Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Elewacja jak czerwony koszyk

 

Czas czytania: ~ min


Elewacja upleciona z czerwonych taśm, do złudzenia przypominająca koszyk – to znak rozpoznawczy budynku, który powstał w Tokio według projektu biura Aisaka Architects. Dzięki nietypowej elewacji niewielki biurowiec wyróżnia się na tle gęsto zabudowanego centrum japońskiej metropolii.

 

Jak twarz

Elewacja najczęściej jest znakiem rozpoznawczym budynku, tym, co zapamiętujemy, mijając go na ulicy. Gdy architekt lub inwestor chcą, aby o budynku było głośno, szukają takich form dla jego elewacji, które rzucałyby się w oczy, przyciągały, uwagę, zaskakiwały, a nierzadko nawet szokowały. Elewacja jest dla budynku tym, czym dla człowieka twarz – po tym go rozpoznajemy.

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Biblioteka w górach
Biblioteka w górach

Wkrótce minie rok od otwarcia biblioteki w miejscowości Przysietnica. To filia Powiatowej i Miejsko- ...

Gala Plebiscytu Polska Architektura XXL 2021 w Orientarium ZOO w Łodzi
Gala Plebiscytu Polska Architektura XXL 2021 w Orientarium ZOO w Łodzi

Po pandemicznej izolacji wracamy do rzeczywistości i zapraszamy na uroczystość rozstrzygnięcia nasze ...

Prefabrykacja w architekturze. II edycja.
Prefabrykacja w architekturze. II edycja.

Współczesne budownictwo prefabrykowane różni się od tego z czasów PRL-u. Pozwala ono na optymalizacj ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera