Amerykański kundel szczeka na podwórku - Sztuka architektury

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Amerykański kundel szczeka na podwórku

 

Czas czytania: ~2 min


cTEVuSdnSx7oMWRzpUx2e4w0icSelDrLCzDXPbwZwT5BKW8KxVI1tPGyPdEs_karakter-ww-1.jpg
Jeśli dolar jest jedyną normą wartości, wszystko staje się wymienialne, a wymienialne projekty prowadzą do osobliwych odwróceń. Klienci chcą kupować nie projekt, ale skutki, które on spowoduje, zatem jeśli twojemu projektowi nie uda się przynieść tych zakupionych skutków w zadowalającej skali, dostaniesz odpowiednio mniej pieniędzy. Zostawmy na boku zagadnienia mierzalności i wyobraźmy sobie, że twój plakat ostrzegający przed AIDS nie podniósł w określonym stopniu świadomości ryzyka. Drukowana w piśmie reklama nie spowodowała wzrostu sprzedaży. Ulotki zapowiadające Hamleta zapełniły salę tylko do połowy. Pieniądz to pieniądz, dizajn to pieniądz, pieniądz to dizajn, tak więc twój projekt jest wart tyle, ile przyniesie pieniędzy. Pójdźmy jeszcze dalej: zgłaszasz swoją ofertę wykonania projektu ostrzegającego przed AIDS i jego porażka w podniesieniu świadomości ryzyka może kosztować ludzkie istnienia, które ocaliłby plakat innego projektanta. Jeśli życie można przeliczyć na pieniądze, to pieniądze można przeliczyć na życie, więc jeśli nie udało ci się uratować, powiedzmy, sześciu istnień, jesteś odpowiedzialny za, dajmy na to, sześć milionów dolarów. To niedorzeczne, prawda? Nawet gdybyś mógł zabezpieczyć swoje projekty przed takimi porażkami, to przecież po prostu nie ma sensu. Prawda? Przełóżmy to na język zysków, a nie istnień. Za twoje fiasko w podniesieniu dochodów płaci firma. Załóżmy, że nie jesteś odpowiedzialny za dochody, ale może wciąż jesteś odpowiedzialny za pieniądze, które firma wydała na twoją pracę. Nie ma skutku – nie ma wypłaty. Jedynym, co odróżnia cię od innego szukającego zlecenia dizajnera, jest to, co może zdziałać twój projekt. Wszystkie projekty są wymienialne. I – w oczach klienta – ty sam również. David Barringer Tłum. Dariusz Żukowski Fragment książki: „WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ. Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie“ Redakcja: Przemek Dębowski i Jacek Mrowczyk Premiera: kwiecień 2011 Liczba stron: 464 Oprawa: twarda Wymiary: 160x240 ISBN: 978-83-62376-04-9 Wkrótce w naszej księgarni

Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

tagi

Villa Gutenberg – Olga Tokarczuk ratuje zabytek
Villa Gutenberg – Olga Tokarczuk ratuje zabytek

Villa Gutenberg – to nowa nazwa zabytkowego domu, stojącego w centrum miasta Nowa Ruda na Dolnym Ślą ...

Mauzoleum Martyrologii Wsi Polskich w Michniowie - prezentacja obiektu
Mauzoleum Martyrologii Wsi Polskich w Michniowie - prezentacja obiektu

Mauzoleum Martyrologii Wsi Polskich w Michniowie to realizacja, która powstała w celu upamiętnienia ...

Webinarium Sika: Dachy zielone – szwajcarska jakość hydroizolacji dostosowana do Twoich potrzeb
Webinarium Sika: Dachy zielone – szwajcarska jakość hydroizolacji dostosowana do Twoich potrzeb

Dachy są najbardziej narażonymi na działanie czynników warunków atmosferycznych elementami budynków ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera