Dworzec Metropolitalny – tak będzie wyglądał
Data dodania: 11.05.2018 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 11.05.2018 Czas czytania: ~ 2 min
Dworzec Metropolitalny w Lublinie ma skupić w jednym miejscu komunikację kolejową i autobusową. Ale inwestycja ma na celu nie tylko wzniesienie nowoczesnego budynku dworca wraz z peronami i nowym układem drogowym. Wokół powstać ma przyjazna mieszkańcom przestrzeń publiczna.
Dworzec Metropolitalny w Lublinie ma być inwestycją, która ułatwi życie mieszkańców, ale wpłynie też pozytywnie na cały fragment miasta. Nie będzie to bowiem tylko inwestycja infrastrukturalna, połączy też w sobie funkcje komunikacyjne z dobrą architekturą – podobnie, jak miało to miejsce m.in. we Wrocławiu czy Solcu Kujawskim.
Projekt Dworca Metropolitalnego w Lublinie wyłoniono w drodze wieloetapowej procedury. Najpierwsz powstały liczne projekty architektoniczne, z nich wybrano dwa najlepsze, które następnie poddano konsultacjom społecznym. W ten sposób, niejako z połączenia tych dwóch wizji z oczekiwaniami mieszkańców, narodziła się ostateczna koncepcja tej przestrzeni. „W ramach budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum Lublina. Zupełnie nowy wygląd jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z nowo projektowaną zielenią i małą architekturą zyskają m.in. ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja, oraz Pocztowa” - podkreślają władze miasta.
Sam Dworzec Metropolitalny, jak i jego otoczenie zostało zaprojektowane przez biuro D+M Architects, które w swoich koncepcjach uwzględniło także wyniki konsultacji społecznych. W ten sposób narodziła się spójna wizja dworca, otoczonego prze żywy, zaplanowany z myślą o mieszkańcach kawałek miasta. Plac Dworcowy stanie się deptakiem, ul. 1-go Maja i ul. Młyńska na odcinku Dworcowa/pl. Bychawskich zamienią się w zamienią się w woonerfy, czyli ciągi pieszo-jezdne, na których piesi mają pierwszeństwo przed autami. Część peronowa dworca autobusowego zostanie osłonięta zielonym dachem, który połączony będzie z budynkiem stacji kolejowej.
Dworzec Metropolitalny, choć nade wszystko ma być funkcjonalny, powinien stać się także estetyczną budowlą. Przeszklone elewacje dworca czy dekoracyjny sposób ukształtowania zadaszeń, a także spora ilość zieleni mają nadać temu miejscu przyjazny wyraz. „To kolejna kluczowa inwestycja dla estetycznego zagospodarowania przestrzeni Lublina. Zdegradowany obszar zyska zupełnie nowe oblicze i mam nadzieję, że spełni oczekiwania mieszkańców zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność jak i estetykę” - podkreślał niedawno Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Wg planów budowa Dworca Metropolitalnego w Lublinie rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku, a zakończy się dwa lata później. Koszt inwestycji szacowany jest na 190 mln zł z czego ok. 140 mln zł ma stanowić wsparcie z funduszy Unii Europejskiej.
Źródło: lublin.eu
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...
Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...
Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...
Znamy wyniki głosowania intern...
Architektura czasów PRL wzbudz...
Wydział Architektury Politechn...
To już drugie podejście do prz...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz