Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Kaszmir na plastrze

 

Czas czytania: ~2 min


OvhXnwnXded50pT6NOLRCdIVXJkESwyEgSxNtAtCV5ZpsvMoNELUAXNW7Vno_lpfosaka.jpg
Świat mody w Osace i Tokio łączą relacje podobne do tych, jakie można zaobserwować w przypadku Los Angeles i Nowego Jorku. W obu miastach lansowany jest zupełnie inny styl życia i obowiązują inne kody ubioru, przy czym w Osace panuje pod tym względem znacznie większa swoboda i dowolność. Właśnie one urzekły francuskiego projektanta mody, Luciena Pellat-Fineta, bo świetnie pasują do tworzonych przez niego kreacji w stylu pop, w których często powtarzają się jego ulubione motywy – czaszki i liście konopii. Na początku grudnia 2009 r. nazywany królem kaszmiru projektant otworzył swój pierwszy sklep w Osace i trzeci w Japonii. Czteropiętrowy butik, który stanął w dzielnicy Shinsaibashi, gotowy był na świąteczne zakupy. Zaprojektowanie sklepu Lucien Pellat-Finet powierzył jednej z czołowych postaci japońskiej architektury – Kengo Kumie, z którym współpracował już wcześniej, otwierając butik w Tokio (w dzielnicy Roppongi). Projektując wnętrza sklepu, znany z zamiłowania do lekkich, naturalnych form, Kuma chciał przede wszystkim oddać naturalność i delikatność kaszmirowej dzianiny. Sięgnął więc po organiczny wzór przypominający swoją budową plaster miodu. Wykonana z giętej sklejki struktura pojawia się we wszystkich wnętrzach – na ścianach i sufitach – tworząc rodzaj przestrzennego ornamentu, a jednocześnie pełniąc utylitarną funkcję regałów, na których eksponowane są drobne przedmioty dekoracyjne i książki. Nieco inaczej zaaranżowana jest położona na najwyższej kondygnacji przestrzeń dla VIP-ów, którą z kolei oplatają białe włókna, przypominającej pnący się po ścianach bluszcz. Chcąc nawiązać do tradycji miejsca, w którym istniała wcześniej kawiarnia, Pellat-Finet i Kuma zdecydowali się przeznaczyć część parteru butiku na niewielką Lucien Pellat-Finet Café. Z niskim sufitem, małym barem, migoczącym światłem świec i zaledwie ośmioma krzesłami, wpisuje się w intymny klimat japońskich knajpek. Menu jest jednak francuskie, a lista dań i napojów to autorski wybór projektanta mody. Podobnie jak cała zawartość sklepu (począwszy od ubrań, akcesoriów i wyposażenia domu po książki), również serwowane jedzenie potraktowane zostało jako element prezentacji i rozpowszechniania stylu życia kreowanego przez firmę LPF.
uOPqHLSZt7EJRZTk2DkKVFnbe0lyEnhObwSRcvoJBe9Q8HJbbhQxWMNLLKMT_lpfosaka-2.jpg
x5zRvAhtbAVEhW401guKh23CEJcULq23sm2XVITf3qlJ5qyC9nOd00LSSDb6_lpfosaka-3.jpg
a5GtaiwWS3oG5OVgIP09p8HizApE7ZxbauBVZCS3CYYLXrx75o2R8Y38BizO_lpfosaka-4.jpg
ezCtF6hz1sL0EkHbgDVARWb4qiSds3wsycp0IjkGBbCnH2EhIOaXolMwk4MZ_lpfosaka-5.jpg
fLl3vD4RNgCG7kby8CcPWSgfXvPt6UnVUCatzScUvTj0m3i18ZnNM0HcQOIk_lpfosaka-6.jpg

Brałeś udział w projekcie? Opowiedz nam swoją historię.

tagi

Prezent od architekta
Prezent od architekta

Architekci nie projektują tylko budynków. Czy to dla odmiany i rozrywki, czy namówieni przez różne f ...

Projekt przedszkola z cegły
Projekt przedszkola z cegły

Wśród realizacji architektonicznych nominowanych w konkursie Brick Award znalazły się obiekty o bard ...

Plebiscyt Polska Architektura XXL 2019 - czekamy na zgłoszenia realizacji
Plebiscyt Polska Architektura XXL 2019 - czekamy na zgłoszenia realizacji

Przed nami dwunasta edycja Plebiscytu Polska Architektura XXL, którego celem jest wspólne architekto ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera