Dworzec Metropolitalny – tak będzie wyglądał
Data dodania: 11.05.2018 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 11.05.2018 Czas czytania: ~ 2 min
Dworzec Metropolitalny w Lublinie ma skupić w jednym miejscu komunikację kolejową i autobusową. Ale inwestycja ma na celu nie tylko wzniesienie nowoczesnego budynku dworca wraz z peronami i nowym układem drogowym. Wokół powstać ma przyjazna mieszkańcom przestrzeń publiczna.
Dworzec Metropolitalny w Lublinie ma być inwestycją, która ułatwi życie mieszkańców, ale wpłynie też pozytywnie na cały fragment miasta. Nie będzie to bowiem tylko inwestycja infrastrukturalna, połączy też w sobie funkcje komunikacyjne z dobrą architekturą – podobnie, jak miało to miejsce m.in. we Wrocławiu czy Solcu Kujawskim.
Projekt Dworca Metropolitalnego w Lublinie wyłoniono w drodze wieloetapowej procedury. Najpierwsz powstały liczne projekty architektoniczne, z nich wybrano dwa najlepsze, które następnie poddano konsultacjom społecznym. W ten sposób, niejako z połączenia tych dwóch wizji z oczekiwaniami mieszkańców, narodziła się ostateczna koncepcja tej przestrzeni. „W ramach budowy Zintegrowanego Centrum Komunikacyjnego zostaną przebudowane istniejące oraz wybudowane nowe ulice w centrum Lublina. Zupełnie nowy wygląd jezdni, chodników, ścieżek rowerowych wraz z nowo projektowaną zielenią i małą architekturą zyskają m.in. ulice: Młyńska, Gazowa, Krochmalna, Dworcowa, 1-go Maja, oraz Pocztowa” - podkreślają władze miasta.
Sam Dworzec Metropolitalny, jak i jego otoczenie zostało zaprojektowane przez biuro D+M Architects, które w swoich koncepcjach uwzględniło także wyniki konsultacji społecznych. W ten sposób narodziła się spójna wizja dworca, otoczonego prze żywy, zaplanowany z myślą o mieszkańcach kawałek miasta. Plac Dworcowy stanie się deptakiem, ul. 1-go Maja i ul. Młyńska na odcinku Dworcowa/pl. Bychawskich zamienią się w zamienią się w woonerfy, czyli ciągi pieszo-jezdne, na których piesi mają pierwszeństwo przed autami. Część peronowa dworca autobusowego zostanie osłonięta zielonym dachem, który połączony będzie z budynkiem stacji kolejowej.
Dworzec Metropolitalny, choć nade wszystko ma być funkcjonalny, powinien stać się także estetyczną budowlą. Przeszklone elewacje dworca czy dekoracyjny sposób ukształtowania zadaszeń, a także spora ilość zieleni mają nadać temu miejscu przyjazny wyraz. „To kolejna kluczowa inwestycja dla estetycznego zagospodarowania przestrzeni Lublina. Zdegradowany obszar zyska zupełnie nowe oblicze i mam nadzieję, że spełni oczekiwania mieszkańców zarówno jeśli chodzi o funkcjonalność jak i estetykę” - podkreślał niedawno Krzysztof Żuk, prezydent Lublina.
Wg planów budowa Dworca Metropolitalnego w Lublinie rozpocznie się na przełomie 2019 i 2020 roku, a zakończy się dwa lata później. Koszt inwestycji szacowany jest na 190 mln zł z czego ok. 140 mln zł ma stanowić wsparcie z funduszy Unii Europejskiej.
Źródło: lublin.eu
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Na początku września 2024 roku prawomocne pozwolenie na budowę otrzymał jeszcze niedawno bardzo kont ...
W czerwcu 2024 roku zakończyła się budowa kameralnego osiedla wolnostojących domów, położonego nad Z ...
Hasłem przewodnim drugiej edycji naszej konferencji Medycyna w architekturze będzie projektowanie pr ...
Na początku września 2024 roku...
3 października spółka dewelope...
Fotowoltaika na dachach płaski...
120 apartamentów ma powstać w...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz