Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Elewacja jak czerwony koszyk

 

Czas czytania: ~ min


Elewacja upleciona z czerwonych taśm, do złudzenia przypominająca koszyk – to znak rozpoznawczy budynku, który powstał w Tokio według projektu biura Aisaka Architects. Dzięki nietypowej elewacji niewielki biurowiec wyróżnia się na tle gęsto zabudowanego centrum japońskiej metropolii.

 

Jak twarz

Elewacja najczęściej jest znakiem rozpoznawczym budynku, tym, co zapamiętujemy, mijając go na ulicy. Gdy architekt lub inwestor chcą, aby o budynku było głośno, szukają takich form dla jego elewacji, które rzucałyby się w oczy, przyciągały, uwagę, zaskakiwały, a nierzadko nawet szokowały. Elewacja jest dla budynku tym, czym dla człowieka twarz – po tym go rozpoznajemy.

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nowa wersja Łodzi Kaliskiej już wkrótce
Nowa wersja Łodzi Kaliskiej już wkrótce

Jeszcze w tym roku rozpocznie działanie nowy dworzec Łódź Kaliska, zbudowany w miejscu rozebranego b ...

Konferencja "Zielona i błękitna infrastruktura w architekturze" - IV edycja
Konferencja "Zielona i błękitna infrastruktura w architekturze" - IV edycja

Wiele polskich miast już od wielu lat wdraża rozwiązania z zakresu zielonej i błękitnej infrastruktu ...

Stadion Skry w Warszawie znów działa
Stadion Skry w Warszawie znów działa

Warszawa odzyskała teren sportowo-rekreacyjny. Właśnie zakończył się pierwszy etap remontu od lat zd ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera