Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Most do nadczasu - Cricoteka w Krakowie

 

Czas czytania: ~1 min


Muzeum Tadeusza Kantora i siedziba Ośrodka Dokumentacji Sztuki Tadeusza Kantora Cricoteka

 

ed7F787tcLFcPxP97C3Fbq56LiBBJKKZxFzHYXwaEW08GHVS4UxQdv6AJ4cG_most-do-nadczasu.jpg

Jeżeli sztuka ma sięgać niemożliwego, jeżeli ma pokazywać ścieżki niecodzienne, to architektura, która ze sztuką ma do czynienia musi także temu eksperymentalnemu duchowi sprostać. Projektantom Cricoteki  udało się to w pełni. To, co nieuchwytne przekształcić na język architektury.

Xlw33c7G0bqdv6NnK3ANwJUy26cUcs2B04bFLsIQkLvripfOVMHea4SgVzBc_most-do-1.jpg

Tadeusz Kantor zajmował się w sztuce przede wszystkim zacieraniem różnic. Pomiędzy aktorem, a widownią, pomiędzy rekwizytem a przedmiotem, pomiędzy teatrem a życiem, pomiędzy przestrzenią sztuki a przestrzenią ulicy. Odświętność sztuki miała się według niego manifestować także w tym, że uświęca to, co zwykłe. Budynek Cricoteki stoi nad brzegiem rzeki, jak drogowskaz i wzywa - chciejcie więcej. Zaprasza do wysiłku, oferuje miejsce, gdzie sztukę można spotkać i się w niej przejrzeć.

Dalsza część artykułu w numerze 1/2015 e-magazynu Krytyka Architektury. Pobierz bezpłatnie TUTAJ


Podepnij swój artykuł

tagi

Ażurowy stadion dla kultowego klubu
Ażurowy stadion dla kultowego klubu

Pod koniec kwietnia 2022 roku został oddany do użytku nowy stadion Łódzkiego Klubu Sportowego zlokal ...

Gala Plebiscytu Polska Architektura XXL 2021 w Orientarium ZOO w Łodzi
Gala Plebiscytu Polska Architektura XXL 2021 w Orientarium ZOO w Łodzi

Po pandemicznej izolacji wracamy do rzeczywistości i zapraszamy na uroczystość rozstrzygnięcia nasze ...

Prefabrykacja w architekturze. II edycja.
Prefabrykacja w architekturze. II edycja.

Współczesne budownictwo prefabrykowane różni się od tego z czasów PRL-u. Pozwala ono na optymalizacj ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera