Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Perforowany sklep

 

Czas czytania: ~ min


Kilka głównych ulic handlowych w Tokio – to nie tylko uczta dla bogatych miłośników zakupów. Przyjemne doznania czekają tu też na wielbicieli architektury. Bo wiele ze światowych marek akurat w Tokio zbudowało swoje sklepy flagowe, projektowane przez znanych architektów. Niedawno do tego grona dołączyła firma Louis Vuitton, której sklep zaprojektowało biuro Aoki Jun and Associates.

 

Wspomnienie art deco

Ale nie tylko. Architekci logo Louis Vuitton nieco zmodyfikowali, nadając mu kształt przypominający wzory graficzne znane z epoki art deco. I to nawiązanie nie jest przypadkowe: dzielnica Tokio, w której stanął sklep słynie z zabytków tej epoki, niegdyś uznawana była za „serce” nurtu art deco w Japonii. Stylizowany wzór na elewacji sklepu jest więc zarazem ukłonem w stronę historii tego miejsca. Foto: Daici Ano, www.aokijun.com

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Rusza modernizacja kina Światowid w Nowej Hucie
Rusza modernizacja kina Światowid w Nowej Hucie

30 czerwca 2025 roku w siedzibie Muzeum Nowej Huty odbyło się uroczyste podpisanie umowy na moderniz ...

Gniazda na wyspie Sobieszewskiej
Gniazda na wyspie Sobieszewskiej

„Projekt (…) na Wyspie Sobieszewskiej oparty jest na idei harmonii z miejscem, a nie jego przekształ ...

Stare z nowym na Sienkiewicza we Wrocławiu
Stare z nowym na Sienkiewicza we Wrocławiu

Zakończyła się budowa kompleksu mieszkaniowego Sienkiewicza Résidence we Wrocławiu. Położony w pobli ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera