Poetycka przebudowa obiektu z lat 60.
Data dodania: 27.07.2020 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 27.07.2020 Czas czytania: ~ 2 min
Podobnych budynków powstało w latach 60. w Europie bardzo wiele. Zespoły prostych, częściowo prefabrykowanych brył o pawilonowym układzie budowano w dużych i małych miastach, na osiedlach, bo pasowały do każdego rodzaju zabudowy, były funkcjonalne, uniwersalne. Z czasem straciły nieco swoich walorów, postarzały się. Dla niektórych jednak udało się opracować projekty modernizacji.
Tak właśnie stało się ze skomponowaną z kilku brył pawilonową konstrukcją w Turynie. Zarządzający budynkiem uznali, że jego otwarty charakter, dopasowana do okolicy skala, łatwy do aranżacji układ doskonale odpowiadają cechom, jakie powinien mieć budynek szkolny. Zdecydowano się na renowację i modernizację obiektu.
Projekt architektoniczny modernizacji budynku powierzono pracowni BDR bureau. Architekci stworzyli koncepcję zupełnie nowego układu przestrzennego budynku, a także zmiany jego wyglądu. Ceglano-betonowe elewacje zmieniły kolor, teren szkoły uzupełniono zielenią, którą silniej zintegrowano z budynkiem.
W projekcie architektonicznym ważniejszy niż kolor elewacji był jednak układ przestrzenny. Architekci zdecydowali, aby wejście główne do szkoły stworzyć tam, gdzie wcześniej znajdowało się zaplecze budynku – twórcom szkoły zależało bardzo na tym, by szkoła już samą swoją bryłą symbolizowała otwartość – znajdujące się wcześniej na tyłach części budynku łatwiej było „otworzyć” na otoczenie. Wyposażono je dodatkowo w balkony i tarasy, a także w zieleń, której w starych częściach włoskich miast zwykle brakuje.
Budowla posiada liczne przejścia, łączniki, schody – te wszystkie elementy także pasowały do wizji budowli otwartej, zachęcającej do zbliżenia się do niej i przenikającej się z przestrzenią miasta, wszystkie więc nie tylko zachowano, ale wizualnie podkreślono ich rangę. Dziedzińce i placyki pomiędzy bryłami i przed budynkiem służą każdemu – na paterze szkoły powstało centrum lokalne dla wszystkich mieszkańców z okolicy, te przestrzenie wokół szkoły są dobrym miejscem spotkań i rozmów.
Zdjęcia: Simone Bossi, Francesca Cirilli
Źródło: bdrbureau.com
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Modernizacja Obiektu , Realizacje Zagraniczne , Obiekty Zagraniczne
Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...
Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...
Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...
Na chwilę przed wielkanocnymi...
Wśród zabytkowej, historycznej...
Dom w Tomaszkowie koło Olsztyn...
Midori to japońskie słowo okre...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz