Rozrywka w łódzkim stylu
Data dodania: 03.09.2013 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 03.09.2013 Czas czytania: ~ 2 min
Łódź nie ma szczęścia do inwestorów. Kilka lat temu wiele mówiło się o tym, jak nowe życie w podupadające miasto tchnie wielkie centrum filmowo-konferencyjno-rozrowykowe, jakie miało powstać w mieście według projektu samego Franka Gehry’ego; co jakiś czas media nagłaśniają kolejne pomysły na wizjonerskie i widowiskowe inwestycje, które mają zatrzymać emigrujących z miasta mieszkańców, przyciągnąć turystów i inwestorów, rozsławić Łódź w kraju i na świecie. Jak na razie żadne z tych przedsięwzięć nie doszło do skutku.
Najgłośniejszym nowym obiektem w Łodzi jest zaś Manufaktura, centrum handlowe, wzniesione na terenie dawnej fabryki Izraela Poznańskiego. O ile pod względem architektonicznym obiekt ten uznawany jest za bardzo udany, nie wywarł on pozytywnego wpływu na przestrzeń miejską, nie poprawił jej atrakcyjności – wprost przeciwnie, „wyssał” życie z ulic i zamknął w murach komercyjnego obiektu.
Centrum Handlowo-Rozrywkowe „Sukcesja” powstaje po przeciwnej stronie centrum miasta, w pobliżu Politechniki. Jesienią 2014 roku ma tu działaś ponad 170 sklepów, dziewięciosalowe kino i ogromne centrum rozrywki z zielonym tarasem i mnóstwem atrakcji dla dzieci.
Projekt architektoniczny obiektu, autorstwa wrocławskiej pracowni Group-Arch łączy w sobie elementy charakterystyczne dla Łodzi – a więc ceglane, pofabryczne ściany – z elementami, jakimi muszą odznaczać się centra handlowe. Jest tu więc szeroko otwierające się na ulicę szklane wejście, są lśniące posadzki i błyszczące schody ruchome, mnóstwo światła, klarowny system komunikacji, ożywiające wszystko elementy kolorystyczne. „Sukcesja” ma spełniać też wymogi systemu certyfikacji BREEM. Światło pochodzić będzie z energooszczędnych lamp LED, ogrzewanie dostarczą pompy ciepła, zielony dach ma służyć nie tylko jako atrakcja, ale i izolacja, będzie też pielęgnowany z użyciem deszczówki. Zachętą do nie przyjeżdżania na zakupy nieekologicznym samochodem mają być parkingi dla rowerów oraz bliskość przystanków komunikacji miejskiej.
„Centrum „Sukcesja” ma być nie tylko miejscem robienia zakupów, ale przede wszystkim spędzania wolnego czasu” – podkreśla inwestor, wśród zalet wymieniając także doskonałą lokalizacje w centrum miasta. Obiekt na pewno dostarczy mieszkańcom Łodzi wielu rozrywek, jednak aby ich doświadczyć będą musieli się oni zamknąć w wielkim budynku, a więc „zniknąć” z ulic i tak już wyjątkowo ponurego miasta.
Centrum Handlowo-Rozrywkowe „Sukcesja”
Lokalizacja: Łódź
Inwestor: Fabryka Biznesu
Inwestor zastępczy: Metro Properties.
Projektanci: Group-Arch
Wykonawca: Mirbud S.A.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
W czeskich Tvrdonicach powstał kompleks budynków wzniesionych w systemie modułowym. Siedziba firmy E ...
Biały beton i efektowne, rzadko stosowane w obiektach biurowych formy architektury – to budynek Offi ...
20 stycznia 2025 roku symbolicznym wbiciem pierwszej łopaty rozpoczęła się budowa Centrum Himalaizmu ...
Biały beton i efektowne, rzadk...
20 stycznia 2025 roku symbolic...
Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-...
Krakowskie Centrum Muzyki pows...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz