Rozbudowa Glenstone Museum wg Thomasa Phifera
Data dodania: 27.09.2018 Czas czytania: ~ 1 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 27.09.2018 Czas czytania: ~ 1 min
Glenstone Museum – to placówka kulturalna, związana ze sztuką współczesną. Założona przez prywatnych fundatorów w 2006 roku, powstała w Potomacu, niedaleko Waszyngtonu. Dużym walorem muzeum była nie tylko jego kolekcja, ale również otaczający krajobraz – pastwisk, łąk i lasów. Niedawno podjęto decyzję, aby muzeum rozbudować.
Właściciele Glenstone Museum projekt architektoniczny rozbudowy muzeum powierzyli nowojorskiemu architektowi, Thomasowi Phiferowi, znanemu dobrze w Polsce – to autor ostatniego projektu stołecznych gmachów Muzeum Sztuki Nowoczesnej i Teatru TR Warszawa, który wciąż nie może doczekać się realizacji.
Rozbudowa Glenstone Museum wg Thomasa Phifera – to raczej założenie krajobrazowe niż projekt architektoniczny. Taki był zamiar inwestorów, którzy chcieli stworzenia przestrzeni wciągającej widza, a jednocześnie takiej, w której natura i sztuka się przenikają, tworząc właściwie jedną całość.
Thomas Phifer dla Glenstone Museum stworzył więc kompozycję niewielkich brył architektonicznych, zgrupowanych nieregularnie wokół centralnego dziedzińca. Kolejne pawilony scalono przeszklonymi łącznikami, same ich bryły wykonano z betonowych prefabrykatów – klocków, których łączenia są jedynym detalem w tej surowej, ultra-prostej architekturze.
W projekcie architektonicznym Glenstone Museum wg Thomasa Phifera bryły architektoniczne są ważne tak samo jak krajobraz. Tu jasne, minimalistyczne, betonowe pawilony otacza woda i pojawiająca się na tafli stawów wodna roślinność. Wizję krajobrazu zaprojektowało biuro Peter Walker and Partners, które opracowało nie tylko zbiorniki wodne, ale i niskie pagórki i zieleńce, otaczające Glenstone Museum.
Rozbudowa Glenstone Museum wg Thomasa Phifera – to niezwykła, hipnotyzująca przestrzeń, która z jednej strony stanowi subtelną oprawę dla dzieł sztuki, z drugiej jednak jest jakością sama w sobie. Połączenie surowych, geometrycznych brył w malowniczym krajobrazem daje wyciszenie po kontakcie z nierzadko bardzo ekspresyjnymi dziełami sztuki.
Foto: Iwan Baan, thomasphifer.com, archinect.com
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...
Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...
Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...
Na chwilę przed wielkanocnymi...
Wśród zabytkowej, historycznej...
Dom w Tomaszkowie koło Olsztyn...
Midori to japońskie słowo okre...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz