Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Brama garażowa na lata

 

Czas czytania: ~3 min


Brama do garażu

 

CxLHpwEgKLPQJKS6umy7tNrlCBQnA8akjq7YDKWgnllOrKQ8gXgtOKHwvUZW_2013-12-verdoor-03.jpg
Decydując się na wybór bramy garażowej chcemy aby byłą bezawaryjna i bezpiecznie służyła przez wiele lat. Jednak to, czy tak się stanie, zależy zarówno od konstrukcji bramy, jakości montażu, jak i od dostępności serwisu.

To, jak trwała będzie brama garażowa, może się rozstrzygnąć już na etapie jej projektowania, kiedy podejmowane są decyzje na temat stosowanych rozwiązań, np. sposobu otwierania bramy oraz zabezpieczeń przed niekontrolowanym opuszczeniem. Gdy dany model trafi do produkcji, istotne staną się procesy produkcyjne. Dokładność spasowania poszczególnych elementów może mieć olbrzymi wpływ na późniejszą trwałość całej konstrukcji.

- Niezwykle ważna jest także jakość użytych materiałów – mówi Paweł Aninowski, właściciel marki VERDOOR. – Trwałe sprężyny, precyzyjne zawiasy, solidne profile stalowe pokryte odpowiednimi powłokami cynkowymi i kształtowniki aluminiowe na krawędziach paneli to gwarancja, że cała brama będzie służyła wiele lat. Tu nie ma cudów, brama podobnie jak most wytrzyma takie obciążenie, jakie zostało przewidziane przez wytrzymałość zastosowanych materiałów – dodaje.
Fachowy montaż

Produkowane obecnie bramy garażowe mają coraz bardziej złożoną budowę i coraz częściej wyposażone są w automatykę. Takie skomplikowane urządzenie, aby było bezpieczne dla użytkowników oraz działało w pełni prawidłowo, wymaga bardzo dokładnego montażu. Konstrukcja musi być stabilna a prowadnice mocno dokręcone. Źle zamontowana brama nie będzie się domykać, może się zacinać, a w skrajnym przypadku ulegnie uszkodzeniu – czasem w najgorszym możliwym momencie, np. opadając na przejeżdżający pod nią samochód.

- Najważniejsze, aby cała brama była trwale i pewnie zamocowana do ścian i sufitów, co zabezpiecza nas i naszych domowników przed nieszczęśliwym wypadkiem – podkreśla Paweł Aninowski. - Musimy zwrócić uwagę czy montażysta ma odpowiednie umiejętności oraz czy wszystkie połączenia trwałe i ruchome są poprawnie zmontowane. Żaden element montowany do ścian i sufitów nie może się ruszać – dodaje.
Warto wspomnieć, że bramy segmentowe należy montować dopiero po całkowitym wykończeniu garażu – nigdy wcześniej! W innym przypadku brama prawie zawsze będzie wymagała poważnych napraw serwisowych, a nawet przerobienia, ponieważ po podniesieniu poziomu posadzki nie będzie już możliwości wyregulowania bramy tak, aby się całkowicie domykała.

Gwarancja i serwis
Wielu producentów przemilcza sprawę dostępności części zamiennych oraz kosztów obsługi pogwarancyjnej. Zdarza się, że tani wytwórcy w ogóle nie zapewniają części, a to może zapowiadać poważne problemy związane z naprawą bramy.

Nie bez znaczenia jest sama gwarancja producenta. Warto zwrócić uwagę czy jest ona dłuższa niż minimalne 2 lata, przez które i tak konsumentowi przysługują uprawnienia na podstawie przepisów o rękojmi. Dłuższa gwarancja producenta oznacza zazwyczaj, że wytwórca jest pewny jakości swoich bram.

Chcąc zadbać o żywotność całej bramy, jej właściciel powinien pamiętać o przeglądach okresowych, w terminach zgodnych z zaleceniami producenta.

- To, że brama się zamyka i otwiera, wcale nie musi oznaczać, że na pewno wszystko jest w należytym porządku. Z bramą jest podobnie jak z samochodem. Regularnie serwisowane minimalizuje ryzyko, że sprzęt nas nieoczekiwanie zawiedzie – mówi Paweł Aninowski.

Źródło: VERDOOR.

Podepnij swój artykuł

tagi

Webinarium Geberit: Łazienka bez barier
Webinarium Geberit: Łazienka bez barier

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie dla architektów, studentów, wykonawców i wszystkich zainteresowany ...

Brabank – architektura mieszkaniowa obok Muzeum II Wojny Światowej
Brabank – architektura mieszkaniowa obok Muzeum II Wojny Światowej

Brabank – to nazwa składającego się z trzech budynków niewielkiego kompleksu zabudowy mieszkaniowej, ...

B3000 – projekt architektoniczny z koleją w tle
B3000 – projekt architektoniczny z koleją w tle

B3000 – tak nazwano projekt przebudowy i rozbudowy dawnego budynku wielopoziomowego parkingu, jaki o ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera