Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


aLL Design dla Toronto

 

Czas czytania: ~ 1 min


aLL Design, czyli pracownia współtworzona przez zmarłego przed kilku dniami Willa Alsopa, stworzyła projekt dwóch (z sześciu) stacji nowej sieci transportu miejskiego w Toronto. Stacje noszą nazwy Pioneer Village i Finch West, a architekci z aLL Design opracowali je we współpracy z firmą The Spadina Group Associates (TSGA).

 

z4boG9HthAiqmgJcU4xnjaevDYFu11CENznHpDNlWXZo4CYZ7DG9cm33R9cR_metro-stations-in-toronto01jpg.JPG
WV0g2yK22JxvdMkGlPTrCwgqsxBtq1WTNX7prAsFg1bnfMcVeIKxcBvkehdL_metro-stations-in-toronto02jpg.jpg

aLL Design podjęło się nadania materialnej formy stacji Pioneer Village i Finch West, lokalnej linii kolejki, która dziennie obsługuje 20 tysięcy pasażerów oraz dworca autobusowego. Utrudnieniem przy projektowaniu był niewątpliwie fakt, że stacja ta miała być zintegrowana z dworcami autobusowymi i parkingami, tworząc z nimi swoiste centra przesiadkowe.

bsT4yWYXo2TpnUlkosZy06rA2MUHSGCcfsbIfvbTOxvMzOuVCRRcOKa1MnDu_metro-stations-in-toronto03jpg.jpg
HNuCzOd9YRGO6ptNWDNeT30UgQGtId0vC2ikEwpPl2ogmzatp33RtRITBCHB_metro-stations-in-toronto04jpg.jpg

Stacja wg aLL Design otrzymała formę dwóch zupełnie różnych pawilonów, stanowiących wejścia do rozległej części podziemnej. Oba pawilony wejściowe otrzymały ekspresyjne, oryginalne formy – wszystko po to, aby przyciągnąć uwagę. Bo stacja miała się, w zamyśle autorów, stać miejscem spotkań, miała wyznaczyć przestrzeń publiczną, a nie być tylko miejscem związanym z transportem.

2l6IdKOto77MLj6gIKgDuJ5XaaWgyNxkFCYtwD9TXs3Zk8at5rcQfJTRt05p_metro-stations-in-toronto05jpg.jpg
3YWsjwzURZzOAnefxSVscznn82Bz7wjz6Mtvb9X926wpWj8l2lEWBqyWksy1_metro-stations-in-toronto06jpg.jpg

aLL Design jeden z pawilonów wejściowych ukształtowało na wzór… greckiej świątyni. Architekci mówią, że kreując formę przypominającego kształtem tubę z uproszczoną kolumnadą budynku sięgnęli po wzory z architektury starożytnej Grecji. Pawilon zbudowali z użyciem cortenu, szkła, a także wprowadzając do jego architektury kolor – charakterystyczny, czerwono-bordowy.

Corten oraz kolor brodo pojawiają się także w pawilonie dworca autobusowego, który jest znacznie bardziej rozległy. Przeszklony hol kasowy nakryto łamanym, rzeźbiarsko ukształtowanym dachem, który w całości pokryto zielenią. Uzupełniają go surowe, betonowe słupy oraz betonowa, polerowana posadzka. We wnętrzu znalazła się także świetlna artystyczna instalacja, stworzona przez studio realities:united z Berlina.

 

Foto: all-worldwide.com


Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

tagi

Realizacje Zagraniczne

Drewniane biuro
Drewniane biuro

18 miesięcy ma zająć budowa drewnianego biurowca w Warszawie. Właśnie rozpoczyna się realizacja tej ...

Obiekt wielofunkcyjny w kamieniołomie
Obiekt wielofunkcyjny w kamieniołomie

Zamknięty kamieniołom w gminie Gołcza, leżącej na terenie województwa małopolskiego, zyskał nowe, ni ...

Konferencja Medycyna w architekturze. Nowe trendy w projektowaniu szpitali i obiektów medycznych II edycja
Konferencja Medycyna w architekturze. Nowe trendy w projektowaniu szpitali i obiektów medycznych II edycja

Hasłem przewodnim drugiej edycji naszej konferencji Medycyna w architekturze będzie projektowanie pr ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Kubatura
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera