Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


SKYSAWA - nowy drapacz chmur w Warszawie

 

Czas czytania: ~ 4 min


W okolicy warszawskiego Ronda ONZ, przy ul. Świętokrzyskiej 36 powstaje nowy drapacz chmur SKYSAWA. Budynek ten będzie jednym z pierwszych biurowców bezpośrednio połączonych ze stacją drugiej linii metra. Systemy aluminiowych konstrukcji okiennych i fasadowych dla budynku dostarcza ALUPROF.

 

Projekt budynku SKYSAWA

W bezpośredniej okolicy takich budynków jak Pałac Kultury i Nauki czy Rondo 1 powstaje SKYSAWA. - Nazwa budynku łączy niebo, do którego obiekt nawiązuje swoją wysokością, oraz Sawę - naszą legendarną syrenkę, która wraz z Warsem założyła to miasto – mówi Elżbieta Dziubak, Generalny Architekt ALUPROF SA.

 

Kompleks dwóch budynków, będący flagową inwestycją Polskiego Holdingu Nieruchomości, będzie jedną z najatrakcyjniejszych nieruchomości komercyjnych w tej części Europy. Za koncepcję architektoniczną odpowiada PBPA (Polsko Belgijska Pracownia Architektury Sp. z o.o.). Zachętą dla przyszłych najemców, oprócz prestiżowej i doskonale skomunikowanej lokalizacji, będzie szereg udogodnień i rozwiązań technologicznych. Bogata oferta usług i gastronomii dostępna będzie zarówno w samym kompleksie, jak i w jego najbliższej okolicy.

Projekt budynku SKYSAWA

Projekt budynku klasy premium

SKYSAWA zaprojektowano jako kompleks dwóch biurowców klasy A, które spełniają najwyższe wymagania stawiane budynkom komercyjnym. Budynek „A” będzie miał 9 naziemnych i 3 podziemne kondygnacje i dostarczy najemcom około 10 tys. m2 powierzchni biurowej. Budynek „B”, czyli 155-metrowa wieża to 40 naziemnych pięter i prawie 25 tys. m2 do zagospodarowania. Kaskadowa bryła będzie najlepiej widoczna od strony skrzyżowania ulic Świętokrzyskiej i Emilii Plater. Elewację kompleksu od strony ulicy Świętokrzyskiej i alei Jana Pawła stanowić będą przeszklenia poprzecinane w pionie wąskimi, aluminiowymi profilami.

Do wykonania powłoki zewnętrznej obiektu zostaną użyte dwa rodzaje systemów fasad aluminiowych: słupowo-ryglowy MB-SR60N EFEKT i elementowy MB-SE81 SkyS.

 

Zewnętrzne ściany SKYSAWA do wysokości 9-tej, technicznej kondygnacji w całym kompleksie, zostaną zbudowane w oparciu o system fasady słupowo-ryglowej ALUPROF MB-SR60N EFEKT. To rozwiązanie pozwala na stosowanie szyb o dużych gabarytach, uzyskanie gładkiej, szklanej powierzchni elewacji i realizowanie najbardziej śmiałych wizji architektów przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych parametrów termoizolacji, szczelności, obciążenia na wiatr i innych właściwości, wymaganych przez nowoczesne zrównoważone budownictwo.

 

Zaprojektowany na potrzeby części wysokiej budynku „B” indywidualny system fasady elementowej MB-SE81 SkyS, jest rozwiązaniem odpowiadającym specyfice i oczekiwaniom konstrukcyjnym oraz montażowym, dedykowanym dla tego konkretnego obiektu. Przeznaczeniem takiego typu ścian osłonowych są realizacje obiektowe, w których do podstawowych wymogów należy szybki montaż oraz wyeliminowanie rusztowań zewnętrznych podczas prac budowlanych. Taka metoda nierzadko jest jedynym wyjściem podczas budowy wieżowców w zatłoczonych centrach miast. Profile nośne są w tym systemie zlicowane od strony wewnętrznej fasady, natomiast od strony zewnętrznej uzyskuje się elewację podzieloną szczelinami o stałej szerokości 38 mm w pionie i 29 mm w poziomie. Od zewnątrz zostają także podkreślone pionowe połączenia kwater za pomocą ozdobnych profili aluminiowych. Szkło jest mocowane za pomocą spoiwa konstrukcyjnego wg technologii SSG, co pozwala na budowę elewacji o widoku całoszklanym. System MB-SE81 SkyS będzie zamontowany w budynku B od kondygnacji technicznej wzwyż.

Projekt budynku SKYSAWA

Dogodna lokalizacja budynku

Niewątpliwym atutem inwestycji, oprócz jej doskonałej lokalizacji, będzie bezpośrednie połączenie budynku ze stacją drugiej linii metra – Rondo ONZ. SKYSAWA to jeden z pierwszych obiektów biurowych, w których zdecydowano się na takie rozwiązanie. Generalny wykonawca kompleksu, spółka PORR, rozpoczęła już prace przygotowawcze do budowy podziemnego korytarza łączącego poziom -2 budynku „A” SKYSAWA ze stacją metra.

 

Budowa przejścia już się rozpoczęła – łącznik znajdzie się pod chodnikiem zbiegu ul. Świętokrzyskiej z al. Jana Pawła II. Aktualnie trwają naziemne prace inwetaryzacyjne, które poprzedzają wykonanie wykopu i stropu przejścia. Ten etap realizacji potrwa do końca roku.

Projekt budynku SKYSAWA

Zrównoważone budownictwo

Jak podają źródła, Inwestor, Polski Holding Nieruchomości planuje certyfikację obiektu w systemie wielokryterialnym budownictwa zrównoważonego BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) na poziomie Outstanding. To najwyższy z możliwych poziomów tego świadectwa, zarezerwowany dla grupy najbardziej przyjaznych środowisku i zaawansowanych technologicznie budynków komercyjnych, stanowiących mniej niż 1% wszystkich realizacji. Dotychczas budynek „A” inwestycji SKYSAWA otrzymał certyfikat BREEAM Interim (przyznawany na etapie projektowym) na poziomie Outstanding. Budynek ten znalazł się także wśród pięciu inwestycji z całej Europy z nominacją do BREEAM Awards 2020.

 

Budowa SKYSAWA rozpoczęła się w czerwcu 2019 roku i zgodnie z harmonogramem inwestycji budynek „A” ma być gotowy w trzecim kwartale 2021 r. Zakończenie budowy wieży budynku „B” zaplanowano na trzeci kwartał 2022 r.  

 

Źródło: Aluprof


Podepnij swój artykuł

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

tagi

Fasada , Technologie , Projekt Budynku

Antonio Gaudi będzie świętym?
Antonio Gaudi będzie świętym?

Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...

Internauci zdecydowali. Znamy zwycięzców głosowania w plebiscycie Polska Architektura XXL 2024
Internauci zdecydowali. Znamy zwycięzców głosowania w plebiscycie Polska Architektura XXL 2024

Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...

Ceglane dworce odzyskują blask
Ceglane dworce odzyskują blask

Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Technologie
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera