Perforowany sklep
Data dodania: 15.10.2014 Czas czytania: ~ min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 15.10.2014 Czas czytania: ~ min
Kilka głównych ulic handlowych w Tokio – to nie tylko uczta dla bogatych miłośników zakupów. Przyjemne doznania czekają tu też na wielbicieli architektury. Bo wiele ze światowych marek akurat w Tokio zbudowało swoje sklepy flagowe, projektowane przez znanych architektów. Niedawno do tego grona dołączyła firma Louis Vuitton, której sklep zaprojektowało biuro Aoki Jun and Associates.
Ale nie tylko. Architekci logo Louis Vuitton nieco zmodyfikowali, nadając mu kształt przypominający wzory graficzne znane z epoki art deco. I to nawiązanie nie jest przypadkowe: dzielnica Tokio, w której stanął sklep słynie z zabytków tej epoki, niegdyś uznawana była za „serce” nurtu art deco w Japonii. Stylizowany wzór na elewacji sklepu jest więc zarazem ukłonem w stronę historii tego miejsca. Foto: Daici Ano, www.aokijun.com
Strona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz
Warto przeczytać
Zobacz wszystkieMies van der Rohe Award 2024 jedzie do Niemiec
25 kwietnia 2024 roku poznaliśmy laureata najważniejszego na naszym kontynencie plebiscytu na najpię ...
Retransmisja konferencji Kolor w architekturze
10 kwietnia 2024 w Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie odbyła się pierwsza edycja konfere ...
Historyczna wieża ciśnień i Park Nauki Torus w Ciechanowie. Nowe realizacje.
Zbudowana w latach 70. według projektu warszawskiego architekta Jerzego Bogusławskiego wieża ciśnień ...