Finaliści konkursu Neon dla Warszawy
Data dodania: 09.05.2013 Czas czytania: ~ 4 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 09.05.2013 Czas czytania: ~ 4 min
Fot. Designlab: Magdalena Czapiewska, Karol Murlak (projekt „Warszawskie Słoiki“)
Jury konkursowe wybrało pięć najlepszych prac w konkursie NEON DLA WARSZAWY. Jedna z nich ma szansę stać się nowym symbolem Stolicy. Do konkursu zgłoszonych zostało ponad 450 prac. Na wybrany projekt można głosować na profilu Neon Muzeum w serwisie Facebook do 15 maja br.
Znanych jest już pięć finałowych prac w konkursie Neon dla Warszawy wyłonionych w wyniku obrad jury. Kolejnym etapem konkursu zorganizowanego przez Neon Muzeum i RWE Polska jest otwarte głosowanie prowadzone poprzez aplikację w serwisie Facebook. Internauci mogą oddać swój głos na najlepszy projekt neonu do 15 maja br. pod adresem facebook.com/NeonMuzeum. Laureat konkursu wygra 2 000 PLN, a jego praca zostanie zrealizowana i umiejscowiona w przestrzeni miejskiej Warszawy.
Do konkursu Neon dla Warszawy zgłoszonych zostało ponad 450 prac. Projekty nadsyłane były zarówno przez Warszawiaków, jak i mieszkańców innych części Polski. W finałowej piątce znaleźli się:
1. Designlab: Magdalena Czapiewska, Karol Murlak (projekt „Warszawskie Słoiki“)
2. Grupa projektowa LINIAPROSTA Krzysztof Lewandowski, Piotr Nowocień (projekt „+48 22”)
3. Paulina Karwowska (projekt „Wirujący bączek“)
4. Mariusz Lewczyk (projekt „Miło Cię widzieć“)
5. Paweł Żołyński (projekt „Sieć powiązań“)
Fot. Grupa projektowa LINIAPROSTA Krzysztof Lewandowski, Piotr Nowocień (projekt „+48 22”)
Finałowa piątka prac została wyłoniona przez jury konkursowe, w którego skład weszli Ilona Karwińska - dyrektor Muzeum Neonów, przedstawiciel organizatora konkursu Fundacji Neon; Iwona Jarzębska - dyrektor komunikacji i marketingu RWE Polska, mecenasa Muzeum; profesor Paweł Nowak - prorektor d/s artystycznych, naukowych i współpracy zewnętrznej Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie; Marcin Jasiński - pełnomocnik Prezydenta m. st. Warszawy ds. Prog. Rozwoju Kultury; Katarzyna Rzehak - dyrektor kreatywna Instytutu Wzornictwa Przemysłowego, Michał Borowski - prezes zarządu Tacit Development Sp. z o.o., były naczelny architekt Warszawy oraz Agnieszka Kowalska - dziennikarka „Gazety Wyborczej”.
Fot. Paulina Karwowska (projekt „Wirujący bączek“)
„Nadesłane prace są bardzo ciekawe i zróżnicowane. Uczestnicy konkursu wykazali się olbrzymią kreatywnością, wykorzystując często tradycyjne symbole Warszawy jak PKiN, Syrenka, mosty czy wieżowce. Bawili się też typografią używając słowa Warszawa. Staraliśmy się wybrać projekty nie zawsze oczywiste, które mają szansę stać się nowymi wizytówkami stolicy. Dlatego też zrezygnowaliśmy z wyboru prac, które wykorzystywały już istniejące symbole. - mówi Ilona Karwińska, dyrektor Muzeum.
Kolejnym etapem konkursu Neon dla Warszawy jest głosowanie internautów na najlepszy projekt neonu. Plebiscyt rozpoczął się 6 maja br. na profilu Neon Muzeum w serwisie Facebook. Aby wskazać najlepszą pracę, która ma szansę stać się neonowym symbolem Warszawy, wystarczy skorzystać ze specjalnej aplikacji dostępnej na stronie https://www.facebook.com/NeonMuzeum.
Fot. Mariusz Lewczyk (projekt „Miło Cię widzieć“)
„Serdecznie zachęcamy wszystkich do udziału w głosowaniu na najlepszą pracę. Każda z nich jest oryginalna i warta uwagi. Autor koncepcji, która najbardziej spodoba się internautom ma szanse zaistnieć jako twórca nowego współczesnego symbolu Warszawy. RWE sfiansuje wykonanie
i instalację neonu we wskazanej przez m.st Warszawa przestrzeni.“ - mówi Iwona Jarzębska, dyrektor Komunikacji i Marketingu RWE Polska.
Wszystkie nadesłane prace konkursowe będzie można obejrzeć podczas wystawy pokonkursowej, która odbędzie się 18 maja br. w Neon Muzeum podczas Nocy Muzeów.
Konkurs Neon dla Warszawy jest zorganizowany przez pierwsze w Polsce Muzeum Neonów przy wsparciu RWE. Przedsięwzięcie realizowane jest pod hasłem „Wyraź energię miasta, stwórz neonową wizytówkę stolicy”. Inicjatywę wspiera merytorycznie Akademia Sztuk Pięknych oraz Instytut Wzornictwa Przemysłowego. Honorowy patronat nad konkursem objęła Prezydent Warszawy Pani Hanna Gronkiewicz - Waltz. Patronem medialnym akcji jest Gazeta Wyborcza, gazeta Co jest grane, Metro, gazeta.pl, Radio Kolor, TOK FM, AMS, AKTIVIST, Exklusiv, HERO, Architektura, Malemen, Domo+ .
Fot. Paweł Żołyński (projekt „Sieć powiązań“)
RWE Polska i Neon Muzeum poprzez konkurs chcą zachęcić młodych projektantów do wykorzystania i czerpania z estetyk oraz najlepszych praktyk wzornictwa z czasów powojennej Polski, powracającego dziś w logotypach czy wzornictwie plakatowym. Inicjatywa ma też na celu wzbudzenie zainteresowania mieszkańców estetyką Warszawy, podkreślenie wartości sztuki wykorzystującej potencjał światła i energii oraz zwrócenie uwagi na kultowe stołeczne neony, nierozerwalnie związane z Warszawą i jej wielkomiejskim charakterem.
Więcej na: neonmuzeum.org
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
House X, zaprojektowany przez Bojaus Arquitectura, to wyjątkowy projekt domu jednorodzinnego, który ...
Weź udział w Plebiscycie Polska Architektura XXL 2024 i oddaj swój głos na najlepszą realizację arch ...
Pod pojęciem HoReCa w architekturze kryje się wszystko, co wchodzi w zakres usług oraz działań aranż ...
14 marca 2025 roku w Muzeum II...
21 lutego 2025 roku poznaliśmy...
Jak co dwa lata poznaliśmy naj...
Na przełomie 2024 i 2025 roku...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz