Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Przestrzeń publiczna bez reklam

 

Czas czytania: ~1 min


rHizKD1ewODf6zxi4TdB7M4BHIyv0psgeezruS5gRrdgVOo463ctQ74DSfJE_bez-reklam1.JPG

Projekt „Miasto reklamacja” to inicjatywa poznańskiej artystki Marii Fenrych, która pokazała mieszkańcom miasta, że pod grubą warstwą reklam kryją się harmonijne, czyste przestrzenie. Maria wymazała przy pomocy programu komputerowego szyldy reklamowe z różnych zdjęć, dodała odrobinę roślinności i okazało się, że Poznań to naprawdę piękne miasto!

X5dgcL5SzwC6bclN97sNq65DOyn9IV9mOIjPpVDwidwgsPOSJ6LYEX0EWhGS_bez-reklam2.JPG

Każda kolejna wizualizacja coraz bardziej daje do myślenia. Począwszy od uwolnienia komunikacji miejskiej z obszernych oklein reklamowych, po konkretne skwery czy budynki, które zniknęły pod kolorową abstrakcją. W przypadku tramwajów korzyści mogą być obustronne, tzn. pasażer lepiej widzi to, co za oknami, a przechodzień nie jest atakowany pstrokacizną.

Więcej na: przestrzeń publiczna


Podepnij swój artykuł

tagi

Obła bryła najlepszym budynkiem roku wg SARP
Obła bryła najlepszym budynkiem roku wg SARP

Nagroda Roku SARP – to konkurs ceniony i znaczący. To sami architekci nagradzają w nim realizacje sw ...

Nagroda Roku SARP 2022 przyznana
Nagroda Roku SARP 2022 przyznana

Przyznawana od 1983 roku Nagroda Roku SARP - to jedna z najważniejszych nagród architektonicznych w ...

Błękitna i zielona infrastruktura w architekturze
Błękitna i zielona infrastruktura w architekturze

Zmiany klimatyczne powodują niekorzystne skutki w mieście. Wyspy ciepła, gwałtowne opady, susza klim ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera