Rdzawy most dla pieszych
Data dodania: 02.04.2024 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 02.04.2024 Czas czytania: ~ 2 min
Bez wielkich uroczystości i przecinania wstęgi, 28 marca 2024 roku w Warszawie została oddana do użytku kładka pieszo-rowerowa nad Wisłą. Ma 452 metrów długości i łączy wiślane bulwary po lewej stronie rzeki z Pragą, dokładnie z ulicą Okrzei. Z jednego brzegu Wisły na drugi można nią przejść w sześć minut, ale na moście da się spędzić o wiele więcej czasu za sprawą licznych siedzisk, z których można kontemplować panoramę obu brzegów rzeki.
Budowa kładki trwała dwa lata, prace rozpoczęto w styczniu 2022 roku, w październiku budowany z obu stron rzeki jednocześnie obiekt został scalony. Na Wielkanoc 2024 roku weszli na kładkę pierwsi piesi. Na pewno przyczyniła się do tego piękna, prawie letnia pogoda, ale błyskawicznie kładka stała się główną atrakcją Warszawy i najbardziej zatłoczonym miejscem w mieście. Mieszkańcy stolicy masowo udali się zobaczyć z bliska nową spacerową atrakcję swojego miasta.
Rozciągnięty między ulicami Karową i Okrzei most wspiera się na siedmiu podporach z żelbetu. Na lewym brzegu, przed ostatnim filarem, przeprawa poszerza się na dwie rampy, które zostały przerzucone nad bulwarami na wysokości chodnika Wybrzeża Kościuszkowskiego. Most został wykonany ze stali pokrytej farbą, która imituje kolor kortenu – wszystko po to, by obiekt wytrzymał wilgotność nad rzeką. W dwóch miejscach most załamuje się - w „zagięciach” konstrukcja jest znacznie szersza, aby można się było bezpiecznie zatrzymać.
Przeprawa ma być impulsem do zmian, szczególnie po prawej stronie rzeki. „Przybliżyła” Pragę do śródmieścia, bo prowadzi wprost na oś jednej z praskich ulic, która do tej pory była zasłonięta zielonym brzegiem rzeki. W jego sąsiedztwie rośnie od lat Port Praski, duża inwestycja deweloperska, ale i sama ulica Okrzei się zmienia - posiada uchwalony plan zagospodarowania przestrzennego i już niedługo ma się tu pojawić więcej zieleni, ma powstać również infrastruktura rowerowa oraz nowe – szersze i wygodne chodniki oraz mała architektura.
Most pieszo-rowerowy został zaprojektowany przez warszawską pracownię Schuessler Plan – na podstawie pracy magisterskiej Małgorzaty Dembowskiej – napisanej pod kierunkiem prof. Ewy Kuryłowicz na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej.
Zdjęcia: Ewelina Lach, Cezary Warś
Źródło: um.warszawa.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Kładka , Kładka Pieszo Rowerowa , Przestrzeń Publiczna , Przestrzeń Mijeska
Bardzo często słyszy się dziś o modernizacjach istniejących budynków, obiektów poprzemysłowych, zaby ...
Hasłem czwartej edycji konferencji Architektura o niskim śladzie węglowym był Low tech - high tech. ...
Hasłem przewodnim drugiej edycji naszej konferencji Medycyna w architekturze będzie projektowanie pr ...
Dostępna przez cały rok czy ty...
Maszyny ogrodnicze i narzędzia...
Wejście i wjazd to kluczowe st...
„Dotychczasowa forma placu nie...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz