Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Hymn dla konsumpcji ?

 

Czas czytania: ~2 min


ylbeyGHZzG3pblcTn7cNSOyFpL0bkbYSxhI1gzq131wiBXGGStveFyjrXokz_benetton.jpg
Młody, portugalski architekt – Luis Pereira Miguel, wygrał konkurs Colordesigner, w którym architekci i projektanci mieli za zadanie stworzenie koncepcji sklepu dla dużej międzynarodowej firmy odzieżowej. Teraz zwycięski projekt zostanie zrealizowany w Omsku w Rosji. Będzie to dom handlowy Bennetona. Colordesign to konkurs organizowany przez POLI.design – Konsorcjum Politechniki w Mediolanie. Zgodnie z wymogami konkursu, projekty miały proponować nowoczesny sposób kreowania przestrzeni handlowych, nie tylko jako miejsca kupowania i sprzedawania, ale komunikacji i interakcji między użytkownikami a pracownikami i skoncentrowanymi tu funkcjami. Projektanci mieli za zadanie zaadaptować na potrzeby „sklepu przyszłości” historyczny budynek. Miguel, który w ubiegłym roku został przez włoski portal newitalianblood.com zaliczony do grona 10 najlepszych architektów w Portugalii, pokonał uczestników z 46 państw z całego świata. Jego projekt został jednogłośnie wybrany przez jury, które doceniło zaproponowany przez Portugalczyka mariaż oryginalności i płynnego połączenia dwóch poziomów. Do położonej niżej strefy prowadzą schody ukształtowane na wzór amfiteatru, dzięki czemu został zapewniony swobodny do niej dostęp. Zachowano istniejące w starym budynku filary oraz zastany podział wnętrza. Ingerencja architekta widoczna jest przede wszystkim na poziomie komunikacji i integracji przestrzeni. We wnętrzach dominującym kolorem będzie biel. Pojawi się ona zarówno na ścianach, sufitach, jak i podłogach. Dzięki temu będą one sprawiały wrażenie jasnych, czystych i nowoczesnych. Biel, jako neutralny kolor, będzie też dobrym tłem dla prezentowanych ubrań. Transformacja wnętrz i wynikający z niej system ekspozycji towaru doskonale odpowiadają potrzebom funkcjonalnym i komunikacyjnym domu handlowego. Projekt Miguela – Combispace, łączy rozwiązania ekologiczne z wysoką jakością przestrzeni, podkreślającą jakość produktów i obsługi. Jego celem było stworzenie obiektu, który zmieni poglądy na kupowanie i doprowadzi do humanizacji handlu poprzez postrzeganie go przez pryzmat doświadczenia socjologicznego i psychologicznego. Zakupy nie będą już traktowane jako zwyczajne nabywanie produktów, ale jako moment samozadowolenia i przyjemności. Pozostaje tylko pytanie, czy taka zmiana jest bezinteresownym dążeniem do zapewnienia klientowi komfortu, czy raczej jest kolejnym chwytem marketingowym, służącym nobilitacji zakupów i konsumpcji.
q9s6F5lMDDFCSjFb0sZtpFTfrH0nvon2hN8RnCmsjDjcYTzgss8g5akLQevW_benetton2.jpg
sO8QALzIoFF8jGTFNjgizCCQ9c9J9WfHd1JpbC17y9a2kye1HVEaIVM7ST2r_benetton3.jpg
0GZZqVcL0YgRiA2WnNai86uLab0wt2SI9sbkUPT3geFjl9yVGfCCS4ELaYFw_benetton4.jpg

Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

tagi

Nowa architektura w przemysłowej okolicy
Nowa architektura w przemysłowej okolicy

Choć przemysł ciężki od lat nie definiuje już charakteru Górnego Śląska, wciąż w tym regionie istnie ...

Dla nowych mieszczan
Dla nowych mieszczan

419 kawalerek oraz 33 dwupokojowych mieszkań o metrażach od 25,58 do 37 m2 mieści budynek mieszkalny ...

Bryły od mieszkania
Bryły od mieszkania

Maćków Pracownia Projektowa realizuje kolejny projekt we Wrocławiu, zakończyła właśnie budowę pierws ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Wnętrza
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera