Projekt szkoły z plastiku
Data dodania: 07.11.2019 Czas czytania: ~1 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 07.11.2019 Czas czytania: ~1 min
Latem 2019 roku rozstrzygnięto konkurs architektoniczny na projekt budynku szkoły w meksykańskim mieście Tulum. Położony w tropikalnym klimacie miał być dostosowany do lokalnych warunków, miał oferować nowoczesne i wygodne przestrzenie edukacyjne, ale przede wszystkim do jego budowy należało użyć maksymalnie dużo plastikowych odpadów. Położenie nacisku na budulec z pochodzącego z recyklingu plastiku ma związek z tym, że Meksyk ma z plastikowymi odpadami ogromny problem – produkuje ich horrendalnie dużo, a prawie nic nie przetwarza.
Konkurs architektoniczny na projekt szkoły w Tulum zorganizowała platforma Archstorming na zamówienie organizacji pozarządowej MOM I’M FINE oraz zajmującego się edukacją stowarzyszenia Los Amigos de la Esquina. Wszystkie te podmioty chciały, aby zwycięski projekt był ekologiczny, ekonomiczny i ergonomiczny.
Pierwsze miejsce w konkursie architektonicznym na projekt meksykańskiej szkoły z plastiku zdobyli Daniel García i William Smith z San Francisco. „Z miliardów ton plastikowych odpadów udaje się naprawdę poddać recyklingowi 2 procent. Az 79 procent z tych śmieci trafia na wysypiska” - mówią architekci, którzy opracowali projekt architektoniczny z budulca, wyprodukowanego z przetworzonych plastikowych śmieci.
Architekci sięgnęli po plastikowe palety, masowo wykorzystywane do transportu towarów. Praktycznie ich nie przetwarzając stworzyli z ich użyciem ażurową konstrukcję, w której ściany i dach wykonano z plastiku. Ażurowa budowla przepuszcza światło i powietrze – co jest bardzo ważne w upalnym meksykańskim klimacie i pozwala nie stosować klimatyzacji czy sztucznego oświetlenia. Konstrukcja jest lekka i łatwa w budowie, a więc nietrudno ją powtórzyć czy przenieść.
Dwukondygnacyjny budynek otrzymał prosty kształt o dwuspadowym dachu oraz dziedziniec, przeznaczony do zabawy dzieci. Część wnętrza gmachu podzielono na sale lekcyjne, ale sporo pozostawiono w formie otwartej – z regałami z książkami czy zabawkami – jako miejsce do wspólnych aktywności uczniów.
Foto: archstorming.com
Czym jest szkło komórkowe? To materiał o strukturze zamkniętych ogniw, która pozwala na uzyskiwanie ...
Konkurs architektoniczny na opracowanie koncepcji budowy siedziby urzędu skarbowego oraz lubuskiego ...
Nasze miasta są coraz gęściej zabudowane, a mieszkańców i użytkowników miejskiej przestrzeni wciąż p ...
22 Bishopsgate – to nazwa biur...
Jednym z laureatów Wallpaper D...
Za projekt architektoniczny do...
The Line – linearne miasto prz...
ZOBACZ WSZYSTKIEKontakt
redakcja@sztuka-architektury.pl
tel: 691 233 249, 723 443 440
ul. Górczewska 216 lok 401, 01-460 Warszawa
Opinie
Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz