Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Centrum handlowe ze szklaną fasadą od pracowni OMA

 

Czas czytania: ~2 min


Harajuku Quest to nowe centrum handlowe ze szklaną fasadą i zielonym dachem, które ma powstać w Harajuku w Tokio. Za projekt odpowiada pracownia OMA we współpracy z Shohei Shigematsu. Projekt ma na celu przekształcenie dzielnicy w energiczne centrum kultury i handlu. Budowa kompleksu o powierzchni prawie 8 000 mkw ma zakończyć się w lutym 2025 roku.

 

Projekt centrum handlowego w Tokio
Projekt centrum handlowego w Tokio

W odpowiedzi na kontekst otoczenia

Działania projektowe są częścią planu NTT „With Harajuku” zapoczątkowanego w 2020 roku, którego celem jest połączenie funkcjonowania dwóch dzielnic: Omotesando i Oku-Harajuku. Nowe rozwiązania architektoniczne i urbanistyczne mają zachęcić mieszkańców do poruszania się alejkami, placami i strefami komercyjnymi oraz wchodzenia w nieformalne interakcje. Projekt Harajuku Quest ma stać się łącznikiem aktywności dla obu dzielnic. Taras na drugiej kondygnacji ma formę placu miejskiego i jest przeznaczony na wydarzenia kulturalne. „Połączenie Omotesando i Oku-Harajuku ucieleśnia dwoistość kontekstu miejskiego oraz tokijską kulturę mody i handlu detalicznego. Istotne było, aby nowy budynek łączył te dwa obszary i wyrażał dwie historie. Niczym dwie strony tej samej monety, jeden budynek posiadający dwie osobowości, połączone nowym publicznym korytarzem. Harajuku Quest działa jako wizualny i programowy punkt wspólny – miejsce spotkań i scenę kulturalną." -  powiedział Shohei Shigematsu, Partner OMA.

Projekt centrum handlowego w Tokio
Projekt centrum handlowego w Tokio

Jedna bryła o dwóch różnych formach

Omotesando jest dzielnicą, której tożsamość stanowią Brzostownice japońskie zlokalizowane wzdłuż ulic z szerokimi chodnikami, szereg nielinearnych uliczek oraz wiele sklepów znanych marek. Na styku z tą scenerią leży Oku-Harajuku, które oferuje odmienne doświadczenia. Dzielnica ma wiejski charakter, jest zdominowana przez organiczną sieć ulic oraz jedno- i  dwukondygnacyjne budynki mieszkalne i usługowe prywatnych właścicieli. W odpowiedzi na oba konteksty, powstała jedna bryła o dwóch różnych formach. Rzeźbiarska bryła po stronie Omotesando i tarasowo spadająca po stronie Oku-Harajuku. Warto zapoznać się również z innym przykładem rozbudowy centrum handlowego i tego jaką rolę pełni w tkance miejskiej, tym razem w krajobrazie chińskim.

 

Zobacz galerię zdjęć projektu centrum handlowego

NTT Harajuku Quest – metryczka projektu budynku

Projekt: OMA

Lokalizacja: Tokio, Japonia

Klient: NTT UD

Powierzchnia całkowita: 7 800 m2

Kierownik projektu: Shohei Shigematsu

Współpraca: Takeshi Mitsuda

Zespół projektowy: Timothy Tse, Yuzaburo Tanaka, Kohei Sugishita, Chiao Yang, Fernan Bilik, Tetsuo Kobayashi

Konstrukcja: NTT Facilities

Architekt krajobrazu: Landscape Plus

Generalny wykonawca: Kumagai Gumi

Źródło: oma.com


Podepnij swój artykuł

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

tagi

Projekt Architektoniczny, Obiekt Architektoniczny, Architektura Zagraniczna, Obiekty Zagraniczne

Projekt dla nauki o drewnie
Projekt dla nauki o drewnie

Centrum Sztuki i Nauki o Drewnie Xylopolis – to jedna z nowych inwestycji planowanych przez władze W ...

Pierwsza edycja konferencji „Kolor w architekturze” za nami
Pierwsza edycja konferencji „Kolor w architekturze” za nami

Dużym zainteresowaniem cieszyła się pierwsza edycja konferencji na temat Evidence Based Design i wyk ...

Plebiscyt Polska Architektura XXL 2023 – internauci wybrali najlepsze realizacje minionego roku
Plebiscyt Polska Architektura XXL 2023 – internauci wybrali najlepsze realizacje minionego roku

Znamy wyniki głosowania internautów szesnastej edycji Plebiscytu Polska Architektura XXL. Publicznoś ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Kraj
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera