System parkingowy na Stadionie Narodowym - Sztuka architektury

Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


System parkingowy na Stadionie Narodowym

 

Czas czytania: ~2 min


pTYRIf2Y0NJaWaHnpEtWzgMNALELvPFrESsnq9Iet3XcajajitfDaXWE6EFs_stadion-narodowy-parking.jpg

Na Stadionie Narodowym w Warszawie piłkarska trwa gorączka. Niewiele osób wie, że na tym najwspanialszym polskim obiekcie sportowym czynne są nie tylko dwie bramki na murawie ale i 36 bramek parkingowych pod nią.

Parking Stadionu Narodowego w Warszawie został zbudowany pod murawą, na dwóch poziomach (-3 i -4). Jego łączna powierzchnia wynosi prawie 15 tys m2. Znajduje się tutaj 1 765 miejsc parkingowych. Podczas trwających mistrzostw piłkarskich na trybunach stadionu zasiada wielokrotnie więcej, bo aż ponad 58 tysięcy osób. Dlatego podczas rozgrywek parking jest zastrzeżony raczej dla gości VIP i dla sztabów drużyn niż dla kibiców piłki. W ten sposób, ukryty przed blaskiem fleszy parking na Stadionie Narodowym staje się miejscem ekskluzywnym, wyposażonym między innymi w nowoczesny, zautomatyzowany, modularny system parkingowy AD Park Solution.

„W takim miejscu jak Stadion Narodowy nie może być żadnej luki w zapewnieniu bezpieczeństwa przebywającym tu osobom. W tej kwestii, współpracując z innymi wykonawcami, zrobiliśmy wszystko co możliwe. Cały teren jest dokładnie monitorowany, a nasz system AD Park Solution został zintegrowany z systemem bezpieczeństwa obiektu i z centralną bazą danych. Dlatego też dostaną się tutaj jedynie osoby, które zostaną do tego uprawnione” – komentuje Piotr Pociecha, prezes firmy AD Engineering z Krakowa, będącej dostawcą systemu.

W ramach tego projektu krakowska firma zainstalowała 36 terminali wjazdowo-wyjazdowych LTD/LTC z wbudowanymi wideodomofonami, dystrybutorami i czytnikami biletów oraz czytnikiem kart zbliżeniowych. Dostęp pojazdów do wyznaczonych stref parkingowych zabezpieczony został przy pomocy 18 automatycznych, bardzo szybkich barier o długości ramienia od 3,5 do 4 m. Za kierowanie ruchem odpowiada tutaj 36 sygnalizatorów świetlnych. W skład zintegrowanego systemu wchodzą również hydraulicznie podnoszone słupki drogowe, które w razie potrzeby skutecznie blokują wjazd. Cały system działa w nowatorskim w tej dziedzinie systemie IP.

Od początku czerwca dla sportowców i fanów sportu, którzy już wkrótce na stadion przyjeżdżają samochodami lub autokarami, właśnie tutaj rozpoczynają się wspaniałe sportowe emocje na Stadionie Narodowym.

Źródło: AD Engineering


Podepnij swój artykuł

tagi

Przebudowa zabytku: hotel spod kreski Kulczyński Architekt
Przebudowa zabytku: hotel spod kreski Kulczyński Architekt

Zabytkowe kamienice i historyczne rezydencje w miastach są nie tylko zapisem przeszłości i wspomnien ...

Chronourbanistyka  - magiczne 15 minut? - debata architektoniczna
Chronourbanistyka - magiczne 15 minut? - debata architektoniczna

W kolejnej odsłonie debat Sztuka Architektury + porozmawiamy o idei chronourbanistyki oraz zastosowa ...

Webinarium Dorken: Dach zielony Dorken Delta jako element małej retencji miejskiej
Webinarium Dorken: Dach zielony Dorken Delta jako element małej retencji miejskiej

Zazielenienie dachu nad garażem, wiatą lub domem mieszkalnym z możliwością wykorzystania go jako tar ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Technologie
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera