Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera


Centrum handlowe ze szklaną fasadą od pracowni OMA

 

Czas czytania: ~ 2 min


Harajuku Quest to nowe centrum handlowe ze szklaną fasadą i zielonym dachem, które ma powstać w Harajuku w Tokio. Za projekt odpowiada pracownia OMA we współpracy z Shohei Shigematsu. Projekt ma na celu przekształcenie dzielnicy w energiczne centrum kultury i handlu. Budowa kompleksu o powierzchni prawie 8 000 mkw ma zakończyć się w lutym 2025 roku.

 

Projekt centrum handlowego w Tokio
Projekt centrum handlowego w Tokio

W odpowiedzi na kontekst otoczenia

Działania projektowe są częścią planu NTT „With Harajuku” zapoczątkowanego w 2020 roku, którego celem jest połączenie funkcjonowania dwóch dzielnic: Omotesando i Oku-Harajuku. Nowe rozwiązania architektoniczne i urbanistyczne mają zachęcić mieszkańców do poruszania się alejkami, placami i strefami komercyjnymi oraz wchodzenia w nieformalne interakcje. Projekt Harajuku Quest ma stać się łącznikiem aktywności dla obu dzielnic. Taras na drugiej kondygnacji ma formę placu miejskiego i jest przeznaczony na wydarzenia kulturalne. „Połączenie Omotesando i Oku-Harajuku ucieleśnia dwoistość kontekstu miejskiego oraz tokijską kulturę mody i handlu detalicznego. Istotne było, aby nowy budynek łączył te dwa obszary i wyrażał dwie historie. Niczym dwie strony tej samej monety, jeden budynek posiadający dwie osobowości, połączone nowym publicznym korytarzem. Harajuku Quest działa jako wizualny i programowy punkt wspólny – miejsce spotkań i scenę kulturalną." -  powiedział Shohei Shigematsu, Partner OMA.

Projekt centrum handlowego w Tokio
Projekt centrum handlowego w Tokio

Jedna bryła o dwóch różnych formach

Omotesando jest dzielnicą, której tożsamość stanowią Brzostownice japońskie zlokalizowane wzdłuż ulic z szerokimi chodnikami, szereg nielinearnych uliczek oraz wiele sklepów znanych marek. Na styku z tą scenerią leży Oku-Harajuku, które oferuje odmienne doświadczenia. Dzielnica ma wiejski charakter, jest zdominowana przez organiczną sieć ulic oraz jedno- i  dwukondygnacyjne budynki mieszkalne i usługowe prywatnych właścicieli. W odpowiedzi na oba konteksty, powstała jedna bryła o dwóch różnych formach. Rzeźbiarska bryła po stronie Omotesando i tarasowo spadająca po stronie Oku-Harajuku. Warto zapoznać się również z innym przykładem rozbudowy centrum handlowego i tego jaką rolę pełni w tkance miejskiej, tym razem w krajobrazie chińskim.

 

Zobacz galerię zdjęć projektu centrum handlowego

NTT Harajuku Quest – metryczka projektu budynku

Projekt: OMA

Lokalizacja: Tokio, Japonia

Klient: NTT UD

Powierzchnia całkowita: 7 800 m2

Kierownik projektu: Shohei Shigematsu

Współpraca: Takeshi Mitsuda

Zespół projektowy: Timothy Tse, Yuzaburo Tanaka, Kohei Sugishita, Chiao Yang, Fernan Bilik, Tetsuo Kobayashi

Konstrukcja: NTT Facilities

Architekt krajobrazu: Landscape Plus

Generalny wykonawca: Kumagai Gumi

Źródło: oma.com


Podepnij swój artykuł

Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Postaw mi kawę na buycoffee.to

tagi

Projekt Architektoniczny , Obiekt Architektoniczny , Architektura Zagraniczna , Obiekty Zagraniczne

Dom Las – architektoniczna oda do natury i kaszubskiej tradycji
Dom Las – architektoniczna oda do natury i kaszubskiej tradycji

Na siedmiohektarowej działce w Pogorzelicach koło Lęborka powstał niezwykły projekt architektoniczny ...

Dom Trójniak – funkcjonalna architektura na granicy miasta i gór
Dom Trójniak – funkcjonalna architektura na granicy miasta i gór

Dom Trójniak, zlokalizowany w malowniczym krajobrazie południowych obrzeży Krakowa, to projekt autor ...

Archicad 28 – Inteligentne rozwiązania projektowe. Webinarium architektoniczne.
Archicad 28 – Inteligentne rozwiązania projektowe. Webinarium architektoniczne.

W październiku 2024 ukazała się najnowsza wersja oprogramowania Archicad28. To nic innego jak inteli ...

KOMENTARZE
Komentarze
Brak komentarzy
Zaloguj się, aby dodać komentarz

Kraj
ZOBACZ TAKŻE

PRACA:
Zatrudnię
  • Zatrudnię

Nie przegap okazji!!!

zapisz się do naszego newslettera