Z drewnianym brzuchem
Data dodania: 16.01.2013 Czas czytania: ~2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 16.01.2013 Czas czytania: ~2 min
„Dążyliśmy do uzyskania nowej jakości przestrzeni edukacyjnej odpowiadającej współczesnym tendencjom do tworzenia miejsc przyjaznych, otwartych i pełnych światła”, piszą autorzy projektu w jego opisie. Choć ich wizja nie została nagrodzona w konkursie (I nagrodę otrzymał projekt zespołu z Warszawy - A1 Włodzimierza Kwiecińskiego), warto na nią zwrócić uwagę.
Mając do dyspozycji dość prosty, ale zabytkowy gmach, architekci mogli swoją kreację wprowadzić tylko do wnętrz szkoły. Zespół biura Meteor Architects za priorytet w swoim projekcie przyjął jak najlepsze doświetlenie wnętrz światłem słonecznym. Z tego tez powodu pomiędzy korytarzem a klasami, tuż pod sufitem utworzono prześwity – świetliki, dzięki którym wszystkie przestrzenie wewnątrz budynku zostały doświetlone z dwóch stron, a więc słońce dociera do wnętrz i rano, i popołudniu. „Usunięcie wewnętrznego i słabo doświetlonego korytarza umożliwiło uzyskanie foremnych sal zajęć doświetlonych dwustronnym światłem i otwartej przestrzeni wypoczynku - `korytarzy`” - piszą architekci.
Inaczej niż w większość strych obiektów szkolnych tu korytarze nie miałyby tylko służyć komunikacji – architekci zaaranżowali je ta kształt otwartych, przyjaznych przestrzeni, służących wypoczynkowi i zabawie.
W projekcie zastosowano jeszcze jeden zabieg, mający „ocieplić” klimat wnętrz, spowodować, by stały się dla dzieci bardziej przyjazne. Ściany, dzielące korytarz i sale lekcyjne wyłożono polerowanymi drewnianymi panelami. Nie są to jednak zwykłe deski, a falujące, zagłębiające się i wybrzuszające bryły, które pobudzają dziecięcą kreatywność, a zarazem powodują, że szkolne wnętrza wydają się bardziej przytulne.
Jak piszą architekci, w projekcie zależało im na stworzeniu wnętrz o atmosferze „sprzyjającej nawiązywaniu pozytywnych relacji pomiędzy dziećmi, integracji przy wspólnej zabawie i nauce”.
Przebudowa zabytkowej szkoły, projekt konkursowy
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Autorzy: Bogdan Pszonak Anna Pszonak Piotr Lutarewicz Agata Lisowska
Inwestor: Gmina Grodzisk Mazowiecki
Powierzchnia: 2.506 m²
Projekt: 2012
Wizualizacje: meteorarchitects.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
25 marca 2024 roku w sanatorium Narcyz zameldowali się pierwsi kuracjusze. Obiekt, razem z kilkunast ...
W ostatnich latach kolor stał się bardziej popularny. Po inspirowanej modernizmem modzie na biel i m ...
Weź udział w Plebiscycie Polska Architektura XXL 2023 i oddaj swój głos na najlepszą realizację arch ...
Po raz kolejny przyznano wyróż...
Mający pomieścić 76 lokali kom...
Inwestor, Grupa Capital Park j...
Forest Line to projekt rezyden...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz