II linia metra – projekty nowych stacji
Data dodania: 25.02.2016 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 25.02.2016 Czas czytania: ~ 2 min
24 lutego rozstrzygnięto konkurs na projekt kolejnych stacji II linii metra w Warszawie, które do 2022 roku mają powstać na Targówku i na Woli
II linia metra została otwarta wiosną 2015 roku. Jej pierwszy odcinek, biegnący przez centrum miasta, składa się na razie z siedmiu stacji. Właśnie władze Warszawy zaprezentowały projekty, dotyczące kolejnych stacji – zarówno do prawej stronie Wisły, na Targówku, jak po lewej – na Woli. Według zapowiedzi ratusza w ciągu najbliższych czterech lat ma powstać pięć kolejnych stacji - Zacisze, Kondratowicza i Bródno na Targówku, a także Wola Park na Woli i Powstańców Śląskich na Bemowie.
II linia metra jest jedną z kluczowych inwestycji w Warszawie. Po wybudowaniu pierwszej nitki podziemnej kolejki mieszkańcy miasta z niecierpliwością czekali na kolejną, łączącą położone na wschodzie i zachodzie miasta dzielnice. Pierwsze stacje II linii metra, oddane do użytku wiosną 2015 roku zaprojektowała pracownia AMC Andrzeja Chołdzyńskiego. Teraz ten sam projektant wygrał konkurs na projekt dwóch kolejnych przystanków podziemnej kolejki.
II linia metra ma być rozbudowywana jednocześnie w dwóch kierunkach. Sąd konkursowy, który wyniki swoich obrad ogłosił 23 lutego 2016 roku wybrał dwóch laureatów – każdy z dwóch odcinków II linii metra opracuje inna firma. I tak odcinek wolsko-bemowski zaprojektuje konsorcjum Biura Projektów "Metroprojekt" z pracownią AMC Chołdzyński, a firma ILF Consulting Engineers Polska opracuje wygląd stacji na Targówku.
II linia metra na Woli i Targówku mieć będzie lekkie, przeszklone wiaty, prowadzące na perony. Przejrzyste konstrukcje mają mieć zaokrąglone naroża i skromne formy, nie ingerujące znacząco w otoczenie; wystrój peronów ma być zróżnicowany. Jury konkursowe doceniło funkcjonalność zaproponowanych przez architektów rozwiązań, sąd konkursowy szukał projektów optymalnych pod względem kosztów realizacji czy łatwości adaptacji do istniejącej infrastruktury.
Stacje na Targówku ma zbudować włoska firma Astaldi, na Woli turecki Gülermak. Obie firmy mają skończyć prace po trzech latach i dwóch miesiącach od podpisania kontraktów.
Źródło informacji: Miasto Stołeczne Warszawa, materiały prasowe
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Krynicki Amfiteatr to obiekt łączący w sobie wiele skomplikowanych aspektów technicznych z dialogiem ...
Weź udział w Plebiscycie Polska Architektura XXL 2024 i oddaj swój głos na najlepszą realizację arch ...
Pod pojęciem HoReCa w architekturze kryje się wszystko, co wchodzi w zakres usług oraz działań aranż ...
Weź udział w Plebiscycie Polsk...
Za nami kolejna edycja Archi-S...
„Stara Olejarnia, będąca kiedy...
Biały beton i efektowne, rzadk...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz