Korten i miedź pod ziemią
Data dodania: 27.07.2022 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 27.07.2022 Czas czytania: ~ 2 min
Druga linia metra w Warszawie niedawno wydłużyła się o dwie nowe stacje. Noszą nazwy Ulrychów i Bemowo i znajdują się na zachodnim krańcu linii łączącej Pragę z Wolą i Bemowem. Podczas otwarcia dwóch nowych przystanków prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski mówił, że władze miasta szacują, że w ciągu roku skorzysta z nich ponad 40 mln pasażerów.
Stacja metra Bemowo
Stacja metra Bemowo
Metro jeździ przez Warszawę już ponad ćwierć wieku, więc może emocje z nim związane nieco opadły, jednak nie można nie docenić faktu, że kolejne stacje, proste i funkcjonalne, są także wciąż projektowane z architektonicznym pomysłem. Czy to na Pradze, czy na Woli nowe stacje podziemnej kolejki zyskują uznanie w oczach użytkowników nie tylko ze względu na swoją funkcję, ale i wygląd.
Stacja metra Bemowo
Stacja metra Bemowo
Stacja metra Bemowo
W lipcu 2022 roku do tego grona dołączyły stacje Ulrychów i Bemowo. Stacja Ulrychów ma długość 160 metrów i kubaturę 60 272 metrów sześciennych. Wymiary przystanku Bemowo to odpowiednio 459 metrów i 224 586 metrów sześciennych. Warto dodać, że przy okazji budowy obu przystanków w ich okolicy posadzono ponad 300 drzew, 20 tys. krzewów i ponad 1,6 tys. bylin na rabatach.
Stacja metra Ulrychów
Stacja metra Ulrychów
Konsorcjum biur Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński, które odpowiadało za projekt dwóch nowych stacji metra sięgnęło po szlachetne i nietypowe materiały wykończeniowe. Znajdująca się przy ulicy Górczewskiej stacja Ulrychów zyskała ściany zatorowe obłożone płytami z patynowanej miedzi. Wskutek naturalnego procesu utlenienia ich powierzchnia będzie się zmieniać w czasie. Na stacji Bemowo natomiast pojawia się stal korten, która także przechodzi wraz z upływem czasu swoją metamorfozę. Oba materiały mają wyrazisty charakter, a jednocześnie nie są monotonne. Stropy na obu stacjach pokryły miedziane kasetony akustyczne. Obie nowe stacje na zewnątrz zyskały wygląd surowy i prosty – i słusznie, nie w tym wypadku potrzeby budowania kosztownych, efektownych wiat wejściowych, budżet lepiej zapewne oszczędzić na budowę kolejnych stacji. Na teren przystanku Ulrychowo i Bemowo prowadzą proste wiaty ze stali i szkła uzupełnionych murkami z cegły. To funkcjonalność zdecydowała i o ich wyglądzie.
Stacja metra Ulrychów
Stacja metra Ulrychów
Lokalizacja: Warszawa,
Inwestor: Miasto Stołeczne Warszawa
Projekt architektoniczny: konsorcjum biur Metroprojekt i AMC Andrzej M. Chołdzyński
Wykonawca: Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi
Realizacja: 2021
Źródło: um.warszawa.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Warszawa odzyskała teren sportowo-rekreacyjny. Właśnie zakończył się pierwszy etap remontu od lat zd ...
W ukryciu, wśród drzew holenderskiego Parku Narodowego De Hoge Veluwe, powstał niewielki dom wakacyj ...
Na przedmieściach Poznania powstało duży dom jednorodzinny, który oferuje przestrzeń pełną prywatnoś ...
Na słynnym Osiedlu Tysiąclecia...
Już 10 maja zostanie oficjalni...
W bezpośrednim sąsiedztwie bar...
Znamy wyniki głosowania intern...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz