Budowanie emocji - Sztuka architektury

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Budowanie emocji

 

Czas czytania: ~2 min


P5K3YDQrF20elYfL0pj97lzQgSVGin3Nib0WJIMfYyKZakZ6R5xu3DBmACwy_ferrier-hermitagesq.jpg

Tour Signal - nowy wysokościowiec, który ma stanąć w La Defense jest częścią większego planu dotyczącego odświeżenia obrazu jednej z najważniejszych dzielnic biznesowych świata. Ogłoszonemu konkursowi patronuje Nicolas Sarkozy. Jeszcze do niedawna był bowiem przewodniczącym EPAD (organizacja publicznego pożytku dbająca o rozwój La Defense) i jest szczególnie zainteresowany tą sprawą.

Tradycją niemal każdego francuskiego prezydenta jest pozostawienie po sobie ważnego budynku - symbolu. Dla Francois Mitterranda była to Institute du Monde Arab autorstwa Jeana Nouvela, Jacques Chirac zamarzył sobie Musee du Quai Branly - muzeum kolonializmu. Tour Signal miałoby być pomnikiem Sarkozy'ego - symbolem trzeciego millenium.

Jakie założenia powinien spełnić ten budynek, w którym pokłada się tyle nadziei? Jak można przeczytać w założeniach konkursu zorganizowanego przez EPAD powinien on integrować i antycypować potrzeby przyszłych mieszkańców i użytkowników. Jednocześnie ma posiadać innowacyjną formę architektoniczną, brać pod uwagę problem energii odnawialnej oraz  zasady zrównoważonego rozwoju: wymiar ekonomiczny, społeczny, środowiskowy. Ważne jest również to, że lokalizacja nie była narzucona.

W międzynarodowym konkursie wzięło udział 30 biur architektonicznych. 11 marca w Cannes zostało wyłonionych pięciu finalistów, spośród których pod koniec kwietnia wybrany zostanie jeden. Wyselekcjonowani kandydaci to znane nazwiska architektury: Jacques Ferrier Architetures - projekt "Hermitage", Studio Daniel Libeskind - projekt "ORCO PROPERTY GROUPE", Atelier Jean Nouvel - projekt "MEDEA Layetana Desarollos Immobiliarios", Foster + Partners - projekt "Compagnie La Lucette", Wilmotte et Associes SA - projekt "Groupe Financiere Centuria/Bouygues Immoblier".

Strategia zmiany wizerunku La Defense jako dzielnicy dla biznesu zaowocowała hasłem "Very High Emotional Quality". Tą chwytliwą retorykę organizatorzy tłumaczą jako: "dbanie o interakcję pomiędzy różnymi grupami: pracujących, rezydentów i klientów, tak aby możliwe stało się stworzenie prawdziwej, emocjonalnej jakości życia w La Defense.". Przede wszystkim jednak chodzi o to, żeby stworzyć dzielnicę, która stanie się czymś w rodzaju miasta w mieście i będzie przyciągać więcej ludzi.

jNpccFWAdGRZgevZop3jdevskfay0fwm4d6Ae4Udv8rPuykTynOrfCJ5KMyq_projet-foster-depuis-parvis.jpg
LUWccHDHBYhoIQflDTpHaoyK69CmidYaiZCyDU4hyi1ZFt8igaE2aca67PEj_libeskind.jpg
zUDDGRToLkkFh5q3Zc57BVjZmqQ7wLUQ54SHkbEn5ir1se2q2LFXrPoNt1FV_wilmotte-associes.jpg

Podepnij swój artykuł

tagi

Miejski plac dla każdego
Miejski plac dla każdego

Dokonana przez pracownię neostudio przemiana Rynku Nowego Miasta w Wieleniu stanowi pierwszą część s ...

Startuje Plebiscyt Polska Architektura XXL 2021 - czekamy na zgłoszenia realizacji
Startuje Plebiscyt Polska Architektura XXL 2021 - czekamy na zgłoszenia realizacji

Co działo się na polskiej scenie architektonicznej w 2021 roku? Które realizacje pozostawią swój trw ...

Kaplica Ostatniego Pożegnania w Rychwałdzie - prezentacja obiektu
Kaplica Ostatniego Pożegnania w Rychwałdzie - prezentacja obiektu

Zwycięzcą konkursu Salon Architektury 2021 była Kaplica Ostatniego Pożegnania, projekt Jakuba Turbas ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera