Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Rozrywka w łódzkim stylu

 

Czas czytania: ~2 min


F373dQXD4p8CJjNPXBNQ0DC8E9OWGR8HRy3RbIO3lPMDPv5mvc4qvRdj8h4T_centrum-sukcesja-lodz02.jpg

Łódź nie ma szczęścia do inwestorów. Kilka lat temu wiele mówiło się o tym, jak nowe życie w podupadające miasto tchnie wielkie centrum filmowo-konferencyjno-rozrowykowe, jakie miało powstać w mieście według projektu samego Franka Gehry’ego; co jakiś czas media nagłaśniają kolejne pomysły na wizjonerskie i widowiskowe inwestycje, które mają zatrzymać emigrujących z miasta mieszkańców, przyciągnąć turystów i inwestorów, rozsławić Łódź w kraju i na świecie. Jak na razie żadne z tych przedsięwzięć nie doszło do skutku.

QsqU7RshE8riJL7rC85pUjFTIp4YpwKu8PDZibmUwCVpYhKsaaPYABIkOfys_centrum-sukcesja-lodz01.jpg
XCSlKZqk3wR4ym0iprNdVvSVJ0xGWEuQLEvsmVncCPYQCYOMovjv8TGmrGf5_centrum-sukcesja-lodz03.jpg

Najgłośniejszym nowym obiektem w Łodzi jest zaś Manufaktura, centrum handlowe, wzniesione na terenie dawnej fabryki Izraela Poznańskiego. O ile pod względem architektonicznym obiekt ten uznawany jest za bardzo udany, nie wywarł on pozytywnego wpływu na przestrzeń miejską, nie poprawił jej atrakcyjności – wprost przeciwnie, „wyssał” życie z ulic i zamknął w murach komercyjnego obiektu.

IdwtBTAXYH8OmKMKxchbqpZuVij0WrEoIAJdm8qDMgpD3BxbKXN63VZooAQM_centrum-sukcesja-lodz04.jpg
bzUdDggGqrkY33ZXczo95g2eZGlHfMIK3p0bLCG4mWwgNlEWfSetDdcl84DI_centrum-sukcesja-lodz05.jpg

Centrum Handlowo-Rozrywkowe „Sukcesja” powstaje po przeciwnej stronie centrum miasta, w pobliżu Politechniki. Jesienią 2014 roku ma tu działaś ponad 170 sklepów, dziewięciosalowe kino i ogromne centrum rozrywki z zielonym tarasem i mnóstwem atrakcji dla dzieci.

0cd79zldSvAXCdjsqNDyyYwfWslTaLqnElgOEKtDBNbbLDC7lIwxKbGphqfO_centrum-sukcesja-lodz06.jpg
jWlENHTiwWa4MZAZHWSBUo6y5lywDx2ez2m521DLLwcjzhYosKz13TfwYhMk_centrum-sukcesja-lodz07.jpg

Projekt architektoniczny obiektu, autorstwa wrocławskiej pracowni Group-Arch łączy w sobie elementy charakterystyczne dla Łodzi – a więc ceglane, pofabryczne ściany – z elementami, jakimi muszą odznaczać się centra handlowe. Jest tu więc szeroko otwierające się na ulicę szklane wejście, są lśniące posadzki i błyszczące schody ruchome, mnóstwo światła, klarowny system komunikacji, ożywiające wszystko elementy kolorystyczne. „Sukcesja” ma spełniać też wymogi systemu certyfikacji BREEM. Światło pochodzić będzie z energooszczędnych lamp LED, ogrzewanie dostarczą pompy ciepła, zielony dach ma służyć nie tylko jako atrakcja, ale i izolacja, będzie też pielęgnowany z użyciem deszczówki. Zachętą do nie przyjeżdżania na zakupy nieekologicznym samochodem mają być parkingi dla rowerów oraz bliskość przystanków komunikacji miejskiej.

QxgVjfjmU9LLPuBv4xpzvpN7JGpfAsTNjRwPWaisZfPutmcg8Cwv2YkyXp2Q_centrum-sukcesja-lodz08.jpg
qqyV456Cjyp3E9kXuqXBZGui2xN0QuAH5CijsQMMpaY66vIJX33XUW10exnO_centrum-sukcesja-lodz09.jpg

„Centrum „Sukcesja” ma być nie tylko miejscem robienia zakupów, ale przede wszystkim spędzania wolnego czasu” – podkreśla inwestor, wśród zalet wymieniając także doskonałą lokalizacje w centrum miasta. Obiekt na pewno dostarczy mieszkańcom Łodzi wielu rozrywek, jednak aby ich doświadczyć będą musieli się oni zamknąć w wielkim budynku, a więc „zniknąć” z ulic i tak już wyjątkowo ponurego miasta.

Centrum Handlowo-Rozrywkowe „Sukcesja”
Lokalizacja: Łódź
Inwestor: Fabryka Biznesu
Inwestor zastępczy: Metro Properties.
Projektanci: Group-Arch
Wykonawca: Mirbud S.A.


Podepnij swój artykuł

tagi

Prezent od architekta
Prezent od architekta

Architekci nie projektują tylko budynków. Czy to dla odmiany i rozrywki, czy namówieni przez różne f ...

Projekt przedszkola z cegły
Projekt przedszkola z cegły

Wśród realizacji architektonicznych nominowanych w konkursie Brick Award znalazły się obiekty o bard ...

Plebiscyt Polska Architektura XXL 2019 - czekamy na zgłoszenia realizacji
Plebiscyt Polska Architektura XXL 2019 - czekamy na zgłoszenia realizacji

Przed nami dwunasta edycja Plebiscytu Polska Architektura XXL, którego celem jest wspólne architekto ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera