Widok kontrolowany
Data dodania: 01.01.2000 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 01.01.2000 Czas czytania: ~ 2 min
Kolejny projekt UNStudio zostanie zrealizowany na Dalekim Wschodzie. Będzie to dom towarowy Ta Lee Plaza w Kaohsiung, drugim pod względem wielkości mieście Tajwanu.
Istniejący w tym miejscu dom handlowy został zamknięty na początku roku, ale, po zakończeniu rozbudowy według projektu holenderskich architektów, reaktywuje się jako jeden z największych domów towarowych w kraju. Będzie miał powierzchnię 25,5 tysiąca m², a parkingi dla jego pracowników i klientów – 11,1 tysięcy m². Budynek stanie na działce o powierzchni 28 tysięcy m².
Podobnie jak w przypadku domu mody Louisa Vuittona w Tokio, tu także pojawi się ciekawe rozwiązanie fasady, a we wnętrzu obiektu – spiralnie zorganizowana komunikacja.
Przeszklone elewacje obiektu pokryte są ekranami słonecznymi, ukształtowanymi na wzór żaluzji. Horyzontalne elementy tworzą na powierzchni budynku charakterystyczną kratownicę, której wygląd zmienia się w zależności od punktu obserwacji i oddalenia patrzącego. Dzięki takiemu rozwiązaniu, obła bryła domu towarowego z każdego miejsca w mieście będzie wyglądać inaczej. Znaczenie tych przesłon nie ogranicza się jednak tylko do kreowania wyglądu zewnętrznego – wyznaczają one pole widzenia klientów, przemieszczających się ruchomymi schodami, określając widoki, jakie się przed nimi rozciągają.
Wnętrze budynku zorganizowane jest wokół centralnej, pustej przestrzeni – atrium, sięgającego do 10 piętra. Otaczają je, ułożone spiralnie ruchome schody. Koncepcja wnętrza domu towarowego wynika z ambicji stworzenia luksusowego sklepu na każdym jego poziomie. Żeby zapewnić swobodny dostęp do powierzchni handlowych z wielu punktów, ciągi komunikacyjne zostały pomyślane jako kontynuacja przestrzeni pięter. Dzięki zachowaniu pustej przestrzeni wertykalnego atrium, klienci mają nieograniczone pole widzenia na witryny sklepów znajdujących się na wielu kondygnacjach oraz wydarzenia, mające miejsce w przestrzeni publicznej. Atrium pełni więc również rolę punktu orientacyjnego i drogowskazu.
Autorzy projektu: Ben van Berkel, Caroline Bos, Astrid Piber with Ger Gijzen, Christian Veddeler, Mirko Bergmann, Albert Gnodde, Sebastian Schott, Freddy Koelemeijer, Katja Groeger, Jirka Bars, Andreas Drink.
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
W rozstrzygniętej niedawno 5. edycji Nagrody Architektonicznej Województwa Wielkopolskiego NAWW hala ...
Funkcjonalność i prostota formy.Tak w skrócie można określić dom dla rodziny z trójką dzieci, któreg ...
Zmiana hałasu w dźwięk to jeden z ważniejszych aspektów pracy architektów podczas procesu projektowa ...
7 grudnia 2024 roku odbędzie s...
World Architecture Festival –...
Derżprom powstał w 1928 roku....
The European Prize for Urban P...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz