Zespół Szkolno-Przedszkolny w Nadolicach Wielkich - wyniki konkursu architektonicznego
Data dodania: 20.10.2023 Czas czytania: ~ 2 min
Państwa głos został zapisany. Głosować można raz na 24 godzinny na jeden obiekt z wybranej kategorii.
Chcesz być na bieżąco? Zapisz się do naszego newslettera
Data dodania: 20.10.2023 Czas czytania: ~ 2 min
Rada Gminy Czernica na początku 2023 roku ogłosiła konkurs architektoniczny na projekt architektoniczno-urbanistyczny dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Nadolicach Wielkich. Spośród szesnastu złożonych do oceny koncepcji jury wyłoniło trzy, które otrzymały nagrody. Zadaniem uczestników konkursu było zaproponowanie formy dla obiektu przeznaczonego dla 1000 uczniów szkolnych i 200 przedszkolaków. Budynek miał liczyć około 10 500 m2 powierzchni ze stołówką oraz obiektami sportowymi. Elementem konkursu był także projekt zagospodarowania terenu wraz z drogami dojazdowymi.
Organizowanie konkursów architektonicznych na projekty placówek edukacyjnych, obiektów szkolno-przedszkolnych, szkół średnich, podstawówek stało się już czymś oczywistym. Inwestorzy zrozumieli, że to bardziej skuteczna droga do uzyskania projektu zarówno funkcjonalnego, ekonomicznego, jak wartościowego architektonicznie.
Z podobnego założenia wyszły władze gminy Czernica organizując konkurs na opracowanie koncepcji architektonicznej Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nadolicach Wielkich. Spośród jedenastu nadesłanych projektów wybrano trzy zwycięskie prace. Pierwszą nagrodę otrzymała propozycja pracowni BCM Architekci, z którą już podpisano umowę na realizację projektu. Jak o swojej wizji piszą sami autorzy, zespół szkolno-przedszkolny – to przestrzeń, która będzie sprzyjać nauce i rozwojowi, ale jednocześnie zapewni dzieciom komfort i poczucie ich bezpieczeństwa. „Główną ideą zaprojektowanego układu przestrzennego było stworzenie funkcjonalnej przestrzeni przy jednoczesnym przenikaniu się wnętrz budynku z otoczeniem. Nasze założenia czerpaliśmy z rozwiązań skandynawskich, gdzie dzieci dużo czasu spędzają na dworze, eksplorują przestrzeń, gdzie doświadczenia i obserwacje są główną formą zabawy (stąd m.in. ogród sensoryczny czy ogrody z rabatami warzywno-owocowymi). Podział budynku na poszczególne bloki/segmenty pozwolił nam na stworzenie bardzo prostego i czytelnego układu funkcjonalnego wnętrz dla ich przyszłych użytkowników. Estetyczna, prosta bryła budynku, stanowi natomiast o istotnej społecznej funkcji budynku. Trzonem całego założenia jest segment centralny, którego główną funkcją jest komunikacja oraz funkcje ogólnoszkolne, takie jak: węzeł żywienia czy administracja”. Wokół segmentu centralnego architekci rozmieścili pozostałe segmenty, czyli pomieszczenia przedszkola, nauczania początkowego, klas 4-8 oraz część sportową.
Drugą nagrodę w konkursie przyznano pracowni Marek Chaciński ARCHITEKT z Krakowa.
Trzecią nagrodę otrzymało biuro 3XA z Wrocławia.
Źródło: czernica.pl; facebook.com/bcmarchitekci; bcmarchitekci.pl
Podoba Ci się nasza działalność ? Postaw kawę dla Grupy Sztuka Architektury!
Wyniki Konkursu Architektonicznego , Projekt Architektoniczny , Projekt Budynku
3 października spółka deweloperska BBI Development opublikowała komunikat giełdowy, w którym poinfor ...
Hasłem czwartej edycji konferencji Architektura o niskim śladzie węglowym był Low tech - high tech. ...
Hasłem przewodnim drugiej edycji naszej konferencji Medycyna w architekturze będzie projektowanie pr ...
18 września 2024 poznaliśmy wy...
Stowarzyszenia Architektów Pol...
Konkurs proHolz Student Trophy...
Przyznawana co dwa lata między...
ZOBACZ WSZYSTKIEStrona korzysta z plików cookies w celu zapewnienia realizacji usług. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce...
Komentarze
Zaloguj się, aby dodać komentarz