regulacje miejskie. W tych ramach architekci wykreowali nowoczesną, siedmiokondygnacyjną bryłę z tarasem na ostatnim piętrze, z którego rozpościera się wspaniały widok na centrum stolicy i Pałac Kultury.
- Biała bryła budynku stanowi tło, wtapia się w krajobraz miejski – opowiada architekt Ewa Kozieł-Jurowska z pracowni JEMS Architekci - Elewacja frontowa, jako elewacja północna, widoczna głównie pod światło, nie jest zaprojektowana jako światłocieniowa. Nie mogąc konkurować z bogatą tektoniką sąsiadujących historycznych kamienic, jest gładka i narysowana oszczędnie – dodaje.
Bardzo ważne dla charakteru tej fasady są przeszklenia, zarówno z uwagi na rytm, który jej nadają, jak też efekt odbicia, na którym szczególnie zależało projektantom.
- W mieniącej się powierzchni szyb odbija się historyczna zabudowa sąsiednich kamienico rozrzeźbionych fasadach – wyjaśnia architektka.
Wizję projektantów udało się wcielić w życie dzięki zastosowaniu szkła Guardian SunGuard® SN 62/34. Inwestor zdecydował się na niestandardowe połączenie powłok szkła przeciwsłonecznego ze szkłem bazowym UltraClear™, co zagwarantowało doskonały efekt wizualny. Szkło o niskiej zawartości żelaza UltraClear™ pozbawione jest bowiem zielonkawego odcienia, zapewniając neutralny wygląd przeszklenia i rzeczywiste odwzorowanie kolorów.
W ideę hoteli PURO nieodłącznie wpisane są otwartość i swobodna atmosfera. Realizowane jest to przede wszystkim przez oryginalnie zaaranżowane, obszerne części wspólne, takie jak lobby, restauracja czy bar, gdzie można wygodnie spędzać czas. Istotną rolę odgrywa tu także koncepcja elewacji frontowej.
- Przeszklony na wskroś parter sprawia, że budynek w poziomie przechodnia staje się lekki i przezierny, bardziej dostępny i otwarty – podkreśla architekt Ewa Kozieł-Jurowska.
Istotne jest bowiem, że do korzystania z tych przestrzeni hotel PURO zaprasza nie tylko swoich gości, którzy odwiedzają stolicę, ale także przechodniów - mieszkańców Warszawy. Doskonale przezierne szkło Guardian Glass umożliwia wgląd do atrakcyjnych wnętrz, zachęcając do wejścia do środka.
W myśl zasady, że życie w hotelach PURO ma w dużej mierze przenosić się do przestronnych części wspólnych, pokoje hotelowe nie mają zbyt dużych rozmiarów.
- Wielkość okien w pokojach, ich proporcje, wysokość parapetu, sprawiają, że pokój wizualnie odbieramy jako większy, przestronniejszy – mówi projektantka. – Szkło o niskiej zawartości żelaza, które nie ma zielonkawego odcienia, nie zmienia odbioru barw.
Dobre doświetlenie naturalnym światłem to jeden z kluczowych aspektów decydujących o pozytywnym odbiorze pomieszczeń. Nie można jednak zapominać, że duże przeszklenia mogą prowadzić do nadmiernego przegrzewania pokoi. Szkła Guardian Glass z linii Guardian SunGuard® SuperNeutral™ oferują wysoką transmisję światła (Lt), przy jednoczesnym niskim współczynniku całkowitej przepuszczalności energii słonecznej (g). Cały czas udoskonalane produkty mogą poszczycić się coraz lepszymi parametrami, dzięki czemu zapewniają jasne wnętrza, wysoką przezierność przeszkleń, a jednocześnie dobrą ochronę przeciwsłoneczną.
W aktualnej ofercie Guardian Glass odpowiednikiem zastosowanego w projekcie szkła (Guardian SunGuard® SN 62/34) jest SunGuard® SN 63 o podwyższonej selektywności, większej neutralności oraz delikatnym odcieniu szarości, który doskonale współgra ze światowymi trendami architektury.
Źródło: Guardian Glass
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...
Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...
Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...
Kiedy myślimy o designerskich...
Wybór materaca to jedna z najw...
Nowoczesne budownictwo przemys...
Betonowe elementy dostarczają...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz