Nowe stacje kolejowe wg Torprojekt i Kuryłowicz & Associates
Data dodania: 28.04.2021 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 28.04.2021 Czas czytania: ~ 2 min
Konsorcjum Torprojekt i Kuryłowicz & Associates weźmie udział w dużym projekcie modernizacji warszawskiej linii średnicowej. 8 kwietnia 2021 roku podpisało umowę z inwestorem w tym przedsięwzięciu, spółką PKP Polskie Linie Kolejowe. Prace na odcinku pomiędzy dworcami Warszawa Wschodnia i Warszawa Zachodnia mają potrwać do 2029 roku.
Stacja Warszawa Ochota
Warszawa Ochota
Nowe stacje kolejowe wg Kuryłowicz & Associates i Torprojekt pojawią się pomiędzy stacją Warszawa Wschodnia, która przeszła metamorfozę tuż przed mistrzostwami Euro 2012 i Warszawa Zachodnia, której przebudowa właśnie trwa. Na linii średnicowej PKP zaplanowało wyłączenie z obsługi ruchu pasażerskiego przystanku Powiśle, za to zbudowanie na trasie pociągów dwóch całkiem nowych stacji - przy rondzie de Gaulle’a oraz przy Wybrzeżu Kościuszkowskim (w pobliżu ulicy Solec). Ale na tym nie koniec – projekt obejmuje jeszcze więcej działań związanych z linią średnicową.
Stacja Warszawa Śródmieście
Stacja Warszawa Wschodnia
Modernizacja warszawskiej linii średnicowej to najważniejsza inwestycja kolejowa w aglomeracji warszawskiej w ciągu ostatnich dekad. Jej celem jest zwiększenie przepustowości ruchu kolejowego i stworzenie mieszkańcom Warszawy korzystniejszych warunków komunikacji w ścisłym centrum stolicy. Ale nie tylko. W opracowanym przez Kuryłowicz & Associates i Torprojekt projekcie znajduje się na przykład budowa… parku lineranego. Jak piszą projektanci: „Park mógłby znajdować się częściowo nad modernizowaną linią, jak też w jej najbliższym otoczeniu. Swój początek miałby nad fragmentarycznie przykryty przystankiem Warszawa Ochota, a kończyć mógłby się na przystanku przy rondzie de Gaulle’a. Ciąg ten w naturalny sposób może połączyć się z miejskim układem zieleni”.
Przystanki warszawskiej linii średnicowej
Jednak większość założeń projektu nowych stacji kolejowych wg Kuryłowicz & Associates i Torprojekt dotyczy form architektury. Poza powstaniem wspomnianych dwóch nowych stacji renowację ma przejść przystanek „Powiśle”, zaś na dworcu Warszawa Wschodnia powstanie hala przykrywająca wszystkie perony, poprawiająca komfort podróżnych i kreująca odpowiedni dla stolicy układ estetyczno-przestrzenny. Duże zmiany czekają także wpisany niedawno do rejestru zabytków przystanek „Śródmieście”. Obecne trzy perony z dwoma torami zastąpią tu dwa perony z czterema torami, a zarazem zostanie odtworzona część oryginalnego wystroju projektu Jerzego Sołtana i Zbigniewa Ihnatowicza, a mozaiki Wojciecha Fangora, dziś ledwo widoczne, zostaną odrestaurowane i wyeksponowane. W tym samym projekcie pojawia się także wyczekiwany od lat łącznik pomiędzy stacją metra Centrum, peronami Śródmieścia a dworcem Centralnym.
Więcej na: torprojekt.pl, srednica.info
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Kilka dni temu papież Franciszek zaaprobował dekret o heroiczności cnót hiszpańskiego architekta Ant ...
Znamy wyniki głosowania internautów w ramach siedemnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. ...
Na chwilę przed wielkanocnymi podróżami świątecznymi prezentujemy kolejne dwa budynki dworcowe, któr ...
Znamy wyniki głosowania intern...
Architektura czasów PRL wzbudz...
Wydział Architektury Politechn...
To już drugie podejście do prz...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz