Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Elewacja jak czerwony koszyk

 

Czas czytania: ~ min


Elewacja upleciona z czerwonych taśm, do złudzenia przypominająca koszyk – to znak rozpoznawczy budynku, który powstał w Tokio według projektu biura Aisaka Architects. Dzięki nietypowej elewacji niewielki biurowiec wyróżnia się na tle gęsto zabudowanego centrum japońskiej metropolii.

 

Jak twarz

Elewacja najczęściej jest znakiem rozpoznawczym budynku, tym, co zapamiętujemy, mijając go na ulicy. Gdy architekt lub inwestor chcą, aby o budynku było głośno, szukają takich form dla jego elewacji, które rzucałyby się w oczy, przyciągały, uwagę, zaskakiwały, a nierzadko nawet szokowały. Elewacja jest dla budynku tym, czym dla człowieka twarz – po tym go rozpoznajemy.

Tagi


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Dom w Ochojcu. Nowe spojrzenie na kostkę polską.
Dom w Ochojcu. Nowe spojrzenie na kostkę polską.

Dom w Ochojcu, autorstwa pracowni jojko+nawrocki architekci jest dowodem na to, że współczesna archi ...

Architektura Roku Województwa Śląskiego 2024 - wyniki konkursu architektonicznego
Architektura Roku Województwa Śląskiego 2024 - wyniki konkursu architektonicznego

29 listopada 2024 roku ogłoszono wyniki konkursu Architektura Roku Województwa Śląskiego. To była ju ...

Tak będzie wyglądać nowy budynek Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu
Tak będzie wyglądać nowy budynek Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu

Nowy budynek Wielkopolskiego Centrum Onkologii w Poznaniu autorstwa pracowni WXCA i Archimed jest po ...

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera