Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Dworzec Metropolitalny – tak będzie wyglądał

 

Czas czytania: ~2 min


Dworzec Metropolitalny w Lublinie ma skupić w jednym miejscu komunikację kolejową i autobusową. Ale inwestycja ma na celu nie tylko wzniesienie nowoczesnego budynku dworca wraz z peronami i nowym układem drogowym. Wokół powstać ma przyjazna mieszkańcom przestrzeń publiczna.

 

E0YkjJ1jjYLfTFKXw0CJMhzDkwm38KvNw8DjXvcZkRa3HTuqiqoKCo0SKhbd_dworzec-metropolitalny-widok-od-pkpjpg.jpg

Dworzec Metropolitalny w Lublinie ma być inwestycją, która ułatwi życie mieszkańców, ale wpłynie też pozytywnie na cały fragment miasta. Nie będzie to bowiem tylko inwestycja infrastrukturalna, połączy też w sobie funkcje komunikacyjne z dobrą architekturą – podobnie, jak miało to miejsce m.in. we Wrocławiu czy Solcu Kujawskim.

 

Projekt Dworca Metropolitalnego w Lublinie wyłoniono w drodze wieloetapowej procedury. Najpierwsz powstały liczne projekty architektoniczne, z nich wybrano dwa najlepsze, które następnie poddano konsultacjom społecznym. W ten sposób, niejako z połączenia tych dwóch wizji z oczekiwaniami mieszkańców, narodziła się ostateczna koncepcja tej przestrzeni. „W ramach budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum Lublina. Zupełnie nowy wygląd jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z nowo projektowaną zielenią i małą architekturą zyskają m.in. ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja, oraz Pocztowa” - podkreślają władze miasta.

DbUqovXRZ22qZT4lI6f7XD5j4d74beXouudb6o6Qm7vfQFJYjR4ABQPtFcrV_dworzec-metropolitalny-peronyjpg.jpg

Sam Dworzec Metropolitalny, jak i jego otoczenie zostało zaprojektowane przez biuro D+M Architects, które w swoich koncepcjach uwzględniło także wyniki konsultacji społecznych. W ten sposób narodziła się spójna wizja dworca, otoczonego prze żywy, zaplanowany z myślą o mieszkańcach kawałek miasta. Plac Dworcowy stanie się deptakiem, ul. 1-go Maja i ul. Młyńska na odcinku Dworcowa/pl. Bychawskich zamienią się w zamienią się w woonerfy, czyli ciągi pieszo-jezdne, na których piesi mają pierwszeństwo przed autami. Część peronowa dworca autobusowego zostanie osłonięta zielonym dachem, który połączony będzie z budynkiem stacji kolejowej.

 

Dworzec Metropolitalny, choć nade wszystko ma być funkcjonalny, powinien stać się także estetyczną budowlą. Przeszklone elewacje dworca czy dekoracyjny sposób ukształtowania zadaszeń, a także spora ilość zieleni mają nadać temu miejscu przyjazny wyraz. „To kolejna kluczowa inwestycja dla estetycznego zagospodarowania przestrzeni Lublina. Zdegradowany obszar zyska zupełnie nowe oblicze i mam nadzieję, że spełni oczekiwania mieszkańców zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność jak i estetykę” - podkreślał niedawno Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.


Wg planów budowa Dworca Metropolitalnego w Lublinie rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku, a zakończy się dwa lata później. Koszt inwestycji szacowany jest na 190 mln zł z czego ok. 140 mln zł ma stanowić wsparcie z funduszy Unii Europejskiej.

 

Źródło: lublin.eu


Podepnij swój artykuł

tagi

Projekty Architektoniczne

Trzy nowe stacje metra w Warszawie
Trzy nowe stacje metra w Warszawie

Od 4 kwietnia 2020 roku warszawskie metro jest dłuższe o 3,4 km i o trzy stacje: Płocka, Młynów i Ks ...

Webinarium H+H: System Budowy H+H w świecie BIM
Webinarium H+H: System Budowy H+H w świecie BIM

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie dla architektów, studentów, wykonawców i wszystkich zainteresowany ...

Webinarium Stiebel Eltron: Gruntowe pompy ciepła dla budownictwa jednorodzinnego
Webinarium Stiebel Eltron: Gruntowe pompy ciepła dla budownictwa jednorodzinnego

Zapraszamy na bezpłatne szkolenie dla architektów, firm inżynierskich (instalacyjnych) projektantów ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera