II linia metra – siła w prostocie
Data dodania: 22.05.2019 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 22.05.2019 Czas czytania: ~ 2 min
W Warszawie trwa budowa 15 kilometrów tuneli i 14 stacji metra. Druga linia podziemnej kolejki budowana jest jednocześnie w dwóch kierunkach – na Pragę i na Wolę. Trzy stacje kierunku Targówek są już prawie gotowe, w najbliższych miesiącach mają być oddane do użytku.
Trzy stacje metra – Szwedzka – Targówek Mieszkaniowy – Trocka – są prawie gotowe. Warszawski ratusz ujawnił ich zdjęcia, można je było także zwiedzić m.in. podczas Nowy Muzeów. Zarówno pawilony wejściowe, jak i wnętrza stacji, wybrane w drodze konkursu architektonicznego będą się znacząco różniły od tych, które już służą pasażerom (wnętrze metra).
Wg wskazania rozstrzygniętego kilka lat temu konkursu architektonicznego stacje drugiej linii metra na Pradze projektuje firma ILF Consulting Engineers Polska. Wg ich projektu architektonicznego stacje odznaczają się prostotą i klarownością formy. Geometryczne wejścia wyposażone w duże przeszklenia estetycznie znajdują się na drugim biegunie względem efekciarskich „motyli”, topornych konstrukcji z kolorowego szkła, które stanowią wejścia do stacji II linii metra w śródmieściu. Pawilony wejściowe na Targówku może nie będą rzucały się w oczy, ale też nie będą powiększały chaosu w przestrzeni miasta.
Według podawanych przez stołeczny ratusz danych, Na odcinku II linii metra od stacji Szwedzka do Trockiej tunele są średnio zagłębione 14 metrów pod ziemią. Przekazane do odbioru w maju trzy stacje metra na Targówku łączą tunele z torami długości 3 135,4 m (prawy) i 3155,3 m (lewy). Wg zapewnień inwestora, zaawansowanie prac na Targówku sięga 90 procent i oddanie stacji do użytku planowane jest w ciągu najbliższych miesięcy. Nieco wolniej idzie budowa odcina II linii metra w Woli – tu trzy stacje: Księcia Janusza, Młynów i Płocka mają być oddane do użytku do końca 2020 roku.
Lokalizacja: Warszawa - Targówek
Inwestor: miasto stołeczne Warszawa
Projektanci: ILF Consulting Engineers Polska.
Wykonawca: Astaldi
Projekt: 2016
Realizacja: 2016-2019
Kubatura stacji: Stacja Szwedzka - 62 674 m3, Targówek Mieszkaniowy - 105 553 m3, Szwedzka - 227 372 m3
Kwota kontraktu: 1 066 741 483 zł brutto
Źródło: um.warszawa.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...
Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...
Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...
Znamy wyniki głosowania intern...
Architektura czasów PRL wzbudz...
Wydział Architektury Politechn...
To już drugie podejście do prz...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz