Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Naj! Dubaj

 

Czas czytania: ~ 2 min


lI6KYw4zLkIA6Bc3ZwSwMbOh03rZi2av7JUstsUZDjzluesXcm6WfSOZqAM4_al-burj-2.JPG
Pomimo tego, że jego projekt trzymany jest w tajemnicy i nikt do końca nie wie jak będzie wyglądał, wieżowiec Al Burj, jest już obecny w mediach na całym świecie. To wszystko przez jego wysokość (ok. 1km), która spowoduje, że będzie nie tylko najwyższym wieżowcem finansowego centrum Dubaju, dzielnicy Madinat Al Arab, ale przede wszystkim najwyższym budynkiem na świecie. Nowa ikona miasta powstanie na sztucznej wyspie. Do budowy tam swoich projektów zostali zaproszeni najbardziej znani architekci, tacy jak Rem Koolhaas, czy Zaha Hadid. Najwyższy wieżowiec świata miała zaprojektować spółka Pei Partnership, jednak pół roku temu inwestor – firma MEED.com powiadomił o zmianie projektanta. Al Burj teraz projektowane jest przez Woods Bagot - biuro posiadające swoje oddziały w Australii, Azji, Środkowym Wschodzie, Europie. Na dostępnych renderingach można zobaczyć, że budynek będzie się składał z trzech wież połączonych podniebnymi mostami, których liczba waha się między 9 i 10. Wieńczyć go będą dwie podwójne iglice. Jedna z wież będzie krótsza niż pozostałe. Mogłoby sie wydawać, że czasy świetności drapaczy chmur już minęły, teraz liczy się tylko zrównoważona architektura, ekologia, ludzkie proporcje, architektura kontekstualna. Czasy, kiedy władza i pieniądze nie muszą się manifestować w luksusowej, widzianej z daleka siedzibie firmy. Takie zmiany zachodzą, ale raczej w krajach tzw. "rozwiniętych", a narzędziem tej zmiany stał się internet. Odkąd zaczęto wykorzystywać go w marketingu i public relations na dużą skalę, okazało się, że utrzymywanie efektownych siedzib nie jest już konieczne i taniej oraz nowocześniej jest uprawiać marketing w internecie. Firmy Ford i Chrysler przeniosły swoje siedziby w Detroit do podmiejskich dzielnic. Podobnie Nike przeniosło się na kampus w Beaverton, a Microsoft do Redmond. Znacząca stała się również rezygnacja firmy Sears z wieżowca o tej samej nazwie, znajdującego się w centrum Chicago. Zupełnie inaczej w krajach azjatyckich i Bliskiego Wschodu, gdzie drapacz chmur, najlepiej najwyższy na świecie, jest nadal narzędziem marketingu napędzanego pachnącymi farbą petrodolarami.
IbO2EyL42iEvOJFV33yhVM3K6MlQRaF2JXSmP41sT0RWIlhQBx3LjF8vcmuo_al-burj.gif

Podepnij swój artykuł

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

tagi

Drewniana rewolucja w centrum Wiednia
Drewniana rewolucja w centrum Wiednia

Nowoczesne budownictwo drewniane w sercu miasta – tak można opisać projekt apartamentu Woody M, zapr ...

Wybierz najlepszą realizację architektoniczną 2024. Zagłosuj w Plebiscycie Polska Architektura XXL.
Wybierz najlepszą realizację architektoniczną 2024. Zagłosuj w Plebiscycie Polska Architektura XXL.

Weź udział w Plebiscycie Polska Architektura XXL 2024 i oddaj swój głos na najlepszą realizację arch ...

Konferencja HoReCa w architekturze
Konferencja HoReCa w architekturze

Pod pojęciem HoReCa w architekturze kryje się wszystko, co wchodzi w zakres usług oraz działań aranż ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Świat
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera