Rusza budowa dworca Warszawa Zachodnia
Data dodania: 30.07.2020 Czas czytania: ~1 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 30.07.2020 Czas czytania: ~1 min
Dworzec Warszawa Zachodnia w swoim obecnym wcieleniu już dawno nie spełnia wymogów, jakie współcześnie stawiamy tego typu obiektom. Jest zaniedbany i niefunkcjonalny, choć codziennie korzystają z niego tysiące pasażerów tak kolei, jak i autobusów. Już kilka lat temu zapadła decyzja, że stację należy przebudować. Ten plan właśnie zaczyna być wcielany w życie.
W ostatniej dekadzie dziesiątki polskich dworców zmieniło swój wygląd. Wszystko zaczęło się przed Mistrzostwami EURO 2012, ale ten trend dopasowywania funkcji i wyglądu stacji do ducha XXI wieku trwa nadal. Rozstrzygane są konkursy na nowe obiekty (w miejscu rozebranych starych), istniejące bryły są przebudowywane lub remontowane. Mamy już dworce o wielkiej skali (zobacz dworzec Łódź Fabryczna) i takie, które oferują coś więcej niż tylko kasę biletową (zobacz dworzec w Rudzie Śląskiej).
Już wkrótce do grona nowych stacji kolejowych dołączy Warszawa Zachodnia. Stary dworzec zastąpią nowe bryły. Zmianie ulegnie właściwie każdy element dworcowego kompleksu orz towarzyszących mu funkcji: przejście podziemne, hala dworca, zadaszenie peronów, kładka, przystanki tramwajowe, mała architektura, plac dworcowy. Obok stanie ponadto budynek wielofunkcyjny.
Warszawa Zachodnia to największa w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Na dobę przejeżdża przez nią średnio około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych. Po powstaniu jej nowego wcielenia stacja ma być najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Projekt architektoniczny nowej stacji powstał w pracowni DWAA Architekci. To oni zaproponowali formy zadaszeń peronów, układ schodów, wind, kładek, przejścia podziemnego. Wszystko ma być utrzymane w jasnych kolorach i mieć nowoczesny wyraz.
Lokalizacja: Warszawa, Aleje Jerozolimskie
Inwestor: PKP PLK S.A., Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.
Generalny architekt: DWAA Architekci
Generalny projektant: Torprojekt
Wykonawca: Budimex SA
Projekt: 2017-2019
Planowana realizacja: 2023
Koszt inwestycji: 1,9 miliarda złotych
Źródło: dwaa-architekci.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
High House to wynik gruntownej renowacji pięciometrowej szerokości miejskiej szeregówki na przedmieś ...
W epoce koncepcji Medycyny opartej na wartościach (Value Based Healthcare VBC) zainicjowanej przez h ...
Dewzrost to pojęcie, które od dawna już definiuje myślenie, którego celem jest alternatywne ukierunk ...
Modern Mokotów – to nazwa osie...
Konkurs „Architektura Roku Woj...
Trwa konkurs Fasada Roku 2023....
„Dzielnica leczniczo-rehabilit...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz