Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Wodna wieża

 

Czas czytania: ~2 min


IBH7ud6ndXym6bg9VJllkzUFdPJHlN0ZjQZiMBNIFNLXABK9EutK9RbTpdrJ_kaohsiung.jpg
W mieście Kaohsiung na Tajwanie powstanie terminal portowy, którego falująca bryła przypominać będzie wzburzone morze. Zaprojektowany przez nowojorskie biuro Reiser + Umemoto (RUR) budynek będzie się składał z szeregu pofałdowanych, horyzontalnych struktur, które, łącząc się w centralnej części obiektu, będą wystrzelać w górę w formie wieży. Krzywoliniowość bryły będzie kontynuować i potęgować fasada budynku artykułowana wąskimi, przeszklonymi cięciami. Propozycja RUR dla terminalu w Kaohsiung to dynamiczna struktura urbanistyczna zintegrowana z siatką miejską. Ruch pieszy zostanie przeniesiony na podwyższoną promenadę otoczoną programem komercyjnym. Pod przestrzenią publiczną ulokowany będzie sektor obsługujący ruch pasażerski i transport, co ma zapewnić bezpieczeństwo i komfort korzystającym z obu stref funkcjonalnych terminalu. Autorzy projektu podkreślają, że wertykalny podział funkcji na publiczną, biznesową i przeznaczoną dla podróżnych, umożliwi efektywne funkcjonowanie każdej z nich, a jednocześnie zapewni synergię całego programu. Komunikacja pionowa wewnątrz terminalu zorganizowana została wokół stref funkcjonalnych, wewnątrz powłoki budynku, która mieści także konstrukcję, wentylację i inne niezbędne instalacje. Główna hala terminalu rozdzielona będzie na trzy odgałęzienia, z których każde dedykowane będzie innym kierunkom podróży. Prowadzące do nich hole usytuowane będą równolegle do wybrzeża, żeby zmaksymalizować łączność między wodą i lądem. Kluczowym elementem projektu terminalu, który ma sprawić, że budynek będzie nieustannie tętnił życiem, jest połączenie go z przestrzenią publiczną ciągnącą się wzdłuż nabrzeża. Promenada połączy go z miastem – nowym Centrum Muzyki Pop, dzielnicą handlową i kulturalną oraz zielonym pierścieniem okalającym linię wybrzeża. Bulwar ten funkcjonować ma przez całą dobę, skupiając sklepy, restauracje i rozrywkę. Program komercyjny ma stanowić ekonomiczne wsparcie dla terminalu, uzupełniając funkcje transportowe o atrakcyjny program rekreacyjny. Budowa terminalu w Kaohsiung ma się rozpocząć w 2012 r. i potrwać do 2014 r., a jej koszt szacowany jest na 85 milionów dolarów. Organizatorami konkursu były: port Kaohsiung, Ministerstwo Transportu i Komunikacji oraz ROC.
K0gsCZGvOhpfYIsEVtEAHz9CcYzkVgbzLTjRnEoA53cnUZ2M4FmsMW9sDydY_kaohsiung-2.jpg
lBnzNE7dzd5M2MTj4OYGP79iFQBQ5C25RY0QCWBBCiTvHcpwAfV1OLHnfLxs_kaohsiung-3.jpg
a7cogSwDvWBazhAq9LKPXmDchbav5MpiQUJtN7MYJPZYR86eZR3CG3qVOw2x_kaohsiung-4.jpg
qDcKvYGG0mUnzWN1twD2fSgzfoP8aU7nVyXuE68LSVTxlr2mY2MY3veP3Gdi_kaohsiung-5.jpg
NFUkeA9iQVJnpjPWzpF0c53wzWT7uxKunyQc7zI7mwIbRTR0N4T0llMHKR7R_kaohsiung-6.jpg
OzMVGKHy9W9IX92nZ6zVFWarHKVh6wTnKjy7QTq6M9Q6Vvs0eMTIlxX6MjIR_kaohsiung-7.jpg

Podepnij swój artykuł

tagi

Casa E – prosty dom w słońcu
Casa E – prosty dom w słońcu

Architekt Gabriel Montañés podzielił się z nami swoim projektem architektonicznym, zrealizowanym nie ...

Niezwykła realizacja domu
Niezwykła realizacja domu

Projekt architektoniczny tego domu jednorodzinnego opracowało biuro Fran Silvestre Arquitectos. Budy ...

Plebiscyt Polska Architektura XXL 2019 - czekamy na zgłoszenia realizacji
Plebiscyt Polska Architektura XXL 2019 - czekamy na zgłoszenia realizacji

Przed nami dwunasta edycja Plebiscytu Polska Architektura XXL, którego celem jest wspólne architekto ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera