Centrum handlowe ze szklaną fasadą od pracowni OMA
Data dodania: 29.11.2022 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 29.11.2022 Czas czytania: ~ 2 min
Harajuku Quest to nowe centrum handlowe ze szklaną fasadą i zielonym dachem, które ma powstać w Harajuku w Tokio. Za projekt odpowiada pracownia OMA we współpracy z Shohei Shigematsu. Projekt ma na celu przekształcenie dzielnicy w energiczne centrum kultury i handlu. Budowa kompleksu o powierzchni prawie 8 000 mkw ma zakończyć się w lutym 2025 roku.
Działania projektowe są częścią planu NTT „With Harajuku” zapoczątkowanego w 2020 roku, którego celem jest połączenie funkcjonowania dwóch dzielnic: Omotesando i Oku-Harajuku. Nowe rozwiązania architektoniczne i urbanistyczne mają zachęcić mieszkańców do poruszania się alejkami, placami i strefami komercyjnymi oraz wchodzenia w nieformalne interakcje. Projekt Harajuku Quest ma stać się łącznikiem aktywności dla obu dzielnic. Taras na drugiej kondygnacji ma formę placu miejskiego i jest przeznaczony na wydarzenia kulturalne. „Połączenie Omotesando i Oku-Harajuku ucieleśnia dwoistość kontekstu miejskiego oraz tokijską kulturę mody i handlu detalicznego. Istotne było, aby nowy budynek łączył te dwa obszary i wyrażał dwie historie. Niczym dwie strony tej samej monety, jeden budynek posiadający dwie osobowości, połączone nowym publicznym korytarzem. Harajuku Quest działa jako wizualny i programowy punkt wspólny – miejsce spotkań i scenę kulturalną." - powiedział Shohei Shigematsu, Partner OMA.
Omotesando jest dzielnicą, której tożsamość stanowią Brzostownice japońskie zlokalizowane wzdłuż ulic z szerokimi chodnikami, szereg nielinearnych uliczek oraz wiele sklepów znanych marek. Na styku z tą scenerią leży Oku-Harajuku, które oferuje odmienne doświadczenia. Dzielnica ma wiejski charakter, jest zdominowana przez organiczną sieć ulic oraz jedno- i dwukondygnacyjne budynki mieszkalne i usługowe prywatnych właścicieli. W odpowiedzi na oba konteksty, powstała jedna bryła o dwóch różnych formach. Rzeźbiarska bryła po stronie Omotesando i tarasowo spadająca po stronie Oku-Harajuku. Warto zapoznać się również z innym przykładem rozbudowy centrum handlowego i tego jaką rolę pełni w tkance miejskiej, tym razem w krajobrazie chińskim.
Projekt: OMA
Lokalizacja: Tokio, Japonia
Klient: NTT UD
Powierzchnia całkowita: 7 800 m2
Kierownik projektu: Shohei Shigematsu
Współpraca: Takeshi Mitsuda
Zespół projektowy: Timothy Tse, Yuzaburo Tanaka, Kohei Sugishita, Chiao Yang, Fernan Bilik, Tetsuo Kobayashi
Konstrukcja: NTT Facilities
Architekt krajobrazu: Landscape Plus
Generalny wykonawca: Kumagai Gumi
Źródło: oma.com
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Projekt Architektoniczny , Obiekt Architektoniczny , Architektura Zagraniczna , Obiekty Zagraniczne
Jeszcze w tym roku rozpocznie działanie nowy dworzec Łódź Kaliska, zbudowany w miejscu rozebranego b ...
Wiele polskich miast już od wielu lat wdraża rozwiązania z zakresu zielonej i błękitnej infrastruktu ...
Warszawa odzyskała teren sportowo-rekreacyjny. Właśnie zakończył się pierwszy etap remontu od lat zd ...
Jeszcze w tym roku rozpocznie...
Na słynnym Osiedlu Tysiąclecia...
Już 10 maja zostanie oficjalni...
W bezpośrednim sąsiedztwie bar...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz