Zespół Szkolno-Przedszkolny w Nadolicach Wielkich - wyniki konkursu architektonicznego
Data dodania: 20.10.2023 Czas czytania: ~2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 20.10.2023 Czas czytania: ~2 min
Rada Gminy Czernica na początku 2023 roku ogłosiła konkurs architektoniczny na projekt architektoniczno-urbanistyczny dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nadolicach Wielkich. Spośród szesnastu złożonych do oceny koncepcji jury wyłoniło trzy, które otrzymały nagrody. Zadaniem uczestników konkursu było zaproponowanie formy dla obiektu przeznaczonego dla 1000 uczniów szkolnych i 200 przedszkolaków. Budynek miał liczyć około 10 500 m2 powierzchni ze stołówką oraz obiektami sportowymi. Elementem konkursu był także projekt zagospodarowania terenu wraz z drogami dojazdowymi.
Organizowanie konkursów architektonicznych na projekty placówek edukacyjnych, obiektów szkolno-przedszkolnych, szkół średnich, podstawówek stało się już czymś oczywistym. Inwestorzy zrozumieli, że to bardziej skuteczna droga do uzyskania projektu zarówno funkcjonalnego, ekonomicznego, jak wartościowego architektonicznie.
Z podobnego założenia wyszły władze gminy Czernica organizując konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nadolicach Wielkich. Spośród jedenastu nadesłanych projektów wybrano trzy zwycięskie prace. Pierwszą nagrodę otrzymała propozycja pracowni BCM Architekci, z którą już podpisano umowę na realizację projektu. Jak o swojej wizji piszą sami autorzy, zespół szkolno-przedszkolny – to przestrzeń, która będzie sprzyjać nauce i rozwojowi, ale jednocześnie zapewni dzieciom komfort i poczucie ich bezpieczeństwa. „Główną ideą zaprojektowanego układu przestrzennego było stworzenie funkcjonalnej przestrzeni przy jednoczesnym przenikaniu się wnętrz budynku z otoczeniem. Nasze założenia czerpaliśmy z rozwiązań skandynawskich, gdzie dzieci dużo czasu spędzają na dworze, eksplorują przestrzeń, gdzie doświadczenia i obserwacje są główną formą zabawy (stąd m.in. ogród sensoryczny czy ogrody z rabatami warzywno-owocowymi). Podział budynku na poszczególne bloki/segmenty pozwolił nam na stworzenie bardzo prostego i czytelnego układu funkcjonalnego wnętrz dla ich przyszłych użytkowników. Estetyczna, prosta bryła budynku, stanowi natomiast o istotnej społecznej funkcji budynku. Trzonem całego założenia jest segment centralny, którego główną funkcją jest komunikacja oraz funkcje ogólnoszkolne, takie jak: węzeł żywienia czy administracja”. Wokół segmentu centralnego architekci rozmieścili pozostałe segmenty, czyli pomieszczenia przedszkola, nauczania początkowego, klas 4-8 oraz część sportową.
Drugą nagrodę w konkursie przyznano pracowni Marek Chaciński ARCHITEKT z Krakowa.
Trzecią nagrodę otrzymało biuro 3XA z Wrocławia.
Źródło: czernica.pl; facebook.com/bcmarchitekci; bcmarchitekci.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Wyniki Konkursu Architektonicznego, Projekt Architektoniczny, Projekt Budynku
Samotnia Extremo to projekt koncepcyjny przygotowany przez pracownię BB Architekci. Zakłada on stwor ...
Ma 452 metry długości i łączy dwie strony miasta. To nowy most pieszo-rowerowy w Warszawie, który je ...
10 kwietnia 2024 w Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego w Warszawie odbyła się pierwsza edycja konfere ...
Powiat Toruński we współpracy...
Znamy wyniki 17. edycji konkur...
To była jubileuszowa, dziesiąt...
Pod koniec 2023 roku poznaliśm...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz